شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
حضور وزیر کشاورزی در کمیسیون اصل ۹۰؛

پرونده زمین‌خواری به اطلاع حجتی رسید

سه شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۲۰:۳۲
کد مطلب: 340482
نائب‌رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: شکایات مطروحه از وزارت کشاورزی به اطلاع وزیر رسید که از آن جمله می‌توان به شکایت در مورد زمین‌خواری و سوء‌استفاده از اراضی ملی و منابع طبیعی اشاره کرد.
به گزارش جهان، داوود محمدی نماینده مردم قزوین در خانه ملت در گفت‌گو با فارس با اشاره به جلسه امروز کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: کمیسیون امروز میزبان وزیر کشاورزی و معاونین وی بود و در این جلسه شکایات مطرح شده در کمیسیون از این وزارتخانه به اطلاع وزیر و معاونان وی رسید.

وی افزود: عمده شکایات مطروحه از این وزارتخانه در ارتباط با زمین‌خواری، سوء‌استفاده از اراضی ملی و منابع طبیعی، تجاوز به حریم دریای خزر و عدم رعایت حریم دریا، عدم حمایت این وزارتخانه از بخش کشاورزی و کشاورزان، واردات بی‌رویه محصولات کشاورزی و کاهش قیمت برای تولیدکنندگان داخلی، عدم ساماندهی اراضی تحت کشت، عدم هماهنگی میان وزارت نیرو و وزارت کشاورزی در ارتباط با چاه‌های حفر شده و پر کردن چاه‌های محفوره بود.

نائب‌رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اظهار داشت: وزیر کشاورزی در این جلسه ضمن استماع شکایات، برنامه‌ها و سیاستهای کاری خود را برای اعضای کمیسیون تشریح کرد و در بیان مطالب خود حمایت از تولیدکننده را یک ضرورت دانست و عنوان کرد که وزارت کشاورزی در برنامه‌های خود توجه به زنجیره تولید از پیش از تولید تا بعد از آن را مورد توجه قرار داده است به نحوی که فرایند تولید برای کشاورز سودآوری داشته باشد.

محمدی خاطرنشان کرد: حجتی در جلسه امروز وجود اراضی خورد را عافت بخش کشاورزی دانست و عنوان کرد که یکپارچه سازی اراضی کشاورزی و حمایت از شرکتهای سهامی زراعی در دستور کار وزارت کشاورزی قرار دارد. همچنین وزارت کشاورزی قصد دارد تا با پلاک کردن و سنددار کردن ادوات کشاورزی و ارائه آنها به عنوان وثیقه بانکی حمایت از بخش کشاورزی انجام شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *