جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

اولویت آزادسازی سهام عدالت از زبان وزیر

طیبنیا: اجرای این برنامه‌ها تاثیر قابل توجهی در بهبود شرایط بازار دارد
جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۴۲
کد مطلب: 343812
طیب نیا: برنامه دولت، آزادسازی سهام عدالت و قابلیت معامله این سهام در بورس است و لازمه توفیق این برنامه‏، رونق بازار سرمایه، به ویژه بازار ثانویه است، از این رو، رونق هر دو بازار اولیه و ثانویه‏، به عنوان بازارهای مکمل یکدیگر مدنظر دولت است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، وزیر اقتصاد به برنامه‌های سازمان بورس برای اداره بازار اشاره کرد و گفت: انتظار می‌رود اجرای این برنامه‌ها تاثیر قابل توجهی در بهبود شرایط بازار داشته باشد‏؛ شرکت‌های حقوقی نیز در حمایت از سهامداران خرد جدی وارد عمل می‌شوند.

علی طیب نیا وزیر اقتصاد با بیان که دولت و رییس جمهور توسعه بازار سرمایه و صیانت از منافع سهامداران را مدنظر دارند، افزود: دولت دغدغه های فعالان بازار در مورد ابهامات موجود در برخی صنایع، به ویژه صنایع اثرگذار در بورس را مورد رسیدگی قرار خواهد داد.

وی همچنین به برنامه‌های سازمان بورس برای اداره بازار اشاره کرد افزود: انتظار می رود اجرای این برنامه ها تاثیر قابل توجهی در بهبود شرایط بازار داشته باشد‏، ضمن اینکه شرکت های حقوقی نیز در حمایت از سهامداران خرد بصورت جدی وارد عمل خواهند شد.

وزیر اقتصاد همچنین به چشم انداز مثبت اقتصاد در سال آینده اشاره کرد و گفت: با توجه به روند رو به بهبود اقتصاد کشور‏، نگرانی خاصی درخصوص شرکت ها و صنایع حاضر در بازار سرمایه وجود ندارد.

طیب نیا دیدگاه دولت به بازار سرمایه را توسعه متوازن بازار اولیه و ثانویه دانست و خاطرنشان کرد: همانگونه که بازار اولیه باید فعال باشد تا بتواند در تامین مالی بلندمدت بنگاه های اقتصادی ایفای نقش کند‏، بازار ثانویه هم باید رونق داشته باشد‏، به ویژه اینکه برنامه دولت، آزادسازی سهام عدالت و قابلیت معامله این سهام در بورس است و لازمه توفیق این برنامه‏، رونق بازار سرمایه، به ویژه بازار ثانویه است، از این رو، رونق هر دو بازار اولیه و ثانویه‏، به عنوان بازارهای مکمل یکدیگر مدنظر دولت است.

وزیر اقتصاد افزود: لازمه اجرای موفق سیاست های خصوصی سازی‏، برخورداری از بازار سرمایه پایدار‏، امن و مطمئن است و دولت برای حفظ و توسعه این بازار،از تمام ابزارها و روش های ممکن استفاده خواهد کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *