شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

طرحی جدید برای خودکفایی گندم

يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۰۳
کد مطلب: 341407
معاون بهبود امور تولیدات گیاهی وزارت جهاد کشاورزی گفت: طرح جدید خودکفایی ۵ ساله گندم با همکاری کارشناسان در حال تدوین است و تا سه هفته دیگر روی میز مسئولان می‌رود.
به گزارش جهان به نقل از فارس، عباس کشاورز معاون جدید بهبود امور تولیدات گیاهی وزارت جهاد کشاورزی که به همراه مدیران معاونت در نشست خبری شرکت کرد، گفت: خودکفایی ۵ ساله گندم با همکاری کارشناسان بخش کشاورزی تدوین می‌شود و تا دو، سه هفته آینده ارائه می‌شود.

معاون بهبود امور تولیدات گیاهی وزارت جهاد کشاورزی افزود: موضوع خودکفایی گندم پیچیده نیست و اراده ملی داشتن برنامه دقیق و حمایت گروه فنی علمی و پشتیبان کارساز خواهد بود.

وی تأکید کرد: آسیب‌پذیری راه رسیدن به خودکفایی گندم را می‌دانم و با همکاری کارشناسان راه رسیدن به این هدف را طی ۵ سال آینده تدوین و ارائه می‌کنم.

کشاورز همچنین گفت: سال آینده ۸۰۰ هزار هکتار از سطح زیر کشت گندم کاسته خواهد شد، اما در عوض عملکرد تولید به همراه بهره‌وری آب مدنظر قرار می‌گیرد.

کشاورز گفت: برای ۸۰۰ هزار هکتار به وزیر جهاد کشاورزی پیشنهاد شده است برای تولید جایگزین علوفه و نیز کشت کلزا (دانه روغنی) اختصاص یابد همچنین از سطح زیر کشت زمین‌های با بحران آبی زیاد کاسته شود.

وی ادامه داد: این ۳ پیشنهاد برای استفاده از کاهش سطح کشت گندم در وزارت جهاد کشاورزی بررسی می‌شود و بعد از آن عمل خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *