جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

۳۰۰میلیاردمازاد بودجه‌به حوزه‌فرهنگ رسید

سه شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۰۰
کد مطلب: 340417
عضو هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما یک عددی را از محل های مختلف به این امور اضافه کردیم و از این محل ها تا کنون ۳۰۰ میلیارد به فرهنگ اختصاص داده شده و در بودجه تعیین اینکه تا چه اندازه به هنر و قرآن و حوزه و امور فرهنگی برسد می بایست ریز آن را مدیریت می کنیم که در صحن بتوانیم به نتیجه مثبتی در این خصوص برسیم.
به گزارش جهان، دکتر ایرج ندیمی نماینده مردم لاهیجان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با پایگاه ۵۹۸ در خصوص وضعیت بودجه فرهنگی سال ۹۳ و آنچه در این مورد در کمیسیون تلفیق تصویب و صحن مجلس خواهد آمد گفت: ۳۰۰ میلیارد تومان از محل مازاد بودجه جهت فرهنگ اضافه کردیم و شاید این عدد به بودجه ۹۳ اضافه شود چرا که ۱۰ هزار میلیارد تومان جهت بحث سلامت در هدفمندی اختصاص یافته است و با این افزایش فعلا ۳۰۰ میلیارد تومان به سقف درآمدهای دولت اضافه کردیم، بودجه های فرهنگی و قرآنی در همان ۳۰۰ میلیارد وجود دارد که باید ریز آن را که مربوط به بودجه های قرآنی و حوزه های علمیه و همه امور فرهنگی است بیرون بیاوریم.

وی با تأکید بر حمایت مجلس از اختصاص بودجه های فرهنگی تصریح کرد: نگاه ما به حدی است که بشود بودجه را مدیریت کرد، با توجه به اینکه دولت هم اصرار داشت چیزی اضافه نشود از محل فروش داراییها عددی را اضافه کردیم بنابراین در حال حاضر نمی توانیم بگوییم ما خواسته فرهنگی و یا بخش های دیگر را می توانیم برآورده کنیم چون دولت یک ۱۹۵هزار میلیارد پیش بینی کرده و ما در دل همین عدد می توانیم کاری انجام دهیم.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با این حال ما یک عددی را از محل های مختلف به این امور اضافه کردیم و از این محل ها تا کنون ۳۰۰ میلیارد به فرهنگ اختصاص داده شده و در بودجه تعیین اینکه تا چه اندازه به هنر و قرآن و حوزه و امور فرهنگی برسد می بایست ریز آن را مدیریت می کنیم که در صحن بتوانیم به نتیجه مثبتی در این خصوص برسیم.

وی در پایان گفت: مجلس هیچ مخالفتی با بودجه های فرهنگی ندارد اگر منابع آن باشد و حبابی وجود نداشته باشد با آن موافقت هم خواهد کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *