جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۶
۵
استاد اخراجی دانشگاه شیکاگو آمریکا در گفت‌وگوی ویژه خبری:

انتقادها علیه ایران مشروع نیست/ با زبان مناسب از خود دفاع کنید

جمعه ۱۸ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب: 342372
استاد اخراجی دانشگاه شیکاگو آمریکا خطاب به مردم ایران گفت: انتقادهایی که به شما می‌شود مشروع نیست و برای دفاع از خود باید زبانی مناسبی از جمله زبان حقوق بشر و حقوق بین الملل را به کار بگیرید.
انتقادها علیه ایران مشروع نیست/ با زبان مناسب از خود دفاع کنید
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، نورمن فینکلشتاین از یهودیان مستقل و محقق در برنامه گفت‌وگو ویژه خبری شبکه دو گفت: چالش اصلی این است که ما باید درک کنیم چطور ملت و دولت ایران می توانند با غرب ارتباط برقرار کنند در شرایطی که غربی‌ها هر کاری می‌کنند تا ایران را نادیده بگیرند آنها تظاهر می‌کنند که ایران حقی ندارد.

این استاد اخراجی دانشگاه شیکاگو آمریکا افزود: خیلی از انتقادهایی که از ایران می شود مشروع نیست بنابرین مسأله این است که چگونه با مخاطبان غربی ارتباط برقرار کنید و به آنها منطق خود را نشان دهید لذا ایران باید با مردم غرب همیشه ارتباط داشته باشد، تا بتوانید ایجاد ارتباط کنید.

فینکلشتاین خاطر نشان کرد: نکته دوم این که زبانی انتخاب کنید که برای آنها قابل فهم باشد باید در انتخاب واژگان دقت کنید بنابرین در در جه اول باید زبانی انتخاب کنید که مناسب باشد. یعنی زبان حقوق بشر و حقوق بین المللی، برای مثال جمهوری اسلامی می تواند بگوید عملکرد زنان در ریاضیات و علوم خیلی خوب بوده و نقش مهمی در این بخش دارند. این مسایل را مخاطبا غربی خیلی خوب درک می‌کنند و شما می‌توانید از این دلایل برای منطق خود استفاده کنید.

این محقق ضد صهیونیست در ادامه تأکید کرد: کشورهای غربی اساسنامه منع گسترش سلاح تسلیحات هسته‌ای را نقض می‌کنند اما به ایرانی‌ها حمله می‌کنند. بر اساس یک بند این اساسنامه کشورهای مذکور باید تسلیحات هسته‌ای را نابود کنند اما این کار را انجام نمی‌دهند. بنابرین شما می‌توانید با تأکید بر این مسایل نشان دهید، شما کار درستی انجام می دهید و به کار خود ادامه دهید.

وی همچنین گفت: شکی نیست که لابی ایپک خیلی در آمریکا قوی است سوال اینجاست اگر ایپک نبود آیا سیاست خارجی آمریکا متفاوت بود؟ جواب من این است که زیاد تفاوتی نداشت برای مثال آمریکا دولت مصدق را در ایران خلع کرد در حالی که لابی ایپک وجود نداشت چرا که مصدق یک دولت ملی بود بنابرین آمریکا و انگلیس در گذشته نیز علیه ایران متخاصم بوده‌اند.

نورمن فینکلشتاین گفت: سوال دیگر این است که چقدر این ایپک می تواند قدرت داشته باشد به یاد داشته باشید این لابی با کاهش تحریم ها مخالفت کرد چیزی که انجام شد این لابی شکست خورد و دولت اوباما گفت اگر بخواهید تحریم ها را تصویب کنید من آن را وتو می‌کنم و در اینجا عملا قدرت آیپک به چالش کشیده شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بايد حتما يه خارجي بگه كه بايد با زبان حقوق بين الملل صحبت كرد تا شما بپذيريد!؟
رييس جمهور خودتون همين رو ميگه دائم بهش كنايه ميزنيد.
صحبت رئیس جمهور اشکال نداره.
مشکل سوء استفاده بعضی در داخل و خارج از صحبت های رئیس جمهور هست که اونو دوستی با غرب و فراموش کردن جنایات اونا علیه ملت ایران تفسیر می کنند!
Iran, Islamic Republic of
اگر راست میگید چرا 3 روزه همه میگن جواب توهین ها را بدهید نمیدهید!!!!!!!!!
Netherlands
این افراد معمولا با نیت جاب اعتماد و جاسوسی این حرفها را می زنند نباید فریب آنها را خورد و گرنه اگر در غرب کسی از روی قلب از نظام اسلامی کوچکترین دفاعی کند کمتر از چند دقیقه بعد به گوانتانامو فرستاده می شود
سعید
United States
با سلام
این حرف ها چیزیست که در داخل خیلی از مسئولین و حتی افراد عادی هم می گویند اما همواره با عناوینی مثل سازشکار و وطن فروش مورد حمله قرار می گیرند و اینجاست که عده ای هم به این افراد تندرو و گروهی که افکار خوارجی دارند ، می گویند .
من قبلا گفته ام و باز هم می گویم این که ما خودمان می دانیم که به دنبال منافع مشروع کشورمان هستیم و بسیاری از ادعا هائی که علیه ایران می شود مبنای صحیح ندارد و دروغ های بزرگیست که به وسیله ی غول های رسانه ای حاکم بر جهان به مردم القا می شود کافی نیست . بلکه مسئولین باید وارد گود شوند و در شرایطی که شرایط برای ما بسیار سخت است اما باید حقایق را به گوش جهانیان برسانیم و خواسته های مشروع و به حق این ملت بزرگ به گوش جهانیان برسانیم و بی منطقی و دروغگوئی طرف های مقابل را نشان دهیم . کاری که این دولت به نظر می رسد قصد انجام آن را دارد . البته باید در نظر داشت که آنها به واسطه ی قدرتی که دارند دستشان برای ضربه زدن به ما در صورت نزدیک شدن به آنها بازتر است و اگر در مواضع خود سستی نشان دهیم ضربه می خوریم اما باید بدانیم چون ما حق مشروع خود را که با دروغگوئی ازما سلب شده را می خواهیم استیفا کنیم ، کار سختی برای نشان دادن درو غهای آنها در پیش نداریم .
و در آ خر لازم می دانم بگویم که هیچ کس حق ندارد حق هسته ای ایران را از او سلب کند که اگر چنین اتفاقی توسط مسئولین یا هرکس دیگر بیفتد تودهنی به مردم است .