پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

ولایتی: ژنو۲ شکست می‌خورد

يکشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۲۱:۵۵
کد مطلب: 340011
مشاور امور بین‌الملل رهبر انقلاب با بیان اینکه سوریه حلقه طلایی مقاومت در مقابل صهیونیست‌ها است، گفت: اجلاس ژنو۲ به‌دلیل اهداف شوم برگزارکنندگان شکست خواهد خورد.
به گزراش جهان به نقل از تسنیم، علی‌اکبر ولایتی مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب در دیدار با ۶۰ نفر از شیوخ، علما، فعالان فرهنگی و زیدی‌های یمن که عصر امروز در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: خوشحال هستیم که شما به ایران آمدید و می‌دانیم که یک جلسه خوبی را در شمال ایران و مازندران داشتید که این فرصتی برای آشنایی مجدد و برقراری و تحکیم دوباره رابطه تاریخی مردم ایران و مردم یمن به‌خصوص برای برادران زیدی خواهد بود.

وی ادامه داد: ما خدا را شاکریم که بعد از مبارزات زیاد امت اسلامی علیه استعمار، امروز شاهد آزادی مستمر و روزافزون امت‌های اسلامی از قید استعمار و ایادی آنها در منطقه هستیم.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع افزود: خوشحالیم از اینکه ملل اسلامی یکی پس از دیگری به حقوق حقه می‌رسند و حکومت‌های استبدادی را سرنگون می‌کنند و علیه استعمار مبارزه می‌کنند و همه اینها در سایه بیداری اسلامی است که مرکز، محل و مبدأ اصلی آن، انقلاب اسلامی ایران در عصر ماست؛ آثار این موضوع را در عراق، سوریه، لبنان، فلسطین، افغانستان و یمن مشاهده می‌کنیم و در سایه این بیداری اسلامی، شاهد آزادی سرزمین‌های اسلامی هستیم.

** استعمار دست از یمن برنمی‌دارد

ولایتی اظهار داشت: همان‌طور که کشورهای اسلامی، آسیای مرکزی و قفقاز از قید کمونیسم جهانی آزاد شدند، عراق نیز از قید استبداد صدام رهایی یافت و امروزه سرنوشت این ملت‌ها به دست خودشان تعیین می‌شود. همچنین مبارزات مردم یمن را برای رهایی از سلطه آمریکا و استبداد موجود در این کشور که طی این سال‌های اخیر توانستند دست استعمار را کوتاه و حاکم مستبد خود را سرنگون کنند، مشاهده می‌کنیم ولی می‌بینیم که استعمار دست از یمن برنمی‌دارد اما مردم یمن نیز به مبارزه خود ادامه می‌دهند.

وی با بیان اینکه نکته تأسف‌بار این است که برخی دولت‌های منطقه ابزار دست استعمار هستند، تأکید کرد: این دولت‌ها هم بالاخره مغلوب اراده ملت‌های مسلمان خواهند شد و دستاوردهای بیداری اسلامی از بین نخواهد رفت بلکه دیگر امثال حسنی‌ مبارک به مصر، علی عبدالله صالح به یمن و صدام حسین به عراق بازنمی‌گردند.

** سوریه حلقه طلایی مقاومت در مقابل اسرائیل است

مشاور امور بین‌الملل رهبر انقلاب گفت: تلاشی که استعمار و عوامل آن می‌کنند، این است که حلقه مقاومت در مقابل اسرائیل را بشکنند و حمله به سوریه از این باب است چرا که سوریه حلقه طلایی مقاومت در مقابل صهیونیست‌ها محسوب می‌شود و بنای آنها این است که این حلقه را بشکنند اما امروز پس از ۳ سال تلاش، این ملت و دولت سوریه هستند که پیروز هستند.

** کنفرانس ژنو۲ هم شکست خواهد خورد


ولایتی با اشاره به اجلاس ژنو۲ اظهار داشت: آنها تلاش کردند که در اجلاس اخیر ژنو، یک تحویل بین‌المللی علیه دولت و ملت سوریه داشته باشند اما این اجلاس هم شکست خواهد خورد چرا که هدف برگزارکنندگان این اجلاس این است که بتوانند تروریست‌ها، تکفیری‌ها و افراطیون را در سوریه حاکم کنند.

وی ادامه داد: البته برخی کشورها و شرکت کنندگان در ژنو مخالف سلطه اجانب در سوریه هستند ولی آنها در اقلیت هستند و بدون تردید تا زمانی که آن کسانی که برپاکننده این اجلاس‌‌ هستند، حقوق حقه مردم را به رسمیت نشناسند، تروریست‌ها را از سوریه اخراج نکنند و حمایت از آنها را قطع نکنند، بدون تردید از این تلاش‌های مذبوحانه خود نتیجه نخواهند گرفت.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه مشکل سوریه با مراجعه به آرای مردم حل می‌شود، نه‌اینکه از افراد غیرسوری در داخل سوریه نفوذ داده شوند و به آنها کمک تسلیحاتی و حمایت سیاسی و بین‌المللی شود، ادامه داد: تروریست‌ها با انفجارها و کشتار مردم بیگناه، روش و حکومتی خلاف نظر مردم سوریه را به آنها تحمیل می‌کنند.

ولایتی خطاب به علمای یمنی اظهار داشت: شما بزرگان از پیروان و محبین مورد حمایت ما هستید و بدون تردید اهل‌بیت(ع) کنار قرآن کریم، دو ریسمان محکمی هستند که پیامبر اکرم(ص) از خود به یادگار گذاشته است، ما و شما به این توصیه و وصیت‌های پیامبر(ص) عمل کرده و همه شیعیان و اهل‌سنت اقرار می‌کنند به اینکه محبت اهل‌بیت(ع) وسیله نجات ماست.

وی گفت: کشور ما در حقیقت به تمام کسانی که در مسیر حق در صراط مستقیم اسلام قرار دارند، همواره از ابتدای انقلاب خوشامد گفته و از آنها حمایت کرده است.

** ترور دیپلمات ایرانی در صنعا نتیجه "توطئه آمریکایی" بود

مشاور امور بین‌الملل رهبر انقلاب در خصوص شهادت دیپلمات ایرانی در یمن خاطرنشان کرد: عوامل بیگانه که مخالف دوستی ایران و یمن هستند، دست به جنایت زدند و دیپلمات ایرانی را به شهادت رساندند ولی همه ما می‌دانیم که این نتیجه توطئه آمریکایی‌ها و عوامل‌شان در منطقه است؛ ملت یمن بیدار است و تحت تأثیر توطئه‌های آمریکایی‌ها قرار نمی‌گیرد و اگر بیگانگان و عوامل آنها تصور می‌کنند که با این‌گونه اقدامات رابطه ملت ایران و ملت یمن را تضعیف می‌کنند، قطعاً اشتباه کرده‌اند.

در ادامه این دیدار، سید شمس‌الدین شرف‌الدین رئیس علمای یمن اظهار داشت: ما بسیار از دیدار شما در کشور دوم خودمان، جمهوری اسلامی ایران خوشحال هستیم و از ارتباط با شما و گرایش داشتن به‌سمت ایران سعادتمندیم.

وی ادامه داد: ما از آمدن به کشور و وطن دوم خودمان خوشنودیم و از اولین لحظه که پایمان به خاک جمهوری اسلامی ایران رسید، با میهمان‌نوازی مردم ایران مواجه شدیم و خوشحالیم که در مراسم نصب و پرده‌برداری ضریح جدید امام‌زاده حسن شرکت داشتیم.

این عالم یمنی در پایان خاطرنشان کرد:‌ از جمهوری اسلامی ایران به‌خاطر اهتمام زیاد به قضایای جهان اسلام و عرب و اهتمام به وحدت سرزمینی یمن و سعی مجدّانه و تلاش پیگیر برای وحدت کلمه میان مسلمانان تشکر داریم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *