جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۸
۱۷

حمله به حجاب در دستور کار رسانه ها/ از خوانندگی زن محجبه تاارسال عکسهای شخصی!

دوشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۱۲
کد مطلب: 340083
سایت گاردین در اقدامی عجیب از ایرانی ها خواسته است تا تصاویر و فیلم های خانه هایشان را در این سایت به اشتراک بگذارند که برخی نیز عکس های شخصی خود را ارسال کرده اند.
حمله به حجاب در دستور کار رسانه ها/ از خوانندگی زن محجبه تاارسال عکسهای شخصی!
جهان نيوز-سرویس فرهنگ و هنر:چندی است در کنار حمله به فرهنگ و بنیان خانواده، زیرسئوال بردن حجاب در دستور کار برنامه های فارسی زبان و حتی برخی رسانه های خارجی صاحب برند قرار گرفته است.

بنابراین گزارش، پروژه تحقیر و تخریب حجاب که در یکی از شبکه های فارسی زبان و در برنامه آکادمی موسیقی" اتفاق افتاد این روزها در همان شبکه و به شکلی دیگر به نمایش گذاشته شد. تبیان در این زمینه می نویسد:"ظاهرا سریال حضور زنان با حجاب در این شبکه ادامه پیدا کرده است. اینکه زنان ایرانی درکنار روند تهاجم مستقیم این شبکه در اشاعه ارزش های غربی که اکثرا با اقبال زودهنگام روبرو نخواهد شد در برابر تهاجم نرمی قرار می گیرند که در درازمدت می تواند هدف نهایی این شبکه را در غربی شدن زنان و خانواده ها فراهم آورد.

به گزارش جهان، "ارمیای باحجاب" اولین شخصیت ساخته شده توسط دست اندرکاران شبکه بهایی "من و تو" بود" که در برنامه آکادمی موسیقی این شبکه وارد شد و همگام با حفظ حجاب در مسابقات شرکت کرد! و بدنبال آن به گفته تبیان در برنامه ای در همین شبکه حضور پیدا می کند و در گفتگویی به تشریح مسئله حجاب خود!می پردازد.

اما نکته اینجاست که این شبکه بهایی در کنار فعالیت شبکه های دیگر فارسی زبان که به ترویج اباحه گری و خیانت می پردازند مسئولیت تخریب حجاب را برعهده گرفته است.

شبکه "من و تو" در ادامه پروژه "زن محجبه خواننده" این بار در برنامه بفرمایید شام شکل دیگری از زن محجبه را به نمایش گذاشته است:

 ورود فردی محجبه به نام "فرزانه" در برنامه بفرمایید شام که سبک زندگی با حجاب خاص خود! را تعریف و فرهنگ سازی می کند."فرزانه محجبه" در برنامه بفرمایید شام سبک های رفتاری، مراوداتی، پوششی،نحوه صحبت با نامحرم،حیا زدایی  و... را به نمایش می گذارد.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000340/nf00340083-1.jpg
حجاب نمایش داده شده در شبکه من و تو

باید بدانیم این پروژه جدید، تنها در این شبکه نمانده است بلکه اخیرا شبکه فارسی وان که به دلیل رویکرد تند ضد اخلاقی خود از گوی رقابت با سایر شبکه های فارسی زبان عقب مانده بود، در سریال اخیرش که به زبان فارسی تولید کرده است در آن زنانی با رعایت پوشش‌ معیارهای ایران امروز وجود دارند. گویا این شبکه در حرکتی مکمل علاوه بر تاثیر گذاری بهتر بر قشر سفید جامعه و زنان ایرانی در راستای جنگ نرم خود و قبح زدایی و ترویج اباحه گری در جامعه با توجه به ذائقه مخاطب ایرانی به دنبال باز پس گیری دوباره گوی سبقت از رقبای ماهواره ای خود در جذب مخاطب است. برنامه ای که ممکن است در سایر شبکه ها نیز شیوع و شروع جدیدی پیدا کند.

اما این همه ماجرا نیست. پروژه تخریب حجاب به شیوه ای دیگر در سایت گاردین هم در دستور کار قرار گرفته است.دانا در این زمینه می نویسد:

اخیراً سایت گاردین در اقدامی عجیب از ایرانی ها خواسته است تا تصاویر و فیلم های خانه هایشان را در این سایت به اشتراک بگذارند که برخی نیز عکس های شخصی خود را برای این سایت ارسال کرده اند.

هرچند به نظر می رسد برخی از این عکس ها مربوط به ایران نباشند؛ اما متأسفانه برخی نیز عکس ها و فیلم های شخصی خود را در این سایت منتشر کرده اند.به نظر می رسد این سایت انگلیسی به دنبال نشان دادن تفاوت حجاب در اماکن عمومی و منازل شخصی است.

این سایت با انتشار چنین عکس‌هایی فرهنگ حجاب را به عنوان یک اختلاف نظر مردم و مسئولین مطرح می کند. جالب اینجاست که تصویر میز شام یک مجری برنامه آشپزی در صدا و سیما هم در میان این عکس ها دیده می شود.

آنچه که این سایت به آن توجه نکرده مسئله اجتماعی بودن حجاب است که در محیط شخصی این مسئله اجتماعی در نظر گرفته نمی شود.پیش از این نیز کتابIranian Living Room عکس هایی شخصی از ایرانیان را منتشر کرده است.

۱۵ عکاس با حمایت شرکت بنتون که متعلق به صهیونیستهاست و با هدف دسترسی به اطلاعات ایرانیان این عکس ها را منتشر کرده اند.

زن محجبه ایرانی خون‌آشام در جشنواره ساندنس و برلین

اما این همه اتفاقات پروژه های تخریبی حجاب نیست. چندی پیش فیلم ضد ایرانی «یک دختر تنها در شب به سوی خانه می‌رود» به کارگردانی و نویسندگی «آنا لیلی امیرپور» در جشنواره ساندس در ایالات متحده آمریکا به نمایش درآمد.

فیلمی داستانی و سیاه و سفید که تلفیقی از ژانر نوآر و وسترن است. این فیلم به زبان فارسی ساخته شده است.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000340/nf00340083-2.jpg
دختر محجبه خون آشام در جشنواره ساندس

داستان فیلم در یکی از شهرهای متروک ایران که پر از فاحشه و معتاد است و فقر و ناامیدی در آن موج می‌زند، رخ می‌دهد. (این دقیقا عباراتی است که نشریه ورایتی در توصیف فیلم «یک دختر تنها در شب به سوی خانه می‌رود» به کار برده است).

این فیلم ۱۰۴ دقیقه‌ای درباره یک دختر محجبه خون آشام (با بازی شیلا وند) است که عاشق پسری آس و پاس (آرش مرندی) می‌شود که قیافه‌اش شبیه به «جیمز دین»، بازیگر درگذشته هالیوود، است. این فیلم قرار است در شصت و چهارمین جشنواره برلین هم به نمایش در آید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علیرضا
Iran, Islamic Republic of
همین که این ارذل و اوباش بی دین تفاوت حریم شخصی و حریم اجتماعی ما ایرانیها را نمیفهمند و درک نمیکنند ونشان از بیخردی و نادانیشان است برای ملت فهیم ایران کافیه
United States
بابا اینا هنرمندن!
هنر ارزشی و غیر ارزشی هم که نداریم!
نعمت
Iran, Islamic Republic of
مگر فیلمسازان داخلی کشور ما در فیلمهاشون به حجاب توهین نمی کنن.مگه تو فیلمهای ایرانی نمی بینید چادر را به عنوان یک حجاب دست و پاگیر معرفی می کنن.وقتی گشت ارشاد میشه یه ابزار سیاسی آقای احمدی نژاد تعطیلش می کنه،آقای روحانی تعطیلش می کنه،رسانه ها به حجاب برتر نمی پردازن معلومه اونورآبیه به خودش جرات می دهه حجاب را له کنه.حالا فهمیدید اونور آبیها برای حجاب برنامه دارن نه اینورآبیها که ماباشیم.وقت خودتون را برای این چیزها تلف نکنین.توی کشور ما عزم جدی برای حجاب وجود نداره
Iran, Islamic Republic of
تو همین ایرانش تو مانتو فروشی جمهوری اسلامی به زنای محجبه توهین میشه...
کجای کارید شما ها
توهین به محجبه ها و به حجاب برتر تو همین ایران شروع شد زمانی که کسی گفت الگوی من اوشینه
زمانی که امر به معروف رو کتک زدند
زمانی که تو نوانوایی به زن مسلمان محجبه تویهن کردند وو...
Iran, Islamic Republic of
باالخره که نمیشه هم خارجیها به حجاب حمله کنن هم داخل کشورمون .پس غیرت و دین و مسلمونیمون کجا رفته
United States
برای داخلی ها باید بیشتر متاسف بود
Iran, Islamic Republic of
من بنظرم باید تلویزیون و رسانه های داخلی روی فواید حجاب بیشتر کار کنن تا کسی به خودش اجازه ندهد به حجاب توهین کند
Iran, Islamic Republic of
این اقدامات در راستای پروژه ایران هراسی و اسلام هراسیه.خواهرانمون با حجابشون نشون بدن که چقدر براشون حجاب مهمه
Iran, Islamic Republic of
وقتی ما ر سریالهامون و یا فیلمهای سینمایی می خوایم یه نفر را بدبخت نشون بدیم چادر سرش می کنیم .می خواید خارجیها دلشون بسوزه
Iran, Islamic Republic of
مطلب جالبی بود
Iran, Islamic Republic of
با سلام.فکر نمی کنید خانواده ها هم در بحث حجاب کم کاری می کنن و به فرزندانشون یاد نمی دن که حجاب چیه.فکر نمی کنید آموزش حجاب باید از مدارس ما شروع بشه؟بنظر شما چند ساعت درس یک ترم محصلان و دانشجویان به حجاب اختصاص داره؟1
Iran, Islamic Republic of
برادر من خود صدا و سیما و سینمای ما از این بدتره.یه نگاه به پوشش هنرمندان بکنین.چندتاشون به حجاب نگاه درست دارن؟قبول دارین بخش عمده ایشون برای رفع تکلیفی حجاب سرشون می ندازن
Iran, Islamic Republic of
الان توی خانواده ها فرزند سالاری شده مگه پدر مادرها جرات دارن به دخترشون بگن حجابت را رعایت کن.این شبکه های ماهواره ای هم که بی تاثیر نیستند.بهرحال بی حجابی با این شبکه های ماهواره ای نشانه تجدد شده
96
زنی که زیبایی اندیشه ندارد زیبایی بدنش را به نمایش می گذارد.
همه مشکلات بشر از نادانی و کج فهمی و رفاه طلبی است اگر زن و مرد میدانستند و می فهمیدند جایگاهشان کجاست و به کجا باز می گردند و در مقابل چه کسی پاسخ گو هستند دیگر مشکلی باقی نمی ماند.
Iran, Islamic Republic of
به نام خدا
خدایا در این سیل حملات غربیون دین ستیز ما را در زمره راست قامتان همیشه تاریخ قرارده!
ghasedak
اولین جایی که زن با حجاب رو به سخره گرفت سینمای ایران بود که به ترویج حجاب ناقص در جامعه پرداخت و زن با حجاب را به اشتباه به جهانیان معرفی کرد.