جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۸
۲۵

تأخیر ۷ماهه‌ برای‌ یک‌تکذیب/ وقتی‌ ایرناهم‌سریع‌القلم رامشاورمی‌داند

شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۴۳
کد مطلب: 344079
عکس العمل شتاب‌زده و گاف دوباره آشنا در حالی مطرح می‌شود که از ابتدای روی کار آمدن دولت یازدهم، بیشتر رسانه‌های کشور از جمله خبرگزاری رسمی دولت (ایرنا) و رسانه‌های همسو با این جریان، از سریع القلم به عنوان مشاور رئیس جمهور یاد می‌کردند و هیچ گاه تکذیبیه و اعتراضی از جانب مشاور رسانه‌ای رئیس جمهور به این مسئله مطرح نشد.
تأخیر ۷ماهه‌ برای‌ یک‌تکذیب/ وقتی‌ ایرناهم‌سریع‌القلم رامشاورمی‌داند
به گزارش جهان به نقل از مشرق، هفته گذشته در رسانه ها به حضور مشاور رئيس جمهور در امور بين الملل، در چهل و چهارمين كنفرانس داووس با پوشش كاملا غربي اشاره شد.

صدا و سيما نيز در يكي از برنامه‌هاي خود، اشاره‌اي به اين ماجرا داشته و سؤالاتي را از نهاد رياست جمهوري مي‌كند كه سبب عصبانيت مشاور رئيس جمهور در امور رسانه مي‌شود.

حسام‌الدین آشنا مشاور رئیس جمهور در نامه‌ای به رئیس سازمان صدا و سیما، به نسبت دادن لقب "مشاور" برای دکتر محمود سریع‌القلم در برنامه تلویزیونی "گزارش هفتگی" اعتراض کرده است.

آشنا در نامه خود آورده است: "از آنجا که بارها به صورت شفاهی و کتبی به آن سازمان محترم تذکر داده شده است انتصابات ریاست محترم جمهوری صرفا از طریق سایت رسمی دفتر ریاست جمهوری اعلام می شود ، اصرار بر خلق مشاور و سپس همراه کردن وی با هیئت همراه رئیس جمهور در داووس و در نهایت نقد پوشش ایشان را نمی توان اشتباهی عادی تلقی کرد."

اعتراض آشنا معطوف به نمایش تصویر دکتر محمود سریع‌القلم همراه با کروات و پوشش غربی در اجلاس داووس است که در این برنامه تلویزیونی از مشاور رئیس جمهور درخواست شده بود در دیدارها و جلسات بین‌المللی پروتکل‌های رسمی جمهوری اسلامی در نحوه پوشش را رعایت کند.

تأخیر ۷ ماهه آقای آشنا در تکذیب مشاور بودن سریع‌القلم در حالی مطرح می‌شود که از ابتدای روی کار آمدن دولت یازدهم، بیشتر رسانه‌های کشور از جمله خبرگزاری رسمی دولت (ایرنا) و رسانه‌های همسو با این جریان، از سریع القلم به عنوان مشاور رئیس جمهور یاد کرده و هیچ گاه تکذیبیه و اعتراضی از جانب مشاور رسانه‌ای رئیس جمهور به این مسئله مطرح نشد.


ماجرای انکار وجود مشاور کرواتی رئیس جمهور ادامه دارد ...اندر احوالات مشاور کرواتی رئیس جمهور و یک تکذیبهتکذبیه انکار مشاور کرواتی رئیس جمهور
خبرگزاری ايرنا؛ تاريخ : ۱۳۹۲/۹/۱۴

ماجرای انکار وجود مشاور کرواتی رئیس جمهور ادامه دارد ...اندر احوالات مشاور کرواتی رئیس جمهور و یک تکذیبهتکذبیه انکار مشاور کرواتی رئیس جمهور
خبرگزاری ایرنا؛ تاریخ: ۱۳۹۲/۹/۲۶

ماجرای انکار وجود مشاور کرواتی رئیس جمهور ادامه دارد ...
پایگاه خبری آفتاب؛ تاریخ ۱۳۹۲/۱۰/۷

ماجرای انکار وجود مشاور کرواتی رئیس جمهور ادامه دارد ...
پایگاه خبری آفتاب؛ تاریخ ۱۳۹۲/۷/۲۵

ماجرای انکار وجود مشاور کرواتی رئیس جمهور ادامه دارد ...
پایگاه خبری عصر ایران؛ تاریخ ۱۳۹۲/۷/۲۳


لازم به ذکر است در مراسم تحلیف رئیس جمهور در مجلس نیز سریع القلم به عنوان یکی از همراهان و مشاوران رئیس جمهور معرفی شده که وی را در مراسم همراهی کرده است.

ماجرای انکار وجود مشاور کرواتی رئیس جمهور ادامه دارد ...
پایگاه خبری تابناک تاریخ: ۱۳۹۲/۵/۱۳

با وجود اینکه حسام‌الدین آشنا انتصاب دکتر سریع‌القلم به عنوان مشاور رئیس جمهور را رد می‌کند، این سمت هیچ‌گاه توسط سریع‌القلم رد نشده و در مصاحبه‌ای که وی با خبرگزاری تسنیم داشته است با تأیید عنوان "مشاور رئیس جمهور" برای خود، اعلام می‌کند "در گفت‌وگوی خود، نه به عنوان مشاور رئیس‌جمهور، بلکه به عنوان استاد دانشگاه شهید بهشتی، صرفاً به بیان دیدگاه‌های شخصی خود خواهد پرداخت."[۱]

ماجرای انکار وجود مشاور کرواتی رئیس جمهور ادامه دارد ...

قبل از این نیز دکتر آشنا به عنوان یکی از همراهان رئیس جمهور در امور رسانه، یکی از گزارش‌هاي منتشر شده در پايگاه مشرق که به نقل از روزنامه شهروند درج شده بود را بدون ارسال نامه رسمی یا تماس با سایت، در وبلاگ خود تکذیب کرده بود که چنین اقداماتی توسط فردی که دارای مدرک دکترای ارتباطات و آشنا به مسائل رسانه است، اقدامی کاملا غیر حرفه ای به نظر می رسد.

[۱] -http://www.tasnimnews.com/Home/Single/۲۲۲۰۵۶
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


نمی دانم هر چی گاف هست را چرا می دهند این بنده خدا بدهد؟
Iran, Islamic Republic of
دارم ایمان میارم که واقعا راستگو هستن! و واقعا بخودم شک میکنم که شاید من مفهوم این راستگویی رو نمیفهمم!!
رضا
اتفاقا آدم پیچیده ای این اقا و پشت پرده بسیاری از تصمیمات محل بحث دولت این باباست اما قبول دارم گاف زیاد میده و
لحن آمرانه و بی ادبانه آشنا در نامه به مهندس ضرغامی ریشه در سوابق امنیتی او دارد.
سرور
فکر نمی کنم همه آنها اینطوری باشند.لزوما تربیت و ادب را از کودکی می آموزند.
بهار
Netherlands
حالا اگر به عنوان مشاور نبوده، پس به چه عنوانی در آنجا شرکت کرده؟ حداقل این را جواب بدن. حتما فقط به عنوان بیننده که شرکت نداشته!!
در دولت تدبیر و امید ، راستگویان ، اعتدال و نمی دانم چند لقب و تعریف از خود دیگر ، "عنوان" معنایی ندارد. برادر ایشان هم به خرج بیت المال آمده بودند و خوب به چه "عنوانی"؟
United States
جون، عاقل، بالغ، دانا كمي تحقيق كن!
اين اقا حدود 15 سال هست كه اونجا دعوت ميشه و شركت مي كنه!
به همان عنوانی که آقای "فریدون" تشریف داشتن!
Iran, Islamic Republic of
یقینا سایت ریاست جمهوری با خبرگزاری متفاوته. شما و من هم به آقا و آقایان مشورت میدیم. باید تو چارت تعریف شده باشه و بابت مشاورت پست حقوقی داشته باشه. خودتو به ... نزن دیگه
این است دولت راستگویان ودرستکاران.....
یک کم سواد
من یک سوال دارم؟
مگر آقایان ادعا نمیی کنند که در اجلاس داووس فقط با دعوت نامه میشودحضور پیدا کرد؟
خوب بلاخره ایشان(سریع القلم) به عنوان نماینده کدام کشور حضوردارند؟
کاش می شد جزییات کارتی که بر گردن جناب سریع القلم است دید و فهمیدحق با کیست؟!!!
دولت راستگویان(!!!!) متشکریم!!!!!!!!!!
United States
جواب سوال شما با اندكي تحقيق به دست مي آيد.
داووس اجلاسي فقط دولتي نيست، بلكه شخصيت هاي علمي به صورت مستقل نيز حضور دارند.
Farhad
اگه اینجوریه که کت و شلوار هم غربیه !!!!!!!! ....
توصیه میکنم بجای تصمیم احساسی یه نگاهی به تاریخ بندازی!
تاریخ نگاران غربی همانند ویل دورانت هم معتقد هستن شلوار پوششی کاملا ایرانی هست و کت نوعی پوشش ایرانی هست که مردم ترکمن برای سواری تن میکردن، چون ردا بلند بود و نمیشد باهاش اسب سواری کرد!
این درحالیه که اروپایی ها همواره لخت بودن و گاهی یه پارچه نیم بند دور خودشون میپیچیند و این پوشش ها رو از ایرانیان به ارث بردن!
اشتباه مثبت دادم
محمدعلی
Iran, Islamic Republic of
چه اسم بی مسمایی!!! آقای آشنا!
یکی بگه ایشون با چی آشناست.
دولت تدبیر و امید بهتره مارادونا را ول کنه و مواظب غضنفر باشه.
سیاوش آقاجانی
سلام و احسنت بر شما، بعضی وقتها یک بدهکاری میاد طلبکار شه بدتر چنتا بدهکاری دیگه هم بهش اضافه می شه، آقای آشنا مشاور دولت راستگویان آمد از صداوسیما و منتقدان (بی سواد) طلبکار شه حالا باید یکی دیگه بیاد جمعش کنه :)
ه ف
United States
این دولت، دولت... است و بلاخره ملت را ذلیل خواهد کرد،....
ناشناس
وقتی جناب سریع القلم در یکی از مصاحبه هایش گفته بود:صدا وسیما در مسائل هسنه ای میره از لبو فروش و شوفر تاکسی و... نظر میپرسه ویا جناب جهانگیری می گه:بعضیها نسبت به توافق ژنو حسادت دارند یا جناب رئیس جمهور می فرماید:چرا شما اساتید دانشگاه اظهار نظر نمی کنید ؟و چرا باید یک عده( کم سواد )که از( منابعی خاص تغذیه می شوند) اظهار نظر کنند همه این سخنان یا از روی نخوت وتکبر و غرور است؟یا از روی کم فکری؟راستی همین مردم واسه انتخابات و...آیا همون کم سوادها نیستند؟
یعنی این همه هیاهو به خاطر کراوات ایشونه؟
فکر نمیکنید کمی فکرتان بسته است؟
کراوات یک پوشش بین المللی است.مقامات همه کشورها مسلمان و بودایی و شیعه و سنی از آن استفاده میکنند.
به چیزهای مهمتر فکرکنید مثلا صداقت و دینداری و تخصص و...
Iran, Islamic Republic of
نخیر بخاطر اینه که چیزی رو که بوده الان انکار میکنن فکر میکنن ما گاگول هستیم
همونجور که شما به هاله نور چند سال گیر دادین و حقیقت هم بود حالا ما به شما بخاطر کرواتی گیر میدیم که حقیقت بود و نقطه اشتراک ماجرا نفی هر دو قضیه بود که زشت است. پس ما عدالتخواه هستیم نه راستی هستیم نه چپی . هر کسی خطایی بکنه باید گوشزد کرد و مردم رو .... حساب نکرد!!
صفا
البته این دو چیز را می رساند
ا-دولت بسیار راستگوست میخوای قبول داشته باش می خوای نداشته باش مدارکش در بایگانی موجوده.
2-اصلاح طلبا به خودشون هم رحم نمی کنند در موقع لزوم همدیگر رو قربانی می کنند قابل توجه سریع القلمها
3-اصول گراها خوب سوژه جم میکنند که دولتیها رو حسابی بدردسر انداخته و گیج میزنند.
4-اینا به کسی میگن تو مشاوری ولی بهش حکمی نمیدن تا وقتی گند زد بگن بما چه اون چگاره است باز مورد توجه مزدوران بی حقوق و مواجب
Iran, Islamic Republic of
صبر کردند تا حساسیت جامعه را بسنجند تا این حریم را هم بشکنند.. و اگر اعتراضی نمیشد مطئن باشید که این وقیح تر از آن هستند که ابایی از چنین رفتار غلطی داشته باشند..
اگر هم الان اعتراض میکنند چون گندش بالا آمده.. اگر نه ابدا برایشان مهم نبود
حسني
اون موقع كه مشاور محترم كراواتي نشده بود و مردم را به شهروندان درجه 2،1 و ... و به نخبه و لبوفروش و راننده تاكسي تقسيم بندي ميكرد از مشاور بودن يا نبودنش سخني به ميان نيآمد؟ حالا چرا كراوتي شدن مشاور به مزاج آقاي آشناي مبتكر كليد بد آمده است؟