جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

ارجاع تعیین نرخ خوراک پتروشیمی‌ به تلفیق

جمعه ۱۱ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۰۵
کد مطلب: 340878
نمایندگان مردم در خانه ملت، بندی از لایحه بودجه را که مربوط به سهم دولت از بهای خوراک پالایشگاه ها و پتروشیمی ها بود برای بررسی و اصلاح به کمیسیون تلفیق ارجاع داد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم؛ نمایندگان در نشست علنی دیروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۹۳ کل کشور پس از بررسی بند ج تبصره ۲ لایحه، بندی از لایحه بودجه را که مربوط به سهم دولت از بهای خوراک پالایشگاه ها و پتروشیمی ها بود را برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق بودجه مجلس ارجاع دادند.

بر اساس این گزارش؛ در نشست دیروز مجلس، پاراگراف اول جزء ۳ بند الف تبصره ۲ لایحه بودجه نیز برای بررسی و اصلاح به کمیسیون تلفیق ارجاع داده شده بود، از این رو محمدحسین فرهنگی عضو هیات رئیسه مجلس اعلام کرد که قرار است در کمیسیون تلفیق این دو بند بار دیگر مورد بررسی و اصلاح قرار گرفته و دوباره به صحن علنی ارائه شود.

در بند ج تبصره ۲ آمده است وزارت نفت از طریق شرکت دولتی تابعه ذیربط و شرکتهای پالایش نفت داخلی و شرکتهای پتروشیمی موظفند در پایان هر ماه بهای خوراک نفت خام و میعانات گازی دریافتی خود و همچنین خوراک معادل فرآورده‌های شرکتهای پتروشیمی تحویلی به وزارت نفت از طریق شرکت دولتی تابعه ذیربط را به قیمت مذکور درجزء (۳) بند «الف» این تبصره محاسبه و به خزانه‌داری کل کشور واریز نمایند.

وزارت نفت از طریق شرکت دولتی تابعه ذیربط، مکلف است وجوه مربوط به سهم دولت از بهای خوراک پالایشگاهها و پتروشیمی‌ها را وصول و ماهانه به خزانه‌داری کل کشور واریز نماید. درصورت عدم واریز، در پایان هرماه خزانه‌داری کل کشور مبالغ مربوط به ماه قبل را از حسابهای شرکت تابعه ذی‌ربط وزارت نفت به‌صورت علی‌الحساب برداشت می کند. همچنین درصورت عدم واریز بهای فرآورده‌های نفتی و خوراک پالایشگاهها و پتروشیمی‌ها به حساب خزانه‌داری کل کشور، وزارت امور اقتصادی و دارایی مکلف است با اعلام وزارت نفت رأساً نسبت به برداشت از حساب شرکتهای بدهکار و واریز آن به حساب خزانه‌داری کل کشور اقدام نماید. این حکم درخصوص بهای خوراک پالایشگاهها و واحدهای پتروشیمی که بابت بهای خوراک مصرفی سنوات گذشته بدهکار هستند، نافذ می‌باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *