پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱۱
۳۴

دخالت شرمن در امور داخلی ایران و حمایت از موسوی و کروبی

چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۵۰
کد مطلب: 342114
«وندی شرمن» معاون وزارت خارجه آمریکا و مذاکره‌کننده ارشد این کشور در گفت‌وگوهای هسته‌ای ایران و گروه 1+5، روز سه شنبه برای توضیح در مورد توافق هسته‌ای ژنو به کمیته روابط خارجی مجلس سنا رفت و سخنان تامل برانگیزی را به زبان آورد.
دخالت شرمن در امور داخلی ایران و حمایت از موسوی و کروبی
به گزارش جهان نيوز، در این نشست که به «رابرت منندز» رئیس دموکرات کمیته روابط خارجی سنا ریاست آن را بر عهده داشت، «دیوید کوهن» معاون ضدتروریسم وزارت خزانه‌داری آمریکا هم در آن حاضر بود، شرمن هرچه خواست درباره ملت، مقامات و امور داخلی ایران و توافقنامه ژنو گفت. اما بخشی از اظهارات گستاخانه وی در رسانه های داخلی بازتاب پیدا نکرد.

وندی شرمن در اظهارات خود با دخالت آشکار در امور داخلی جمهوری اسلامی و حمایت از جریان و سران فتنه 88 گفت: ما از ایران می خواهیم که تمام زندانیان سیاسی خود از جمله رهبران جنبش سبز، میرحسین موسوی و مهدی کروبی که ۳ سال است بدون اتهام رسمی تحت بازداشت خانگی هستند را آزاد کند.

شرمن افزود: ما هر هفته در سفارت مجازی و صفحات خود در شبکه‌های اجتماعی موارد نقض و تجاوز به حقوق بشر در ایران را برجسته می‌کنیم. آزادی بیش از ۴۰ زندانی عقیدتی از جمله «نسرین ستوده» (که ما در سفارت مجازی مسئله وی را مطرح کرده و بعد از دریافت جایزه ساخاروف اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۲ علنا از او تمجید کردیم) در ماه‌های سپتامبر و اکتبر موجب دلگرمی ما شد.

وی که کشورش عامل اصلی صدها جنایت و توطئه علیه ملت ایران بوده است، از در مدافع مردم ایران اسلامی در آمد و در سخنانی عجیب گفت:‌ ما وعده های رئیس جمهور روحانی به مردم خودش را می شنویم و در تحقق این وعده ها حامی پیگیری های مردم ایران از رئیس جمهورشان هستیم.

بخش های دیگری از سخنان تهدید آمیز شرمن:

-ما همچنان تلاش می‌کنیم تا ایران را در قبال سابقه اسفناک این کشور در مورد حقوق بشر، پاسخگو نگاه داریم.

-اگر ایران به تعهداتش پایبند نباشد ما همه گزینه‌ها را مطرح خواهیم داشت تا نگذاریم ایران به بمب اتمی دست پیدا کند.

-بحث موشک‌های بالستیک ایران هم از مواردی است که باید در توافق نهایی به آن پرداخته شود.

-توافق جامع می‌تواند اجازه برنامه غنی‌سازی کوچک، محدود، تحت نظارت شدید و قابل راستی‌آزمایی را به ایران بدهد.

-ایران همچنان بودجه، تسلیحات، خدمات آموزشی و نیرو به سوریه روانه می‌کند تا در کنار دولت اسد مبارزه کنند و از این طریق به خشونت و افراط فرقه‌ای دامن می‌زند. ایران همچنین در لبنان، غزه، عراق، افغانستان، یمن و بحرین، نیروی شبهه نظامی تربیت کرده و مسلح می‌سازد. همچنین ایران و حزب‌الله لبنان همچنان فعالیت‌های خود را در گستره جهانی ادامه می‌دهند.

-تلاش‌های دیپلماتیک ما منجر به آن شد که در سال 2013 اتحادیه اروپا شاخه نظامی حزب‌الله لبنان را به عنوان یک سازمان تروریستی ثبت کرده و شورای همکاری خلیج فارس نیز این سازمان را در فهرست سیاه خود وارد کند.

به نظر می رسد آنچه مقامات آمریکایی می‌گویند اگرچه مصرف داخلی هم دارد اما به‌نظر می‌رسد بخش های مهمی از آن صرفا در مصارف داخلی خلاصه نمی‌شود و این مسائل در مذاکرات مطرح خواهند شد. بنابراین تیم مذاکره‌کننده ایرانی باید پیش‌بینی‌های لازم را نسبت به طرح این موضوعات داشته و جواب قاطع و صریحی به این یاوه گویی ها بدهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سید جواد
این اصلا قابل توجیه نیست که یک مقام امریکایی در مسائل داخلی ما دخالت کنه و مقامات ارشد دیپلماتیک ما واکنش لازم رو نشون ندن و فقط منتقدان داخلی رو کم سواد و تازه انقلابی بدونن...
خانم شرمن تازه سریال اوای باران را ندیده و الا وای وای
تو رو خدا؟؟؟ شوخی نکن ...
امریکا شیطان بزرگ است. بنده دیدن دم شیطان نمیدونم ینی چی؟ شما می دونید؟
عادل
پس این همه خنده های اقای ظریف رو شما واکنش به حساب نمی آرین؟اقای ظریف اینقدر در طی این مدت در پاسخ به اهانت های اینها خندیده که کم مانده روده بر بشه ایشان فقط در مقابل نقد های دلسوزانه داخلی هست که درد شون می اد و به کمر درد مبتلا میشن و گرنه اگر آمریکایی ها و اروپایی ها هر توهینی به ایشان و پدر جدشان و کل ملت ایران داشته باشند کاملا ذوق شده و از ته دل میخندند.از قدیم هم گفته اند خنده بر هر درد بی درمان دواست مثل اینکه ایشان به درد های بیدرمان بسیاری مبتلا هستند .
این حاصله دیپلماسی لبخنده که هرکسی از راه میرسه یه چیزی بار ایران و ایرانی میکنه. وای بر دولتمردان ما شما را چه شده است؟
Iran, Islamic Republic of
خاک بر سر بی تدبیری و امید دادن به غرب
نیما
آلله اکبر....هنوز رسوایی شنود از دنیا فراموش نشده واسه ما دم از نگرانی حقوق بشری می زنه...آخه فلان فلان شده اصلا فقط فهرست نقض حقوق بشری شما در دهها و صدها مجلد می گنجه؟
ایران
شرمن : لال بمیر.
مجتبی
فقط تقصیر وزیر خندان دولت باسوادان راستگوی کلید شکسته نیست.....تقصیر ماهم هست....چرا نمایندگان شجاعی مثل حمید رسایی و کوچک زاده... را وادار نمی کنیم سکوت خودشان رابشکنند و ظریف را استیضاح کنند؟
United States
دیگه تصقیر کیه؟
ابوالفضل
Iran, Islamic Republic of
امام خمینی(ره)"جنگ نعمت است"
..اقلا ایثارو گذشت باعث می شود خودمون به همدیگر رحم کنیم
United States
پیر خرفت
گنده تر از دهنت حرف زدی
جعفر قاسمی
خانم شکست زاپن و المان در جنگ جهانی شمارا دچار توهم کرده است که خسارت را سایر نقاط جهان خورد مخصوصا اروپا و سودش را شما بردید و شرایط خود را به المان زاپن تحمیل کردید و اروپای نگون بخت را حیاط خلوت خود و وسیله ای برای اجرای منافع اقتصادی خود
اولا" ایران مانند المان و زاپن شکست خورده شما نیست که برای ان شرایط مانند انرزی اتمی و موشکی و.... تعین کنید ملت ایران در خیلی از عرصه گوی سبقت را از شما ربوده
ثانیا" اروپا دیگر ان احمق و حیات خلوت و برده شما برای تامین منافع شما نیست بعدا" زیرکانه شما از همان کشور هایی شما از انها علیه ان استفاده کردید و بعدا" استفاده کننده ان شما باشید
ثالثا" مردم ایران مقاوم هستند و شما هم ان کارایی لازم را در مدیریت ندارید و افغانستان و غراق و سوریه و.... نشانکر ان است وگول شما را برای وادادگی نخواهند خورد
مرگ بر امریکا
Iran, Islamic Republic of
دزدای سر گردنه
قاتلهای ویتنام
اریتره
شیلی
افغانستان
عراق
.
.

دم از حقوق بشر می زنن
خفه شوید
سیدمحمدعلی سیادت ازآبادان
United States
ای خاک بر سر آنانی بادکه باعث زبان درازی حتی زنان دولت آمریکا هم برای ما شده اند.
رصا
دولت تدبیر وامید مبارکه دیپلماسی جدیدتون
Iran, Islamic Republic of
اسم این خانوم مشخصه دیگه شر می بافه
آمریکائیها واقعا گاوچران هستند.بخدا تنها راه اینه که بری تو دلش و هیچ اتفاقی هم نمیافته . حرف زدن با اینها بی فایده است .
حبیبی
خانم شر من فکرنکنم به تو ربطی داشته باشدبروقیافه ات درست کن این برای تو کافی است
رضا غنجی
می جنگیم، می میریم، سازش نمی پذیریم

در عرصه های پیکار با دشمن جهانخوار

وین کرکسان مردار، سازش نمی پذیریم

زهری به جام دشمن، شهدی به کام یاران

آتشفشان قهریم، سازش نمی‌پذیریم

تحریم تو، تهدید تو، دیگر اثر ندارد

نفرین مظلومان ما، دست از تو بر ندارد

کشتار خلق بی‌گناه غزه و فلسطین

جز انتقام مسلمین راهی دگر ندارد

می جنگیم، می میریم، سازش نمی پذیریم

امپریالیسم و صهیون، آلودگان در خون

ما وارث شهیدیم، سازش نمی‌پذیریم

غافل ز دین و ایمان وز خشم هر مسلمان

سوگند ما به قرآن سازش نمی‌پذیریم

هیهات منّا الذلّة‌...
شرمن شرمکن.
فکر کنم خنده ها ی قهرمان ملی (بخوانید ظریف ) کم کم کار رو به جائی بکشونه که برای آب خوردن هم مجبور باشیم از شیطان بزرگ اجازه بگیرم!!!
واقعا شرمنده شهدا هستم که جونشون رو برای عزت این کشور خالصانه تقدیم کردند و حالا کار به کجا کشیده که یانکی ها هر روز برای ما رجز می خونند!!!
دکترحاتمی
ایران درزمینه حقوق بشرومسائل منطقه ای وبین المللی نیزبااروپاوآمریکامذاکره کند.
توی آمریکا یه مرد پیدا نمی شد بیاد تهدید کنه و رجز بخونه یا از ترس شون رفتن شلوار عوض کنن؟
زهرا
بی خود کردند از اون منافق ها حمایت کردند. از اون روزی که کوتاه اومدیم رودار شدن مثل این که این ها غیرت ایرانی ندیدند خودشون عامل اصلی فتنه بودند
زهرا
امام خمینی فرمودند:
آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.
این شعار همیشه بر روی زبان هایما بوده و هست
مزگ بر آمریکا
برو سوسک توله
م
Iran, Islamic Republic of
این پیر گستاخ و امثال آن چرا طی جند ماهی است به ملت ما اهانت می کنند آقایان لاریجانی ها جوابی نباید به آنها داده شود
صادق موحد
این یعنی یک قدم به عقب مسولین وده قدم به جلو دشمن دولت محترم تدبیر وامید کی می خواهد به این واقعیت پی ببرد الله اعلم
Iran, Islamic Republic of
دم دراز آمريكا حدودش معلوم نيست
ديپلماسي دولت تدبير دم حضرات را درازتر كرد
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
یعنی یک نفر تو دولت پیدا نمیشه که جواب پارسهای این سگ پیر رو بده؟!!!
آقایون باسوادها لطفا خواهشا تمنا می کنم یک جواب محترمانه به مسولان امریکائی بدهید