پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

شعاع‌تأثیرسپاه منحصربه‌جغرافیای نبردنیست

چهارشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۰۱
کد مطلب: 340651
جانشین فرمانده کل سپاه گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر خلاف سایر ارتش‌های دنیا شعاع تاثیرش منحصر در فضاهای جغرافیایی محدود نیست.
به گزارش جهان به نقل از روابط عمومی سپاه، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همایش پیشگیری از جرایم و تخلفات که در سالن همایش های مسجد جامع دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) برگزار شد، در جمع اساتید، اعضای هیئت علمی، پزشکان و مسئولان مراکز درمانی و آموزش پزشکی سپاه با تبریک فرا رسیدن ایام الله دهه فجر گفت: به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی نقطه آغاز شکل گیری عزت، افتخار، اعتبار، استقلال و آزادگی ملت مسلمان ایران در سطح جهان بود که ایران را از موقعیت یک جامعه وابسته و گرفتار در بند بندگی مدرن و اسارت قدرت های بزرگ نجات داد و به کشوری مستقل آزاد و مسلط بر سرنوشت خود تبدیل کرد.

سلامی با بیان اینکه اعمال هر فردی از جامعه انعکاسی از اندیشه و تفکر ان جامعه است اظهار داشت: در صورتی که یک سازمان یا سیستم دارای هویت فکری مستقل و افق ‌های اندیشه خاص باشد رفتارهای او هم تابع این اندیشه می شوند.

وی افزود: در تاکتیک های عملیات روانی دشمن جداسازی ذهن از جسم مورد تاکید قرار می گیرد به این خاطر که آنها به دنبال ایجاد کردن اذهان منفصل هستند تا رفتار فیزیکی افراد و جوامع را تابع اندیشه درونی و محصولات ذهنی خود کنند.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه جز در پرتو استقلال ذهنی و برخورداری از تفکرهای مستقل استقلال به دست نمی آید، اظهار داشت: تجربیات تاریخ ۳۵ ساله تشکیل نظام مقدس جمهوری اسلامی و سپاه موید این مطلب است ما همواره در محدوده تفاضل‌ها موفق بوده‌ایم و هرگاه متفاوت عمل کردیم به توفیقات ارزنده‌ای دست یافتیم در صورتی که اگر با چارچوب فکری و قواعد ذهنی دشمن عمل می کردیم به طور قطع با شکست مواجه می شدیم.

وی با تاکید بر اینکه در تفکر جهانیان سپاه به عنوان هویت و برند انقلاب اسلامی شناخته می‌شود، گفت: در تاریخ حیات بشر پدیده‌های نادری هستند که قادرند سیمای زندگی بشر را تغییر داده و آثار ماندگاری را در زندگی انسان ها ایجاد کنند؛ انقلاب اسلامی ایران از جمله این پدیده هاست و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان شاخص و نشانه این پدیده شناخته می شود.

سلامی با بیان اینکه عامل شناخت و هویت بخشی سپاه جنبه‌های سخت افزاری نیست، گفت: موشک‌ها، پدافندها، توپ ها و تانک ها معرف شخصیت سپاه نیستند بلکه موجوداتی بیجان و فاقد ارزش در دنیای مادی هستند، اما آنکه توصیف کننده هویت شخصیت سپاه است عناصر و فاکتورهای انسانی این نهاد مقدس آن هم در اوج است.

وی افزود: روح شجاعت، پاکی، تواضع، مهربانی، عبودیت، از خودگذشتگی ، نجابت، به همراه قاطعیت در میدان نبرد مجموعه عواملی است که از سپاه تصویری شگفت انگیز در عالم منتشر کرده و سپاه بر اساس این تصویر شناخته می شود.

جانشین فرمانده کل سپاه در ادامه اظهار داشت: اگر سپاه امروز در زمینه و بستر مردم نیرومند و شکست ناپذیر است به واسطه برداشت زیبا و دل انگیز از عناصر تشکیل دهنده بخش انسانی سپاه است که موجب شده به دلیل وجود این شاخصه سیستم های سخت افزاری نیز جان بگیرند.

وی با بیان اینکه دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی هر جا با شکستی مواجه می شوند آن را به سپاه نسبت می دهند، گفت: سپاه دارای سطح مستقلی از اندیشه انقلابی و الهی در سایه افق های نگرش و باورهای ولی فقیه است؛ سپاه پژواک عملیاتی اندیشه های راهبردی ولایت فقیه است که این همراستایی به سپاه افق نفوذ می دهد.

سلامی با تاکید بر اینکه اندیشه، اعتقاد و باور، شعاع نفوذ و میدان تاثیر می‌سازند، گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر خلاف سایر ارتش‌های دنیا شعاع تاثیرش منحصر در فضاهای جغرافیایی محدود نیست و این مسئله عامل موفقیت بزرگی برای این نهاد مردمی محسوب می شود از این رو میبایست از عناصر تشکیل دهنده این شاکله صیانت کرد.

وی از دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) به عنوان لبه جلویی تماس سپاه با جامعه یاد کرد و اظهار داشت: این مجموعه خصوصیات ذاتی سپاه را برای مردم به نمایش می گذارد همچنین بیمارستان بقیه الله(عج) نیز در بخش پزشکی، در افق یک آرمان جهانی میبایست منعکس کننده لطافت ها و ظرافت های روح انسانی سپاه باشند.

جانشین فرمانده کل سپاه در پایان با تاکید بر اینکه آنچه موجب توفیقات روزافزون دانشگاه علوم پزشکی حضرت بقیه الله (عج) و مراکز درمانی سپاه می شود برخورداری از فاکتورهای مهمی همچون اخلاق پزشکی و معنویت در کنار ارزشها ی حرفه ای است گفت: دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) و مراکز درمانی سپاه میبایست در تولید، توسعه و رواج معنویت ، معرفت ورفتارهای انسانی و اخلاقی در کنار ارزشهای حرفه ای پیشرو و الگوی سایر مراکز آموزشی و پزشکی باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *