کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تشکیل صف طولانی برای دریافت کالا، نتیجه 'حرص و ولع' مردم است!

14 بهمن 1392 ساعت 16:04

قائم مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی گفت: تشکیل صف های طولانی برای دریافت کالا، ناشی از حرص و ولع مردم است.


به گزارش جهان، حجت‌الاسلام رسول منتجب‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به وقایع پیش آمده هنگام تحویل سبد کالا به مردم اظهار کرد: اصولا در فرهنگ ما این مشکل وجود دارد که هنگامی اعلام می‌شود از طرف دولت قرار است کالایی هر چند کم ارزش به مردم ارائه شود، مردم هجوم آورده و برای دریافت آن کالا صف‌های طولانی تشکیل می‌شود.

وی افزود: در زمان دفاع مقدس نمونه های فراوانی را مشاهده می کردیم که هرگاه اعلام می‌شد کالایی به مردم عرضه می‌شود،‌ همه مردم چه آنهایی که نیاز داشتند و چه آنهایی که نیاز نداشتند با حرص صف‌های طولانی برای دریافت این کالاها تشکیل می‌دادند.

این فعال سیاسی در ادامه با بیان این‌که این اقدامات اصلا پسندیده نیست، اظهار کرد: البته باید در نظر گرفت که اگر این رفتارها در اثر فقر و فلاکت مردم باشد، قابل ملامت نیست و مسوولان باید بازخواستشوند که چرا مردم را در فقر و فلاکت نگه می‌دارند اما منشا بیشتر این رفتارها حرص و ولع است و درواقع یک مشکل فرهنگی است و ریشه اقتصادی ندارد که باید فرهنگ‌سازی شود.

منتجب نیا همیچنین افزود: باید به مردم آموزش داد که کرامت خود را خود باید حفظ کنند، البته مسوولان حکومتی هم باید به کرامت مردم توجه کنند و زمینه ای را فراهم نکنند که موجب خدشه‌دار شدن شان و کرامت مردم شود. مسوولان با برنامه‌ریزی درست اجازه ندهند که چنین صفوفی به وجود بیاید. به طور مثال می‌توان سبد کالا را در محل کار افراد به آنها تحویل دهد تا حجم مراجعات به مراکز اهدای سبد کالا کمتر شود.

وی در پایان افزود: مردم نباید شان خود را زیر سوال ببرند و دقت کنند که رسانه‌های بیگانه منتظر وقوع حوادثی اینچنین هستند تا از آن علیه ملت و کشور ایران استفاده کنند.


کد مطلب: 341657

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/341657/تشکیل-صف-طولانی-دریافت-کالا-نتیجه-حرص-ولع-مردم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com