چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۱

وضعیت سیاست‌های‌کلان اقتصادمقاومتی

چهارشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۵۱
کد مطلب: 340734
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از ابلاغ سیاست‌های کلان اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری در آینده نزدیک خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، محسن رضایی اظهار کرد: در این ابلاغ، سیاست‌های کلان بخشی مربوط به سیاست‌های مالی و بانکی کشور قرار گرفته است.

وی در پاسخ به این پرسش که "آیا در این سیاست‌های مالی و بانکی، بانکداری بدون ربا نیز مورد تاکید قرار گرفته است؟" گفت: سیاست‌ها به گونه‌ای تنظیم شده که ما به یک نظام بانکداری اسلامی می‌رسیم و این بانکداری بدون ربا در سیاست‌های بانکی دیده شده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین درباره اولویت برنامه‌ریزی برای تورم یا اشتغال و تولید نیز اظهار کرد: تورم قابل جداسازی از تولید ملی نیست و ما برنامه‌ای می‌خواهیم که تورم را همراه با اشتغال حل کند که این شدنی است.

رضایی افزود: اگر منابع مالی کشور درست به سمت کارآفرینان واقعی و مولد هدایت شود هم اشتغال و هم تورم حل خواهد شد، بنابراین اشتغال و تورم دو روی یک سکه هستند.

وی درباره نقش سیاست خارجی و برداشته شدن تحریم‌ها در کاهش تورم نیز گفت: سیاست خارجی می‌تواند برخی موانع را بردارد و دست‌اندازهایی را که در اثر تحریم‌ها بوجود آمده است، برطرف کند اما آن نیرویی که باید از این فرصت استفاده کند، تولید ملی ماست و مردم و کارآفرینان باید از این فرصت استفاده کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان تصریح کرد: اگر تحریم‌ها برداشته شود اما از فرصت‌ها استفاده نشود اتفاق خاصی شکل نمی‌گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *