پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

مدارس تهران تعطیل شد

سه شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۳۶
کد مطلب: 341750
تداوم بارش برف تهران را سفیدپوش کرد. مدارس تعطیل شد و ترافیک معابر همچنان سنگین است. امداد رسانی به هموطنان ادامه دارد و سپاه برای کمک به مردم وارد میدان شده است. بر اساس اعلام هواشناسی، طی ۲۴ ساعت آینده در بسیاری از مناطق کشور بارش برف ادامه دارد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، بارش شدید برف که از نیمه شب گذشته در تهران آغاز و در برخی مناطق همچنان ادامه دارد پایتخت را سفید پوش کرد. تداوم بارشها در تهران، امروز مدارس را به تعطیلی کشاند. ستادهای برف روبی شهرداری تهران از شامگاه دیروز در معابر اصلی و بزرگراههای تهران فعال شده و به شن پاشی و برف روبی پرداختند.

بر اساس اعلام پلیس راهور، تردد خودروها در معابر کند اما روان است و هیچ گره ترافیکی یا مشکلی در تردد خودروها وجود نداشت.

بر اساس این گزارش تمام معابر اصلی تهران برف روبی شده و شهرداری در حال شن پاشی در معابر فرعی تهران است. مدیر یکی از ستادهای برف روبی تهران به خبرنگار مهر گفت: همزمان با اعلام سازمان هواشناسی درمورد احتمال بارش برف در تهران، تمام ستادهای برف روبی تهران به حالت آماده باش درآمدند. شامگاه دیروز نیز شهرداران مناطق و نواحی تهران در سطح شهر حضور داشته و بر عملیات برف روبی نظارت مستقیم داشتند.

وی افزود: بخشی از تجهیزات برای کمک به هموطنان به استانهای گیلان و مازندران اعزام شده اما با این وجود با تلاش شبانه کارگران شهرداری تهران، امروز شهروندان با خیالی راحت در معابر تهران رانندگی کردند. البته در برخی مناطق مشکلاتی وجود داشت که با گزارش شهروندان در حال رفع آن هستیم.

ترافیک در معابر اصلی

با این حال کاهش سرعت در معابر اصلی به خصوص بزرگراهها باعث کندی تردد خودروها شده و در بزرگراهها ترافیک وجود دارد. ماموران راهور نیز با حضور در خیابانها علاوه بر کنترل طرح زوج و فرد، سعی می کردند گرههای ترافیکی مقطعی را رفع کنند.

مدارس تعطیل شدند

بارش شدید برف در تهران باعث شد آموزش و پرورش تهران، همه مراکز پیش دبستانی و مدارس ابتدایی مناطق ۱۹ گانه تهران را سه شنبه تعطیل کرد. مدارس دوره اول متوسطه (راهنمایی قدیم) مناطق یک تا ۵ شهر تهران نیز امروز تعطیل شد. همزمان با ادامه بارش برف در تهران ، مدارس دوره دوم متوسطه در مناطق یک تا پنج تعطیل شد.

ادامه امداد رسانی به شمال کشور

از سوی دیگر بارش برف سنگین و کم سابقه در شمال کشور برخی شهرهای استان مازندران را در وضعیت بحرانی قرار داده است.گزارش‌های رسیده از شهرهای استان مازندران حکایت از آن دارد که بارش برف سنگین یک و نیم متری در برخی مناطق، آب و برق را از مدار خارج کرده و اکنون شهروندان با شرایطی سخت برای مقابله با سرما مواجه هستند. بخش وسیعی از شهروندان تنکابن و رامسر در غربی‌ترین مناطق استان مازندران طی ۴۸ ساعت گذشته از داشتن آب و برق محروم شده و به دلیل تعطیلی فروشگاه‌ها و نانوایی‌ها در تامین نیازهای غذایی با مشکل مواجه شده‌اند. از سه روز گذشته بارش برف سنگین در مازندران، ارتباط بسیاری از راههای روستایی را قطع کرده و شهر‌ها و روستاهای منطقه همچنان در محاصره برف هستند. اگرچه از ساعات اولیه بارش سنگین برف در مازندران، نیروهای امدادی از استانداری، هلال احمر، راهداری و... راهی مناطق برف گیر شده‌اند، اما به دلیل برودت بالای دما و یخ زدگی، کار به کندی صورت می‌گیرد.

ورود سپاه برای امدادرسانی

تداوم این وضعیت و گلایه اهالی این مناطق باعث شد،۱۱ نماینده مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رئیس جمهوری خواستار اقدامات فوری امدادی در مازندران شوند. از سوی دیگر سردار سرلشكر جعفری، فرمانده کل سپاه، برای کمک رسانی به هموطنان گرفتار در برف دستور ورود نیروهای سپاه به این مناطق را داد و تاکنون ۱۸ گردان در استان گیلان و ۱۲ گردان نیروی انسانی در استان مازندران کار امدادرسانی به مردم و کمک به دستگاه‌های مسئول را انجام می‌ دهند.

بارش برف در جادههای ۱۷ استان

در همین رابطه رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور از بارش برف در جاده های ۱۷ استان خبر داد. سرهنگ محمدحسین حمیدی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بر اساس آخرین اخبار بارش برف در جاده های گیلان، سوادکوه و چالوس، قزوین، اصفهان، زنجان، چهارمحال بختیاری، مرکزی، کردستان، لرستان، تهران، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، همدان، کرمان، سمنان، خراسان شمالی و یزد بارش برف ادامه دارد ضمن اینکه بارش باران در جاده های استان هرمزگان آغاز شده است.

وی ادامه داد: تردد در جاده های برفگیر تنها با زنجیر چرخ امکان پذیر است و ماموران پلیس راه از تردد خودروهای فاقد زنجیر چرخ و تجهیزات ایمنی جلوگیری می کنند.

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور به رانندگان هشدار داد از ترددهای غیرضرور در جاده های کشور خوددداری کنند و در صورت ضرورت سفر همچنان تجهیزات ایمنی را به همراه داشته و از سلامت خودرو اطمینان حاصل کنند.

سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر نیز با اشاره به امدادرسانی در عملیات برف و کولاک از ۱۰ بهمن تا روز گذشته گفت: ۲۳ استان آذربایجان شرقی و شرقی، اردبیل، اصفهان، ایلام، چهارمحال بختیاری، خراسان شمالی، رضوی، جنوبی، زنجان، فارس، قزوین، قم، سمنان، کردستان، کرمانشاه، کرمان، گلستان، گیلان، لرستان، مازندران، مرکزی و یزد تحت تاثیر بارش برف قرار داشتند که به ۱۵ هزار و ۱۰۰ نفر از هموطنان امدادرسانی شد. ضمن اینکه ۳ هزار راه و ۹۰۰ مسافر در راه مانده اسکان اضطراری داده شدند و ۱۱۵ نفر در جریان برف مجروح شدند که ۹۱ نفر از آنها به مراکز درمانی منتقل شدتد.

وی ادامه داد: در این طرح همچنین به ۱۶ زن باردار امدادرسانی شده و هزار و ۱۹۰ خودرو که در برف گرفتار بودند رهاسازی شدند.

نجات ۱۵ هزار و ۱۰۰ نفر از محاصره برف و کولاک

به گفته سخنگوی سازمانم امداد و نجات هلال احمر ۱۴۲۱ امدادگر در قالب ۴۲۸ تیم با استفاده از ۳۵۰ دستگاه خودروی عملیاتی در جاده ها و استان های کشور برای امدادرسانی حاضر هستند. ضمن اینکه در این مدت ۱۳۰۰ تخت پتو، ۱۰ هزار بسته غذایی، ۴۶۰ هزار قرص نان و ۱۵ هزار بطری آب معدنی در میان حادثه دیدگان توزیع شد.

تداوم بارشها

بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور ، طی ۲۴ ساعت آینده بسیاری از مناطق کشور شاهد ادامه بارش برف خواهد بود.

بارش برف طی دو روز گذشته در حالی در بسیاری از مناطق کشور آغاز شده است که ارتفاع آن در برخی مناطق روستایی استان‌های گیلان و مازندران به دو متر می‌رسد.

جاده‌های استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، البرز، تهران، اردبیل، زنجان، خراسان رضوی، مرکزی، قزوین، اصفهان، کردستان و قم پوشیده از برف است و تردد در آنها با وجود زنجیر چرخ به کندی انجام می شود. همچنین بارش برف در سایر استان‌های کشور از جمله خوزستان و سیستان و بلوچستان نیز آغاز شده است.

در تهران نیز امروز آسمان ابری و در برخی نقاط بارش برف را خواهیم داشت و به تدریج نیز کاهش برف را در تهران خواهیم داشت. دمای تهران امروز حداکثر به ۳- می‌رسد و برای فردا هم برای تهران در برخی نقاط بارش برف را شاهد خواهیم بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *