جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

تقابل همسایه‌ها در روز دربی اصفهان

چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۲۵
کد مطلب: 341965
هفته بیست‌وششم لیگ برتر فوتبال روز جمعه با ۳ دیدار آغاز می‌شود.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، رقابت‌های هفته بیست‌وششم لیگ برتر فوتبال روز جمعه با برگزاری ۳ بازی آغاز می‌شود که در مهمترین این دیدارها ۲ تیم اصفهانی دربی این شهر را برگزار می‌کنند. همچنین ۲ دیدار مهم بین تیم‌های انتهای جدولی برگزار می‌شود که نتایج این دیدارها تاثیری زیادی در سرنوشت قهرمانی و سقوط تیم‌ها خواهد داشت.

* سپاهان اصفهان - ذوب‌آهن اصفهان

شاگردان زلاتکو کرانچار که هفته گذشته می‌توانستند با پیروزی برابر پرسپولیس خود را به قهرمانی نزدیک‌تر کنند، با شکست برابر این تیم امید‌های‌شان برای قهرمانی کمتر شد تا برای اینکه بتوانند دوباره به کورس قهرمانی بازگردند در دربی اصفهان چاره‌ای جز برد نداشته باشند. سپاهانی‌ها که این فصل جام حذفی را هم از دست داده‌اند به قهرمانی و گرفتن سهمیه لیگ قهرمانان آسیا از لیگ برتر دلخوش کرده‌اند و برای رسیدن به این هدف نیز باید در دیدار روز جمعه برابر ذوب‌آهن فقط به ۳ امتیاز برسند و شاید این موضوع دلیلی برای جذاب‌تر شدن دربی اصفهان شود.

از سوی دیگر ذوب‌آهن که با سرمربیگری مجتبی تقوی متحول شده، همچنان خطر سقوط را احساس می‌کند و برای اینکه در هفته‌های پایانی لیگ شرایط بهتری داشته باشد باید نتیجه دیدار رفت را جبران کند. بازی ۲ تیم در نیم فصل اول با نتیجه یک بر صفر به سود سپاهان به پایان رسیده بود که البته در این بازی ذوب‌آهن توسط لوکا بوناچیچ هدایت می‌شد.

* داماش گیلان - راه‌آهن سورینت

لیگ سیزدهم دوئل‌های زیادی به همراه داشت و البته این دوئل‌ها ادامه هم دارد. فاصله تیم‌ها در بالا و پایین جدول بسیار نزدیک به هم است و به همین دلیل رقابت تیم‌هایی که در جدول با هم رقابت دارند بیشتر به یک دوئل شبیه است. این هفته یکی از این بازی‌ها را در گیلان شاهد خواهیم بود و داماشی‌ها که این فصل با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کردند و این اواخر هم سرمربی خود را از دست دادند، باید از راه‌آهن سورینت پذیرایی کنند. تیمی که شاید مشکلاتش شبیه به میزبانش باشد و تنها تفاوتش این است که منصور ابراهیم‌زاده بر خلاف افشین ناظمی که ۲ هفته پیش از سرمربیگری داماش برکنار شد همچنان روی نیمکت راه‌آهن می‌نشیند.

داماش و راه‌آهن هر ۲ در جدول رده‌بندی ۲۳ امتیازی و همسایه هم هستند اما داماش به دلیل تفاضل گل بهتر نسبت به میهمان این هفته‌اش ۲ پله بالاتر و در رده دوازدهم جدول قرار دارد. با این شرایط می‌توان دیدار داماش و راه‌آهن را ۶ امتیازی به حساب آورد که هر کدام از تیم‌ها بتوانند در این دوئل برنده زمین باشند، امیدشان برای ماندن در لیگ بیشتر می‌شود چرا که هر ۲ تیم در هفته گذشته نتیجه مشابه یکدیگر گرفته‌اند و راه‌آهن مقابل صبا به نتیجه تساوی بدون گل رسید و داماش نیز همین نتیجه را برابر تراکتورسازی کسب کرد.

* صبای قم - استقلال خوزستان

جدال تیم دهم و یازدهم جدول آن هم در شرایطی که سرمربیان ۲ تیم پیشینه‌ای در تیم‌های رقیب خود دارند، جذاب خواهد شد. صمد مرفاوی سرمربی خوزستانی صبای قم که بعد از حضور در این تیم توانسته صبا را از منطقه خطر جدول به حاشیه امن هدایت کند، برای اینکه دوباره تیمش جزو کاندیداهای سقوط نباشد، باید میهمان نوازی را کنار بگذارد و همشهریانش را با شکست راهی خانه کند. صبا اکنون با ۲۷ امتیاز در رده دهم جدول رده‌بندی قرار گرفته، اما به لحاظ امتیازی فاصله کمی تا انتهای جدول دارد و از سوی دیگر نیز استقلال خوزستان قصد دارد با پیروزی در این دیدار خود را ۳۰ امتیازی کند و در جدول رده‌بندی بالاتر از صبا قرار بگیرد.

روی نیمکت آبی‌های خوزستان عبدالله ویسی می‌نشیند که زمانی در صبا چهره شد و به جرگه مربیان لیگ برتری پیوست و در بازی روز جمعه باید در ورزشگاهی پا بگذارد که یادآور خاطرات خوبی برای او است. سرمربی جوان استقلال خوزستان به هیچ‌وجه دوست ندارد در قم خاطرات خوبش به خاطره‌ای تلخ تبدیل شود، چرا که این تیم در صورت شکست به جمع کاندیداهای سقوط به لیگ دسته اول می‌پیوندد. با این شرایط باید شاهد بازی جذابی در قم باشیم.

به گزارش تسنیم سایر دیدارهای این هفته روز یکشنبه آینده برگزار می‌شود.

*برنامه کامل هفته بیست‌وششم لیگ برتر
جمعه ۱۸ بهمن
سپاهان اصفهان – ذوب‌آهن اصفهان، ورزشگاه فولادشهر اصفهان، ساعت ۱۵
داماش گیلان – راه آهن سورینت، ورزشگاه عضدی رشت، ساعت ۱۵
صبای قم – استقلال خوزستان، ورزشگاه یادگار امام (ره) قم، ساعت ۱۵

یکشنبه ۲۰ بهمن
فجرسپاسی شیراز – پرسپولیس، ورزشگاه حافظیه شیراز، ساعت ۱۴:۳۰
گسترش‌فولاد تبریز – مس کرمان، ورزشگاه اختصاصی گسترش تبریز، ساعت ۱۴:۳۰
نفت تهران – تراکتورسازی تبریز، ورزشگاه تختی تهران، ساعت ۱۵
فولاد خوزستان – ملوان انزلی، ورزشگاه غدیر اهواز، ساعت ۱۵
استقلال – سایپای البرز، ورزشگاه آزادی، ساعت ۱۷
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *