پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲
۵

تکذیب توهین به دولت در برنامه «عمو پورنگ»

شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۰۵
کد مطلب: 344044
مدیر گروه کودک و خردسال شبکه دو درباره شائبه توهین به نماد دولت در برنامه «عمو پورنگ» تأکید کرد: من خیلی فکر کردم چطور می‌شود از روایتی ساده درباره کلید، توهین به دولت تدبیر و امید را استنباط کرد.
به گزارش جهان، علی زارعان مدیر گروه کودک و خردسال شبکه دو سیما درباره شایعه‌ای که در خصوص توهین به نماد دولت تدبیر و امید در برنامه «عمو پورنگ» صورت گرفته است، توضیح داد: در یکی از قسمت‌ها که مصادف با تولد امام حسن عسگری (ع) بود، کارشناس روحانی برنامه حاج آقا محمدی حدیثی را برای بچه‌ها تشریح کرد. آن حدیث این بود: جُعِلتِ الخَبائِثُ في بَيت وَ جُعِل مِفتاحُهُ الکَذِبَ؛ تمام پلیدی‌ها در خانه‌ای قرار داده شده و کلید آن خانه دروغگویی است.

وی افزود: حاج آقا در ادامه از بدی‌هایی که در آن خانه سیاه رنگ وجود داشت، سخن گفت و از بی احترامی به پدر و مادر، بدزبانی، بی نظمی، مسخره کردن و... نام برد و دوباره از کودکان پرسید کلید این خانه بدی‌ها چیست و همه پاسخ دادند دروغگویی.

زارعان تصریح کرد: من خیلی فکر کردم چطور می‌شود از چنین روایت ساده و دوست داشتنی و طرح مسئله جذاب، توهین به نماد دولت تدبیر و امید را استنباط کرد. کسی که چنین برداشت کودکانه‌ای دارد نمی‌تواند فرد اهل درکی باشد.

مدیر گروه کودک و خردسال شبکه دو، این شایعه را برداشتی مغرضانه از حرکت مطلوب یک برنامه کودک خواند و ادامه داد: هر گونه توهین به حوزه ریاست محترم جمهور را از این برنامه دور می‌دانم و معتقدم برنامه‌های کودک به عنوان فضای مبرای از تعبیرهای سیاسی همیشه در فضای امید، آگاهی دین و اخلاق هستند و دامنشان از جدال‌های سیاسی پاک است.

وی اذعان کرد: از چنین برداشتی متاسفم و حیرت زده که چطور می‌شود از یک فضای کودکانه برداشت سیاسی کرد.

زارعان همچنین یادآور شد: قرار نیست اگر کسی نمادی را برای حرکت مصلحانه خود انتخاب کرد،‌ مثل انتخاب نماد کلید برای دولت تدبیر و امید که همه هم از آن حمایت کردند، دیگر تمام کلیدهای دنیا تحت تفسیر آن قرار بگیرد. این کلید در جایگاه خود مطلوب است و ما هم به آن اعتقاد داریم.

به گزارش مهر، در چند روز گذشته در فضای مجازی مطالبی در نقد برنامه «عمو پورنگ» منتشر شده بود که نویسندگان آنها تاکید کرده بود استفاده از نماد کلید به طور منفی و برای توهین به دولت بوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


برادر حقیقت تلخ است و امید و تدبیر هم نمی شناسد
حسین
دم عمو پورنگ گرم
چه حســــــــــــــــــاس!!!
دولتمردان حساس نشید وگرنه ما هم حساس میشبم کارتون گره می خوره
حسن كليد ساز حساس نشو .حساس نشو