پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲
۱

هند ۱.۵ میلیارد دلار از بدهی‌نفتی خود به ایران را پرداخت می‌کند

جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۰۲
کد مطلب: 343789
خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد که بعد از ژاپن و کره جنوبی، هند سومین کشوری است که بدهای نفتی خود به ایران را پرداخت خواهد کرد.
هند ۱.۵ میلیارد دلار از بدهی‌نفتی خود به ایران را پرداخت می‌کند
به گزارش جهان، فارس به نقل از رویترز نوشت: ایران خواستار دریافت ۱.۵ میلیارد دلار از پولهای نفتی بلوکه شده خود در هند، تحت تسهیل تحریمهای ایران بعد از اجرای توافق هسته ای ژنو، شده است.

یک منبع هندی آشنا به موضوع گفت که اگر این موضوع توسط دولت هند مورد پذیرش قرار بگیرد هند سومین کشوری است که بعد از اجرای توافق ژنو بخشی از پولهای بلوکه شده ایران را می‌پردازد.

پیش از این ژاپن بخشی از بدهی های نفتی خود را به ایران پرداخت کرده بود و کره جنوبی نیز قرار است بخشی از این پول را به حساب ایران منتقل کند.

یک منبع آگاه در این زمینه می‌گوید که پالایشگاههای نفت هند پول نفت ایران را در بانک UCO این کشور به روپیه نگهداری می‌کنند.

تحت توافق هسته ای ژنو که ۲۴ نوامبر میان ایران و گروه ۱+۵ حاصل شد ایران مجاز شد که به ۴.۲ میلیارد دلار از پولهای نفت خود در بانکهای خارجی دست یابد.

بخشی از این پول به مبلغ ۵۵۰ میلیون دلار در روز اول فوریه توسط ژاپن پرداخت شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


احتمالا با همین سبد کالا میخوان حساب هاشونو صاف کنن...همین الان گفته شده رکورد صادرات برنج از هند توسط ایران شکسته شده....