سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۲
۱
محمدخانی در مناظره با شهاب طباطبایی:

طرح سبد کالا به کرامت مردم ضربه زد

با نحوه توزیع سبد کالا آبروی ایرانی در فضای جهانی برده می‌شود
سه شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۴۳
کد مطلب: 341906
مسئول شاخه دانشجویی جمعیت ایثارگران گفت: دغدغه امروز مردم سبد کالا است و این طرح به کرامت مردم صدمه زده است و با آن آبروی ایرانی در فضای جهانی برده می‌شود.
طرح سبد کالا به کرامت مردم ضربه زد
به گزارش جهان به نقل از فارس، عبدالمطهر محمدخانی مسئول شاخه دانشجویی جمعیت ایثارگران عصر امروز در مناظره با شهاب طباطبایی از فعالان رسانه‌ای اصلاح‌طلب که به همت شاخه دانشجویی حزب اسلامی کار در محل این حزب برگزار شده بود ضمن گرامیداشت دهه فجر، اظهار داشت: فعالیت سیاسی طیف جوان نکته خیلی مهمی است و انشاء‌الله که ادامه‌دار باشد.

وی افزود: فعالیت‌هایمان باید در چارچوب ساختارهای نظام باشد و فضا برای فعالیت فراهم است و ما می‌توانیم کارهایمان را انجام دهیم و پیش ببریم. البته برخی نحله‌های سیاسی اهدافشان با نظریات اکثریت مردم و قانون اساسی در تضاد بوده است و از همین رو در این سی و چند سال فضایی برای فعالیت نداشته‌اند.

این فعال رسانه‌ای اصولگرا به اظهارات امروز رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه منتقدان توافقنامه ژنو بی‌سواد هستند، اشاره و تصریح کرد: بنده نگران این نوع مواضع هستم البته فکر می‌کنم شخص رئیس‌جمهور متوجه تبعات این صحبت‌ها نیستند بنابراین نباید فضای گفت‌وگو بسته شود.

محمدخانی با تأکید بر اینکه نباید منتقدان را بی‌سواد و یا افراطی دانست، گفت: این مواضع از سوی هر جناحی که صورت بگیرد جای تعجب دارد؛ اینکه هفته‌نامه‌ای به خاطر یک تیتر تعطیل شود موضوع خوبی نیست. آقایان از روزنامه وطن امروز ۱۱ شکایت کردند که ۱۰ مورد آن از سوی دبیرخانه شورای امنیت ملی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه طی این چند ماه فضا بهتر شده است، گفت: نباید با روش‌های خطرناک‌تری جلوی باز شدن این فضا را بگیریم.

مسئول شاخه دانشجویی جمعیت ایثارگران در پاسخ به اظهارات مجری بر این اساس که چه نقدی به جریان اصولگرایی دارید، خاطرنشان کرد: نقد جریان اصولگرایی در یک حزب اصلاح‌طلب خیلی سخت است اما در عین حال معتقدم جریان اصولگرایی در تحقق شعارها و ارزش‌هایی که بر آن تأکید داشته‌اند در برخی موارد مسامحه کردند.

محمدخانی عدم ایستادگی محکم در توسعه عدالت و مبارز با فساد اقتصادی را نیز از دیگر نقدهای خود به جریان اصولگرایی عنوان و تصریح کرد: مردم در خصوص مسائل اقتصادی و تبلیغ بسیار حساس هستند. امروز پسر یکی از مقامات کشور پرونده دارد اما راست راست در کشور می‌چرخد و مردم از این تبعیض‌ها ناراحت می‌شوند و یک وبلاگ‌نویس حرفی را در مورد یکی از مسئولان می‌زند و به شدت با آن برخورد می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: جمعیت ایثارگران به همراه جمعیت رهپویان و آقای احمد توکلی در ابتدای مجلس هشتم جریان اصولگرایان تحول‌خواه را بنا گذاشتند و اصلاح‌طلبی را نیز مد نظر داشتند ضمن اینکه اصولگرایان تحول خواه در دوره احمدی‌نژاد همین رفتار را کردند و هزینه هم دادند.

مسئول شاخه دانشجویی جمعیت ایثارگران در پاسخ به این پرسش که آیا اظهارات اخیر علی مطهری در مورد قوه قضائیه را قبول دارید یا خیر، گفت: چندان روش مطهری را نمی‌پسندم چرا که ایشان وارد دعواهای سیاسی می‌شود و فکر نمی‌کنم دغدغه مردم این موارد باشد؛ بلکه دغدغه مردم امروز سبد کالایی است که با این سبد به کرامت مردم توهین شده است و آبروی ایرانی در فضای جهانی برده می‌شود.

محمدخانی خاطر نشان کرد: دوستی به من گفت با این سبد کالا کار این دولت در این ۴ سال اول تمام است که به او گفتم نگران اعتماد عمومی هستم چرا که مردم بنا بر امیدی به آقای روحانی رأی دادند. ضمن اینکه شعار رئیس‌جمهور در انتخابات تدبیر بود و بر این نکته نیز تأکید داشت که از افراد باسابقه در دولت استفاده می‌کند.

وی ادامه داد: معتقدم اگر محبوبیت دولت در این زمان کوتاه کاهش پیدا کند به نفع هیچ کس نیست.

مسئول شاخه دانشجویی جمعیت ایثارگران با اشاره به وظایف احزاب و نمایندگان مجلس اظهار داشت: همین گروه های سیاسی و نمایندگان باید افکار عمومی را نمایندگی کنند بنابراین نمایندگی افکار عمومی یکی از وظایف خطیر احزاب است و اگر این نمایندگی را انجام ندهند ما در درازمدت به مشکل برمی‌خوریم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


من
مگه برا مردم کرامتی هم مونده؟ همه رو گدا کردن کاش اصلا شکم نداشتیم تا برا سیر کردنش هرجور خفتی رو تحمل نکنیم.