جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

کدام کشور پول اولین قسط 1+5 را داد؟

جمعه ۱۸ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۲۰
کد مطلب: 342354
رویترز به نقل از منابع آگاه اعلام کرد ۵۵۰ میلیون دلاری که طی هفته جاری در چارچوب توافق ژنو در اختیار ایران قرار گرفته از حساب ایران در «بانک ژاپن» برداشت شده است.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، رویترز به نقل از منابع آگاه اعلام کرد ژاپن به عنوان نخستین مشتری نفت ایران پس از اجرای توافق هسته ای ژنو بخشی از پول نفت این کشور را پرداخت کرده است.

دولت آمریکا یک سال پیش انتقال پول نفت به ایران را ممنوع کرد که بر اساس آن مشتریان نفت ایران نتوانستند بهای نفت خریداری شده از این کشور را با دلار یا ارزهای دیگر بپردازند.

بر اساس این گزارش اقدام توکیو در سبقت گرفتن از سایر مشتریان نفت ایران و پرداخت نقدی پول نفت این کشور به این معناست که شرکت های ژاپنی قصد دارند از موقعیت بهتری نسبت به دیگران برای بازگشت به ایران و فعالیت در بخش نفت و گاز این کشور برخوردار باشند.

بر اساس سازوکار اجرایی تعریف شده برای توافق ژنو مقرر شده 4.2 میلیارد دلار دارایی خارجی ایران در 8 قسط در اختیار این کشور قرار گیرد. نخستین قسط به مبلغ 550 میلیون دلار طی هفته جاری در اختیار ایران قرار گرفت که گفته می شود از حسابی از بانک ژاپن برداشت شده است.

بخشی از پول نفت صادراتی ایران به ژاپن در بانک ژاپن نگهداری می شود. مبلغ آزاد شده به حساب بانک مرکزی ایران در سوئیس واریز شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *