شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۲۶
۸۹

انتقاد شدید شریعتمداری از روحانی و پیشنهاد مناظره جمعی

چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۰۷:۱۶
کد مطلب: 341952
به جناب آقای روحانی و برخی دیگر از دولتمردان محترم که توافقنامه ژنو را «بزرگترین توافق قرن»! و «نتیجه تسلیم قدرت‌های بزرگ»! می‌دانند پیشنهاد می‌کنیم زمینه‌ای برای یک نشست مشترک میان برخی از منتقدان و حامیان توافقنامه یاد‌شده فراهم آورند و هر دو طرف با این شرط که فقط به شواهد مستند از متن توافقنامه تکیه کنند، درباره آن به اظهارنظر بنشینند. باور ما این است که در آینده‌ای نه چندان دور، واقعیت تلخی که این توافقنامه در پی دارد، آشکار خواهد شد، اگر چه نشانه‌های آن از هم‌اکنون نیز قابل دیدن است.
انتقاد شدید شریعتمداری از روحانی و پیشنهاد مناظره جمعی
به گزارش جهان، حسین شریعتمداری در کیهان نوشت:

۱-می‌گویند؛ شخصی برای وصول طلب خود که مدتها به تعویق افتاده بود نزد بدهکار رفت و ضمن گلایه از این که چرا در پرداخت بدهی خود کوتاهی می‌کند و هر بار برای فرار از پاسخگویی، بهانه تازه‌ای می‌تراشد، خواستار دریافت مبلغی شد که به وی قرض داده بود. شخص بدهکار اما، به جای پرداخت مبلغ بدهی و یا پوزش و عذرخواهی از این که در ادای قرض خود کوتاهی کرده است، زبان به ناسزا گشود! طلبکار که از برخورد او هاج و واج مانده بود گفت؛ از شما انتظار نمی‌رفت به جای پرداخت بدهی خود، ناسزا بگوئید و شخص بدهکار در پاسخ گفت؛ واقعیت این است که نخواستم دست‌خالی برگشته باشی!... اکنون با تأکید بر اینکه در مثل مناقشه نیست و خدای ناخواسته در پی نادیده گرفتن زحمات و خدمات رئیس‌جمهور و دولت محترم نیستیم گفتنی است؛

بعد از بی‌تدبیری خسارت آفرین دولت مدعی تدبیر در توزیع سبد کالا که اعتراض و انتقاد همگانی را در پی داشت انتظار آن بود- و انتظار منطقی و به‌جایی نیز بود - که رئیس‌جمهور محترم به خاطر این همه بی‌تدبیری دست‌اندرکاران طرح یاد شده، از مردم پوزش بخواهد و برای جبران تحقیر ناروایی که در جریان توزیع سبد کالا نسبت به اقشار محروم و مستضعف روا داشته بودند، دستور پی‌گیری عوامل موثر در پیدایش این پدیده ناپسند را صادر کرده و خواستار مجازات و یا دستکم توبیخ و برکناری آنان شود، اما، رئیس‌جمهور محترم برخلاف آنچه از ایشان انتظار می‌رفت نه فقط کمترین واکنشی نسبت به بی‌تدبیری پدید‌ آمده در توزیع سبد کالا از خود نشان نداد، بلکه در اجلاس روسای دانشگاه‌ها و مدیران پارک‌های علم و فناوری به منتقدان توافق ژنو اعتراض کرد! و از آنان با عنوان «عده‌ای معدود و کم‌سواد»! یاد کرد که به گفته ایشان «از جای خاص تغذیه می‌شوند»! و در همان حال آقای جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور نیز که در مراسم معارفه و تودیع روسای جدید و قدیم سازمان میراث فرهنگی شرکت کرده بود، طی سخنانی که عجیب به نظر می‌رسید، انتقاد به توافقنامه ژنو را «از روی حسادت»! دانسته و گفت «منتقدان می‌گویند چرا این کار را ما انجام ندادیم»!

۲ - بی‌تدبیری صورت گرفته در اختصاص و توزیع سبد کالا با هیچ توجیهی قابل توضیح نیست و به وضوح حاکی از آن است که برخی از دولتمردان و مدیران پیرامونی کابینه آقای رئیس‌جمهور برخلاف آنچه ادعا می‌شود، در اداره امور اجرایی کشور و انجام وظایفی که برعهده آنهاست، از تجربه، دانش و تدبیر لازم برخوردار نیستند، تا آنجا که توزیع سبد کالا را که می‌توانست نشانه توجه دولت محترم به اقشار محروم و مستضعف جامعه باشد به اقدامی خسارت‌آفرین و همراه با توهین و تحقیر نسبت به مردم تبدیل کردند، انبوهی از محرومان را در سرمای زیر صفر درجه و در صف‌های طولانی به مراکز توزیع سبد کالا کشاندند و بسیاری از آنان را دست خالی به خانه‌هایشان روانه کردند و دهها پی‌آمد ناپسند دیگر که رسانه‌های دشمن طی دو سه روز اخیر از آن با عنوان یک سوژه داغ برای سیاه‌نمایی علیه ایران اسلامی - آنهم در ایام‌الله دهه فجر - استفاده کرده و هنوز هم می‌کنند! آیا این همه ناتوانی در اجرای طرح توزیع سبد کالا به یک عذرخواهی خشک و خالی نیاز نداشت؟! گفتنی است که در جلسه یکشنبه شب هیئت محترم دولت، برخی از وزرای حاضر در جلسه نسبت به آنچه پیش آمده بود اعتراض کرده و خواستار پی‌گیری علت و پیشگیری جدی از تکرار موارد مشابه شده بودند و یکی از وزرای محترم پیشنهاد کرده بود، آقای رئیس‌جمهور و یا معاون اول ایشان، به خاطر آنچه پیش آمده از مردم عذرخواهی کند، که...

۳- آقای رئیس‌جمهور در حالی منتقدان توافقنامه ژنو یعنی بسیاری از علما، مراجع، دانشگاهیان، متخصصان حقوق بین‌الملل و دانش هسته‌ای را «کم‌سواد» معرفی کرده و به آنان اهانت می‌کند که پیش از این، بارها بر ضرورت انتقاد و حتی تشویق منتقدان تاکید ورزیده بود. به عنوان نمونه - و فقط نمونه - ایشان روز ۲۳ دی‌ماه در جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی با تأکید بر ضرورت تشویق منتقدان گفته بود «اگر نگذاریم اندیشه و نقد و پرسش بروز و ظهور پیدا کند، ناچار زیرزمینی می‌شود و این به‌نفع جامعه نیست.» آقای روحانی در جای دیگری گریز از نقد را زمینه‌ساز دیکتاتوری دانسته بود و نیز، در کتاب خود با عنوان «امنیت ملی و دیپلماسی هسته‌ای» که چند سال قبل چاپ و منتشر شده است؛ آورده بود؛ «گاهی فکر می‌کنیم اعتراف به هرگونه اشتباهی به معنای شکست خواهد بود. این یکی از بزرگترین اشکالات در نظام تصمیم‌گیری کشور است و متأسفانه هنوز در جامعه ما انتقاد جایگاه خود را پیدا نکرده است... باید انتقاد به یک معروف و کار شایسته تبدیل شود و انتقادکننده در انتظار تشویق باشد و نه تنبیه... بزرگترین شجاعت، پذیرش اشتباه و خطا از طرف مسئولان است.»

اکنون باید از جناب رئیس‌جمهور محترم پرسید؛ اگر «انتقاد» را لازمه پیشرفت، مانع دیکتاتوری و انتقادکنندگان را درخور تشویق می‌دانید، چرا به کسانی که بسیاری از آنان با ارائه مستندات روشن، به توافقنامه ژنو انتقاد کرده‌اند، تهمت «کم‌سوادی»! و مواجب‌بگیری! می‌زنید؟! و چنانچه حاضر نیستید کمترین انتقادی را بپذیرید چرا پذیرش اشتباه و انتقاد را بزرگترین شجاعت مسئولان معرفی کرده‌اید؟!

۴- این احتمال نیز به ذهن خطور می‌کند که مبادا برخی از اطرافیان رئیس‌جمهور محترم برای فرار از پاسخگویی خود در قبال بی‌تدبیری خسارت‌آفرین توزیع سبد کالا از اعتماد ایشان سوءاستفاده کرده و حمله تند و اهانت‌آمیز به منتقدان توافقنامه ژنو را به وی پیشنهاد کرده باشند، تا از این طریق، ماجرای یاد‌شده در واکنش منتقدان به اهانت رئیس‌جمهور و معاون ایشان، به فراموشی سپرده شود! که در این صورت، توجه و دقت بیشتر رئیس‌جمهور محترم نسبت به این طیف از اطرافیان ضرورت بیشتری خواهد داشت.

۵- آقای دکتر روحانی در اهانت خود به منتقدان توافقنامه ژنو توضیح ندادند چرا در بحبوحه اعتراض همگانی به بی‌تدبیری و ناتوانی دولت در توزیع سبد کالا به یاد توافق ژنو و اهانت به منتقدان آن افتاده‌اند؟! و معاون اول ایشان نیز، این پرسش را بی‌پاسخ گذاشت که دولت محترم در توافق ژنو، کدام دستاورد قابل ارائه و امتیاز درخور توجهی را برای ملت به ارمغان آورده است که به قول ایشان، برای برخی از منتقدان این توافقنامه «حسادت برانگیز»! باشد؟! «امتیاز نقد» دادن و وعده نسیه گرفتن، افتخار نیست که حسادت دیگران را در پی داشته باشد؟! تا آنجا که با ارائه شواهد و مستندات برگرفته از متن توافقنامه ژنو قابل دیدن است، تنها دستاورد درخور توجه توافقنامه یاد‌شده، اثبات «غیرقابل‌اعتماد بودن» آمریکاست و صد البته باید گفت که این دستاورد برای نسل‌های سوم و چهارم انقلاب که کینه‌توزی‌های آمریکا را از نزدیک ندیده بودند و همچنین برای برخی از دولتمردان که حریف را قابل اعتماد تلقی می‌کردند، دستاورد بزرگ و قابل ملاحظه‌ای است.

و اما، به جناب آقای روحانی و برخی دیگر از دولتمردان محترم که توافقنامه ژنو را «بزرگترین توافق قرن»! و «نتیجه تسلیم قدرت‌های بزرگ»! می‌دانند پیشنهاد می‌کنیم زمینه‌ای برای یک نشست مشترک میان برخی از منتقدان و حامیان توافقنامه یاد‌شده فراهم آورند و هر دو طرف با این شرط که فقط به شواهد مستند از متن توافقنامه تکیه کنند، درباره آن به اظهارنظر بنشینند. باور ما این است که در آینده‌ای نه چندان دور، واقعیت تلخی که این توافقنامه در پی دارد، آشکار خواهد شد، اگر چه نشانه‌های آن از هم‌اکنون نیز قابل دیدن است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


زنده باشی حاج حسین. اگر به حسادت باشد باید روحانی به نداشتن مشاورانی مانند حاج حسین حسادت کند.
Iran, Islamic Republic of
زرشک
آقا یا خانم زرشک!!معلوم شد که بی ادب،بیسواد،کم جنبه و....از کدام طرز تفکر و گروه هستند!!!!
اردلان سرافراز
Iran, Islamic Republic of
اولا ايشان گفتند چرا بي سوادها در مورد اين توافقنامه صحبت مي كنند اما دانشگاهيان ما صحبت نمي كنند و نگفتند كه هر كس انتقاد مي كند بي سواد است
ثانيا مگر دولت محبوب اقاي شريعتمداري به خاطر خسارات تاريخي كه به ملت وارد كرد نظير كاهش 3 برابري ارزش دارايي هاي ملت و يا حيف و ميل ميلياردها دلار پول نفت و ...از ملت عذرخواهي كرد كه الان از ايشان چنين انتظارري دارند
امين
مگه حسن آقا نيومده کارهاي غير کارشناسي را تدبير کند يا از سيستمهاي کلنگي 35 سال پيش استفاده کنه- بسيجي
سید حسین
Iran, Islamic Republic of
شرمنده
اشتباهی مثبت دادم
مازیار
متاسفانه آخر این دعواها (شاید الکی) حق مردم پایمال میشه
19
Iran, Islamic Republic of
سلام علیکم
خداوند به ایشان خیر دهد.
انشالله همراه با قلمشان موفق باشند
ببخشید دادا ! به کدوماشون؟؟؟
ايراني
Iran, Islamic Republic of
خدا حفظت كنه حاج حسين.
روحاني مچكريم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
روحانی غلط کردیم!
Iran, Islamic Republic of
چون دار وندار هسته ای وا دادند
جایش سبدی به ما ز کالا دادند
آن حق مسلم که به جایی نرسید
این حق سکوت است که حالا دادند!!
احسنت
بنده خدا
درود بر شجاعت و غيرت آقاي شريعتمداري
United States
شجاعت؟؟؟؟؟؟
ali
Iran, Islamic Republic of
آقای شریعتنداری آول به سوال آقای زیباکلام پاسخ بدهند که هسته ای جه دستاوردی برای ما داشته؟ آنوقت بیائیم در مورد مستندات توافقنامه ژنو بحث کنیم و به خاطر یک سوال از آن مقام عظمی سایتی را فیلتر نکنیم که مسئول ذلیل آن از ترسش عمل کردن چشمش را دلیل ندیدن نامه زیبا کلام اعلام و از متن نامه اعلام برائت نماید.اینهمه ذلت برای ملت شهید پرور !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!در تاریخ کشور سابقه داشته است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
تو چقدر باسوادی! اگر قرار بود بخاطر نامه زیباکلام سایت تخته کنند باید خیلی ها را تخته میکردند. زیبا کلام هم نیازی به جواب ندارد. خودش دو روز بعد که از پهلوی دیگرش بلند شد، جواب خودش را خواهد داد.
ابراهیم
این سبدکالاسوژه ی خوبی شد منتقدان به پیش!
سوژه ای شده برای غربیها . ببین مقامات امریکایی چی دارند بلغور میکنند.
Iran, Islamic Republic of
کو گوش شنوا !! مگه شما سواد داری؟!؟!؟
Iran, Islamic Republic of
چرا صدا و سیما سخنان توهین آمیز رییس دولت تحقر و ناامیدی رو کامل پخش نمیکنه تا همه مردم ببینند چه توهین هایی از زبان یک حقوقدان که سرهنگ هم نیست جاری میشه
United Kingdom
اتفاقا مستقیم پخش کرد فکر کنم یه بار دیگه ببینی بد نباشه
شريفي
حيف وقت براي اين اراجيف:::::::::::
حسینی
Iran, Islamic Republic of
درود بر عمار نکته بین وشجاع جناب اقای شریعتمداری .که نامش هم با مسما است.
بنده هم باشما موافق هستم.
اینها مردم را لایق معذرت خواهی نمیدانند!!!!چرای ان را خود باید جواب دهند.
Ethiopia
شریعتمداری راست می گه یک فکری به حال این مردم فقیر کنه که مجبور نشن تو صف وایسن.
ببخشید مگه آقایون جایی واسه اظهارنظر مخالفاشونم گذاشتن !!! که حالا حاج حسین مشکل شما رو حل کنه
اميد
Iran, Islamic Republic of
احمدي نژاد فكرش رو كرده بود ماهانه مي ريخت به حسابشون و اونها مي رفتن حالشو مي بردن البته بدون تحقير
روحانی نگفت کسی انتقاد نکنه. گفت انتقاد کنید فقط پرسید چرا تنها بی سوادها انقدر انتقاد می کنند و خواهش کرد آدمهای باسواد هم به میدون بیان و نظرشونو بدن. اقای شریعتمداری چرا اینقدر حرف می ذارید توی دهن رئیس جمهور؟!
چرا بی سوادها انقدر انتقاد می کنند و چرا اساتید دانشگاه ها از دستاوردهای توافقنامه ژنو حمایت نمی کنند، توی دانشگاه شما عزیز باسواد چه معنایی دارد؟
محمدی
Iran, Islamic Republic of
احسنت
حسین
Iran, Islamic Republic of
اخه با سواد اخه پروفسر برو صف خرید سبد کالا رو ببین بعد بگو کدوم نابغه این طرحو ریخته
Iran, Islamic Republic of
آقای حاج حسین عزیز!
فکر کردی همه احمدی نژاد هستند!!!!
با توجه به بند 4 دقیقا مشخص است که روحانی در تخریب منتقدین خود به راه مشایی وارد شده است
امین
برو بابا روحانی بزرگتر از این حرفاست و این وصله ها بهش نمیچسبه . اینو بدون شما که کاره ای نیستی حتی احمدی نژاد هم با اون همه ادعا تقاضای مناظره کرد دیدی که چی شد شما هم بشین جات آقای سردار قلم به دست نیازی به نظر دادن شما نیست این مملکت صاحب داره والله صاحب داره ..............
روحانی میتونست بزرگ باشه ولی نشون داد که نیست. و کاش بزرگ می بود. احمدینژاد هم دانسته و هوشمندانه با درخواست مناظره، لکه ای بر پیشانی دولت تدبیر زد که تا آخرش هویدا خواهد بود.
محسن
Iran, Islamic Republic of
بردار حسین ، توافق ژنو چه ربطی به سبد کالا داره؟ توافق ژنو یک برگ زرین در کارنامه دولت است. کاری که دوست شما در شش سال نتواتست انجام بده این دولت در صد روز انجام داد. و برای من بعنوان یک شهروند عادی خیلی خوشحال کننده ود که کارخانه ای که در ان کار میکنم دوباره در حال رونق گرفتن است.
در اجرای طرح سبد کالا هم نوافقصی وجود دارد که قابل انکار نیست.
منم میخواستم برم همه چی رو بدم در قبالش هم پول خودم رو پس بگیرم یه ماه که سهله دو روزه تموم بود
جنابعالی در کارخانه کار می کنی؛ آن وقت 9 صبح نظر می نویسی؟ همتون راستگویید!
Iran, Islamic Republic of
دمت گرم
ماتی
جناب حاج حسین اقا:
میدانیم که توافق ژنو خیلی به نفع ملت نیست اما شما از این منظر به روحانی حمله نمیکنید .مشکل دیگری دارید...چه مشکلی؟مشکل اینستکه سالها عده ای را به عنوان بی دین و بی تعهد وبی بصیرت و فتنه گر و...به بدترین شکل مورد هجمه قرار دادید !!حالا مجبور شدید و شدیم که انها را با سلام وصلوات بیاوریم واز جایگاه متهم به تصمیم گیر و ...تغییر یافته اند.خوب بهر حال یک جورایی سوختن دارد لذا هر روزیک ساز جدید کوک میکنید واز کارهای اونها ایراد میگیرید!!البته کسی نمیگوید ایراد ندارند .زیاد هم دارند ولی شما با هدف دیگری این ایرادها را میگویی
مم
آفرین برشما .خیلی معنیداربود
محسن جانجانی
Iran, Islamic Republic of
با سلام
جا دارد در مورد این مسئله ملی ضمن تاکید بر وحدت ملی واقعا مباحث توسط کارشناسان و اساتید مداقه و به به بحث گذاشته شود تا ضمن برطرف نمودن دغدغه ریاست محترم جمهور،شفاف بیان شود که در این ماجرا چه اتفاقی افتاده است.بالاخره در جریانی شفاف مردم خود قاضی خوبی خواهند بود.
Iran, Islamic Republic of
امیدوارم برادران ارزشی فرق بین NPT , MPT بدانند اخوی جان
شما تنها هنرتان جو سازی و هوچی گری و بزرگ کردن مسائل پیش پا افتاده برای رسیدن به مطامعتان است.
Iran, Islamic Republic of
اما اصلا اهمیتی نداره که برادران اصلاح طلب فرق MPT رو با NPT بفهمند چون بدون توجه به حقوق مندرج در اون چندین برابرش در معاهده ژنو چای تعهد ببار آوردند
کوچک
باسلام،آقای شریعتمداری چرا هجوم مردم جهت دریافت سبد کالا را نتیجه بی تدبیری دولت در توزیع سبد کالا می داند واین هجوم را از نیاز مردم به ارزاق که نتیجه سیاستهای غلط دولت قبلی وگرسنه نگه داشتن ملت ثروتمند ایران نمی داند.مگر مردم جهت دریافت یارانه نقدی به بانکها هجوم نمی بردنند وصفهای طویل تشکیل نمی شد.چرا فقط به منافع شخصی وگروهی فکر می کنید واز این ملت صبور ومظلوم جهت منافع خود سوءاستفاده می کنید.
سام
گيريم که اينم تقصير دولت قبليه
شما چرا دوباره تکرارش ميکنيد
شما چرا که ادعاتون ميشه بلدين سواد دارين واردين حرفه اي هستين تکرارش ميکنين
نه جانم مشکل شما دولت قبلي ني شما يه چيزيتون هست و اونم بي سواديتونه
از قديما فکر کنم گفتن اگه بدوني راه نيست چاهه بري به غير از ناآگاهي نادان هم هستي
آره! مردم ایران انقدر گرسنه اند که شکم هایشان به کمرشان چسبیده شده و مشکل اضافه وزن در جامعه مربوط می شود به یک هزارم درصد جامعه!
دم شما گرم
محمد غیاثی
نظرات آقای شریعتمداری منطق و از دلسوزی می باشد منظور این است که بازتر فکر و نظر بدهیم .
سینا
منظور دولت و اصلاح طلبان از لزوم آزادی نقد ، نقد نظام و انقلاب است نه نقد خودشان
خدا وکیلی انتقاد ایشان کاملا" صحیح است
آقای شریعتمداری شما هم صدایت از جای گرم در می اید. این صف سبد کالا را ببین مردم نیازشان فقط بحث انرژی هسته ای نیست. مسائل مهمتری هم هست.
اتفاقا این صف ها را راه انداختید تا بگویید صنعت هسته ای نه
احسنت...
Iran, Islamic Republic of
من به عنوان کسی که به روحانی رای داده از همه اساتید ودانشمندان حاضر در جلسه از طرف روحانی عذر خواهی میکنم نباید بااین گونه خطاب کردن با اساتید صحبت میکرد آنها مرجع علمی کشورند وهمواره باید با خضوع وادب با آنها صحبت شود نه مثل ارباب با رعیت.عذر میخواهیم اساتید محترم. ببخشید
حسن
اصولگراها در مناظرات فقط بلدند فحش و ناسزا بگویند لذا افرادی مثل شریعتمداری چون بیسواد هستند ناسزای بیشتر بلد هستند مناظره کردن بی فایده است.
خودت فهمیدی چه نوشتی جناب باسواد!
Iran, Islamic Republic of
حرف حساب
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
احسنت بنازم به شيرمرد عرصه قلم خوب پيشنهادي داري حاج حسين اگر دولتمردان و شخص رئيس جمهور واقعا" شجاعت و شهامت داشته باشند و به كاري كرده اند اعتقاد و اعتماد كامل داشته باشند بايد اين پيشنهاد را بپذيرند در غير اينصورت معوم مي شود كه ريگي به كفش دارند و از ملت و رهبر مخفي مي كنند .
از يك طرف وزير خارجه امريكا مي گويد بالاخره ايران در اثر فشار تحريم ها وادار به تسليم شد و فعالبت هاي هسته اي را تعطيل كرد و از طرف ديگر تيم هسته اي ما مي گويد غرب تسليم خواسته ما شد و هر دو طرف هم اين اظهار نظر ها را مورد مصرف داخلي عنوان مي كنند . و اين مناظره مشخص خواهد كرد كه كدام طرف راست مي گويد .
امیر
حاج حسین بنده خوب خدا ،بازم دوستداری فحش و توهین بشنوی
مسعود
اولا
براي آوردن مثال جاي دور نرويم....
در همين متن سخنرانيش اول همه را به نقد و انتقاد دعوت ميکند و درست دو پاراگراف قبلش از حاضرين گله کرد که چرا در مورد ژنو چيزي نميگويند... بعد خود باسوادش اينجوري توهين کرد به نقد و انتقاد
دوما
اين شيخ انگار واقعا باورش شده مردم غير طرفدارش و اکنون ديگر حتي طرفدارانش نيز فاقد شعور و درک هستند و اين توهين واقعي و اصليست
از صدا و سيما انتظار ميرود ديگر سکوت را بشکند جايي هم
تا کي بايد توهين به افکار عمومي سرلوحه اين فرد و نوچه هاي باسوادش((؟؟؟؟)) باشيم
این آقا زمان احمدی نژاد پیشنهاد مناظره داد؟؟
آقای شریعتمداری نرود میخ آهنی در سنگ.....
حسینی
Iran, Islamic Republic of
به نظر من هم باید کمی انتقاد از بی تدبیری های دولت، و وادادگی در صحنه های بین المللی شدیدتر شود، تا آقایان دولتی کمی سرجایشان بنشینند.
احسنت... اگر دولتمردان به حقانیت آنچه دستاورد بزرگ توافق ژنو می نامند ایمان دارند نباید از پیشنهاد نقد و مناظره ابایی داشته باشند.
.... بوی جورج سورس به دماغت رسید؟
.....
درود بر روحانی و کابینه اعتدال/ آقای شریعتمداری اگر تا پایان این دوره دولت زنده بماند باید یه جایزه ازش گرفت / قطعا نمی ماند و دق خواهد کرد
اگر از تاراج عزت و آبروی مردم آدم دق کند جای گله نیست؛ ولی کاسبی از جان و آبرو و عزت مردم و زندگی کردن با آنها گله دارد
اسماعیل
زمستون میره و معلوم میشه بی سواد کی بوده و بی سوادیش با دستاورد های ملت چی کرده !!!
جلال
Iran, Islamic Republic of
مناظره را قبول می کنیم به شرطی مخفیانه باشد
باتشکر

....
احمد
حاجي ، اخوي، سيد، برادر حسين ، منابع درامدي شما محدود شده،....
و منابع درآمدی شما از سفارت خانه انگلیس فراوان
brt
ای بابا این همه جواب را برای دکتر زیبا کلام می گذاشتی حاج حسین اگه جوابی داشتی .
Iran, Islamic Republic of
نترس دیر نمیشه
مگر شنیدن نفت با این بوی گندش چه دردی می خورد جواب هم دارد؟
علی
Iran, Islamic Republic of
برو تاریخ معاصر بخون ببین شاهان قاجار دقیقا حرفهای آقای زیبا کلام را بیان میکردند. تا همه منافع مملکت را به تاراج دادند. که منافه زود گذری نصیب شود.
مرگ خوبه امابرا همسایه هر کس علیه اینها حرفی بزند دیکتاتوراست بیسواد است و.......
وحید
Iran, Islamic Republic of
طرح استیضاح روحانی باید در مجلس مطرح شود...
....
Iran, Islamic Republic of
اگرکشوررا، دو روزبه دست افرادی چون شریعتمداری بسپارند ، ایران تبدیل به عراق و سوریه میشود .
تقوا
جناب شریعتمداری خود بهتر می داند ان عده خاص از کجا تغذیه می شوند !!!!
امين
آقاي روحاني مناظره اي با کم سوادهاي ماهواره بر ساز، انرژي اتمي ، نانو تکنولوژي، سلولهاي بنيادي، سازندگان ابنيه نظامي و غيرنظامي با استفاده از دستورالعملهاي پدافندغيرعامل، با سازنگان خطوط ريلي وطراحي آن و ................. بگذاريد تا مردم خود قضاوت کنند- بسيجي
تو که شخصا با نظرت نشان دادی چقدر سواد داری آخه بی سوادی هم حدی داره نه دیگه اینقدر
خوانین
Iran, Islamic Republic of
حرفهای شریعتمداری ارزش گوش دادن نداره چه برسه به جواب دادن.
United States
حالا شما چرا به خودت گرفتی ؟؟؟ شما که سواد داری :)))
Iran, Islamic Republic of
شریعتمداری 8 سال سینه چاک دولتی بود که اقتصاد کشور را نابود کرد
ولی سکوت کرد
حالا شده منتقد!!!!!!!!!!!!!!!
میقهی
من به عنوان یک شهروند ایرانی آقای روحانی را ازین به بعذ با توجه به موقعیت با یکی از القاب زیر مینامم
-با تدبیر و امید - پرسواد مواجب نگیر -تسلیم کننده قذرتهای حهان - مورد حسادت واقع شده-اکسید کننده بیست درصد.....وندی شزمن را ولش...سبد کالاباف....
یونس
مطلب کاملا وارد است.
آقای روحانی بد سوتی داد