چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۱

افزایش سهام بازنشستگان نیروهای مسلح

پرداخت عیدی در بهمن ماه
جمعه ۱۱ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۰۹
کد مطلب: 340892
رئیس سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح از افزایش سهام بازنشستگان ساتا خبر داد و گفت: سهام بازنشستگان سال آینده از یکهزار میلیارد تومان به پنج هزار میلیارد تومان می‌رسد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، امیر سرتیپ دوم جمشید فرقانی نیا در نشست خبری به برنامه‌های این سازمان به مناسبت دهه فجر اشاره کرد و گفت: به منظور تکریم بازنشستگان برنامه هایی در نظر گرفته شده است که در این برنامه‌ها به معرفی افراد نام آور در عرصه مبارزات قبل از انقلاب و پیروزی انقلاب اسلامی خواهیم پرداخت و از آنها تقدیر می کنیم بطوریکه ۲۰ هزار نفر از این برنامه ها در سراسر کشور بهره مند می شوند.

وی در مورد مسابقات فرهنگی و ورزشی تاکید کرد : در حوزه ورزش همایش ۱۰۰ هزار نفری پیاده روی خانوادگی در دوم اسفند ماه در بوستان ولایت برگزار خواهد شد که حدود ۲۰ هزار نفر در این همایش شرکت خواهند کرد. همچنین برای اولین بار مسابقات رالی خانوادگی برای خانواده بازنشستگان برگزار می شود کهتا کنون حدود ۳۰۰ خانوار ثبت نام کرده‌اند.

رئیس سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح افزود: همچنین مسابقاتی برای دختران و همسران بازنشستگان نیروهای مسلح در نظر گرفته شده که در سه رشته شنا، تنیس روی میز و آمادگی جسمانی برگزار خواهد شد و در این مرحله ۵۵۰ نفر اعلام آمادگی برای شرکت در این مسابقات را داشته‌اند.

به گفته وی ، ۱۹ بهمن ماه با حضور در حرم حضرت امام (ره) تجدید میثاقی با امام راحل خواهیم داشت. همچنین برنامه دیگری با عنوان تجدید میثاق و غبار روبی از مزار شهدا در ۱۷ بهمن ماه برگزار خواهد شد و نیز ۱۲ بهمن ماه زنگ انقلاب به صدا درخواهد آمد.

وی از پرداخت عیدی بازنشستگان ساتا در بهمن ماه خبر داد و گفت: عیدی این افراد همانند سال گذشته پس از اعلام از سوی دولت در بهمن ماه پرداخت می شود .

فرقانی نیا درمورد سبد کالای بازنشستگان نیز اظهار داشت: هنوز پرداخت سبد کالای دولت به بازنشستگان کشوری نیروهای مسلح به قطعیت نرسیده است و ابلاغیه‌ای مبنی بر ارائه اطلاعات بازنشستگان به خدمات رفاهی وزارت کار به دست ما نرسیده است اما سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح از طریق "حکمت کارت" خدمات را به بازنشستگان ارائه خواهد داد.

این مقام مسئول به مطالبات بازنشستگان اشاره کرد و گفت: مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان برای پرداخت مطالبات بازنشستگان کشوری نیروهای مسلح و پاداش پایان خدمت قبل از سال ۷۹ در نظر گرفته شده است.

وی گفت: بازنشستگان این سازمان عضو موسسه توانمندسازی هستند که ماهیانه از حقوق آنها مبلغی به عنوان ذخیره‌سازی و خرید سهام کم می‌شود. همچنین تاکنون ۱۰۰۰ میلیارد تومان از سهام شرکت‌های پتروشیمی برای بازنشستگان نیروهای مسلح خریداری شده که با توجه به آورده بازنشستگان سهامی به آنها تعلق می‌گیرد.

وی افزود: شیب این سهام بیمه شده است و حداقل سود پرداختی به بازنشستگان ۲۰ درصد پیش بینی می‌شود و مابقی آن بستگی به فعالیت‌های شرکت دارد. لازم به ذکر است این سهام در چرخه بسته ارائه شده است و فقط بازنشستگان نیروهای مسلح می‌توانند در آن ثبت‌نام کنند.

رئیس سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح در مورد افزایش حقوق بازنشستگان گفت: میزان حقوق بازنشستگان نیروهای مسلح تابع سازمان خدمات کشوری است. رقمی که تا کنون پیش بینی کرده‌اند حداقل ۱۸ درصد اعلام شده اما درخواست می کنیم توجه ویژه‌ای به بازنشستگان شود و اگر برای شاغلین رقم ۱۸ درصد در نظر گرفته می‌شود برای بازنشستگان رقم ۲۵ الی ۳۰ درصد در نظر گرفته شود.

فرقانی نیا در مورد واگذاری سهام غدیر به بازنشستگان نیز تاکید کرد: سهام غدیر به بازنشستگان تعلق نخواهد گرفت اما مزایای این سهام به بازنشستگان پرداخت خواهد شد.

امینی مدیر عامل موسسه سروش منزلت نیز در این نشست یکی از برنامه‌های مهم این سازمان برای دهه فجر را برگزاری نمایشگاه "یاوران ماندگار" در باغ موزه دفاع مقدس دانست و گفت: برای اولین بار نمایشگاه تخصصی نیروهای مسلح در راستای اهداف بالادستی سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح در باب ایجاد انگیزه برای جامعه بازنشستگان در باغ موزه دفاع مقدس در تایخ ۱۹، ۲۰ و ۲۱ بهمن ماه برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اهداف کلان این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه با هدف فرهنگ سازی و نشر فرهنگ اسلام ناب محمدی و ایجاد این فرهنگ در خانواده بازنشستگان و نیز جمع آوری اطلاعات و آمار بازنشستگان برای تشکیل مجامع هم اندیشی برگزار می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *