پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

ترکیب‌تیم‌ملی‌درجام‌جهانی‌را کی‌روش‌ لو داد!

شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۱۷
کد مطلب: 341146
باید دانیال داوری، پژمان منتظری، سیدجلال حسینی، جواد نکونام، آندرانیک تیموریان، مجتبی جباری، مسعود شجاعی، اشکان دژاگه و رضا قوچان­‌نژاد را ۹ نفر از بازیکنان اصلی تیم ملی ایران در جام جهانی دانست.
به گزارش جهان به نقل از دانا، کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در برنامه روز گذشته (جمعه) ورزش و مردم شبکه یک سیما با بیان توضیحاتی در خصوص دلایل لغو پی در پی اردوهای تیم ملی اظهار داشت: «اردوی افریقا جنوبی بخشی از برنامه آماده­سازی ما برای جام جهانی، مخصوصاً برای بازیکنان داخلی در ایران بود تا سطح فنی آنها را بالاتر ببریم.»

وی در ادامه توضیحات خود گفت: «اگر به پیکره اصلی تیم ملی نگاه کنید ما ۴ – ۵ بازیکن داریم که در فوتبال اروپا بازی می­کنند و در فضای مناسبی هستند ولی سایر نفرات ما در ایران هستند. وقتی دیدم چهار بازیکن از ۱۱ نفر اصلی از ایران خارج شدند، هیچ عقلانیتی نبود این اردو را برگزار کنیم. این مسئله منطقی نیست که وقتی پایه‌های اصلی تیم نیستند، اردو برگزار شود.»

در این شرایط و با توجه به ترکیب تیم ملی ایران در آخرین بازی­هایش می­توان چنین نتیجه گرفت که ترکیب مدنظر کارلوس کی­ روش برای تیم ملی ایران در بازی­های جام جهانی نهایی شده و این مربی حرفه­ای، برنامه­‌های خود را با آنها هماهنگ می­کند.

کی­ روش گفته که «۴-۵ بازیکن داریم که در فوتبال اروپا بازی می­کنند»؛ این نفرات شامل دانیال داوری، اشکان دژاگه، رضا قوچان نژاد، مسعود شجاعی، علیرضا جهانبخش و مهرداد بیت­آشور هستند که ۴ نفر نخست، بازیکنان اصلی بوده و جهانبخش هم در آخرین بازی­های تیم ملی درخشش خوبی داشته و به یکی از مهره­های مدنظر سرمربی تیم ملی تبدیل شده است. در این بین احتمال دعوت از بیت­آشور زیاد است اما حضور او به عنوان بازیکن ثابت در بازی­های جام جهانی کمی دور از ذهن می­باشد.

سرمربی تیم ملی در بخش دیگر از صحبت­هایش به خروج ۴ بازیکن اصلی خود از لیگ ایران اشاره کرده است؛ آخرین ملی پوشانی که از لیگ ایران کوچ کرده­اند هم شامل مجتبی جباری، پژمان منتظری و جواد نکونام هستند که البته قرار بود آندرانیک تیموریان هم به این جمع اضافه شود ولی ظاهراً قرار بر ماندن وی در استقلال شده است. در همین حال سیدجلال حسینی هم سودای بازی در لیگ قطر را در سر دارد.

با این تفاسیر باید دانیال داوری، پژمان منتظری، سیدجلال حسینی، جواد نکونام، آندرانیک تیموریان، مجتبی جباری، مسعود شجاعی، اشکان دژاگه و رضا قوچان­‌نژاد را ۹ نفر از بازیکنان اصلی تیم ملی ایران در جام جهانی دانست که اگر اتفاق خاصی برایشان رخ ندهد، در کنار دو مدافع راست و چپ به مصاف آرژانتین، نیجریه و بوسنی خواهند رفت. ضمن اینکه علیرضا جهانبخش هم قطعاً یکی از بازیکنان تعویضی ایران در جام جهانی خواهد بود.

در این شرایط مشخص نیست که سایر فوتبالیست­های ایرانی و به خصوص بازیکنان جوانی که به امید رسیدن به تیم ملی و بازی در جام جهانی تلاش می­کنند، با چه هدف و انگیزه­ای باید در بازی­های باقیمانده لیگ برتر هنرنمایی کنند؟!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *