چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 17 Apr 2024
 
۰
مناظره پیرامون ماهیت انقلاب اسلامی؛

رهدار: انقلاب اسلامی بُعد جهانی دارد

شمس‌الواعظین: رسالت انبیایی برای انقلاب قائل نیستم
دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۲۱:۲۸
کد مطلب: 344595
بعدازظهر امروز مناظره‌ای پیرامون ماهیت انقلاب اسلامی با حضور ماشاءالله شمس‌الواعظین از اعضای حلقه منحله کیان با حجت‌الاسلام احمد رهدار رئیس موسسه مطالعات و تحقیقات اسلامی فتوح اندیشه قم در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، عصر دوشنبه پیش مناظره‌ای با موضوع بررسی ماهیت انقلاب اسلامی ایران میان ماشاالله شمس‌الواعظین از اعضای حلقه کیان با حجت‌الاسلام احمد رهدار رئیس موسسه مطالعات و تحقیقات اسلامی فتوح اندیشه قم در تالار شهید فتوحی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.

ماشاالله شمس‌الواعظین با اعتقاد بر اینکه زمانی که به انقلاب نگاه می‌کنیم باید سعی شود به فضای آن، تاریخ یا آن برهه نگاه شود و از سوی دیگر نیازی به گذاشتن بار سنگین رسالت جهادی بر دوش انقلاب نیست، اظهار کرد: مارکسیست‌ها معتقد بودند که برای تغییر جهان آمده‌اند در حالی که خود شوروی چندان دوام نیاورد و فرو پاشید.

وی با بیان اینکه ما بار انبیایی بر دوش انقلاب را داریم تصوری کاملاً اشتباهی است من نیز با وجود اینکه فرزند انقلاب هستم و در نهضت انقلاب فعال بودم چنین قرائتی را از رهبران انقلاب در آن زمان نشنیده‌ام.

رهدار در پاسخ به اظهارات ماشاالله شمس‌الواعظین تصریح کرد: ماکیاولی معتقد است که میان اقوامی که افق دور برای خود تعریف می‌کنند جنگ رخ می‌دهد و راه حل ایجاد صلح این است که افق‌های دست یافتنی و غیر آرمانی برای خود تعریف کنند.

وی با بیان اینکه برخی معتقدند که سر دادن شعار «نه شرقی نه غربی» یا «آرمان اسرائیل باید از صفحه روزگار پاک شود» از اشتباهات امام راحل بود.

رئیس موسسه فتوح اندیشه در پاسخ به این اظهار شمس‌الواعظین که این افق‌های دور و رسالت جهانی انقلاب در آن زمان مطرح نبود، بیان کرد: در قانون اساسی ما از مسائلی که آمده است کمک به نهضت‌های آزادی بخش دنیا، کمک به مظلومان جهان یا صدور انقلاب به جهان مطرح شده است و حداقل این انقلاب در ذهن امام خمینی یک انقلاب ملی نبود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *