چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

سفر رییس پارلمان مالزی به تهران

دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۳۲
کد مطلب: 343055
پاندیکار امین مولیاˈ رییس پارلمان مالزی برای شرکت در نهمین اجلاس سران بین المجالس کشورهای اسلامی به ایران سفر می کند.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، اجلاس بین المجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در سه مرحله در ایران برگزار می شود. تهران میزبان اجلاس سران پارلمان ها طی روزهای ۲۹ و ۳۰ بهمن ماه است.

ˈپاندیکار امین مولیاˈ رییس پارلمان مالزی قرار است برای شرکت در نهمین اجلاس سران پارلمان های کشورهای اسلامی به ایران سفر کند.

ˈمحمدجلال فیروز نیاˈ سفیر ایران در مالزی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت که رییس مجلس مالزی برای شرکت در اجلاس سران بین المجالس اسلامی عازم تهران خواهد شد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در مالزی دی ماه در دیداری با رییس مجلس مالزی ضمن تسلیم پیام علی لاریجانی رییس مجلس شورای از وی برای حضور در این اجلاس دعوت کرد.

فیروزنیا حضور رییس پارلمان مالزی در این اجلاس را جهت توسعه مناسبات دوجانبه بویژه در بخش های پارلمانی، سیاسی و اقتصادی مهم توصیف کرد.

بیش از ۴۰ کشور برای حضور در اجلاس بین المجالس کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی که در تهران برگزار می شود اعلام آمادگی کرده اند که از این میان بیش از ۲۰ کشور در سطح رییس و حدود ۱۰ کشور در سطح معاون حضور پیدا خواهند کرد.

پارلمان مالزی مسوول تصویب، اصلاح و لغو مواد قانونی این کشور است.

مجلس نمایندگان مالزی ۲۲۲ عضو دارد و نمایندگان از طریق برگزاری انتخابات سراسری که هر پنج سال برگزار می شود به مجلس راه می یابند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *