جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
مشاور نخست وزیر پاکستان خبر داد؛

توافق پاکستان و آمریکا درباره آینده کابل

يکشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۲۲:۰۴
کد مطلب: 339967
به گزارش جهان به نقل از فارس، سرتاج عزیز مشاور نخست وزیر پاکستان امروز در مصاحبه با رادیو پاکستان ابراز داشت: آمریکا به اهمیت پاکستان بعد از خروج نیروهایش از افغانستان پی برده است

وی در ادامه مصاحبه خود با رادیو پاکستان عنوان کرد: واشنگتن و اسلام‌‌آباد به دنبال اعتماد سازی درباره آینده افغانستان هستند و در زمینه‌های زیادی نیز با هم به توافق رسیده‌اند.

در همین حال، «شاهد امین» سفیر سابق پاکستان در آمریکا به رسانه‌ها گفته است، مقامات آمریکایی به خوبی می‌دانند که ارتباط با پاکستان از اهمیت زیادی برخودار است و نباید کاری کنند که موقعیت استراتژیک اسلام‌آباد را از دست بدهند.

«اکمل علیمی» کارشناس پاکستانی مقیم آمریکا نیز در مصاحبه با رادیو پاکستان گفت، تنها بخشی از نیروهای آمریکایی افغانستان را ترک می‌کنند اما بخشی از این نیروها که قرار است همچنان در افغانستان استقرار داشته باشند به هیچ وجه به دنبال سرکوب طالبان نخواهند بود.

علیمی افزود: طالبان هنوز تضعیف نشده‌ است و پاکستان ترجیح می‌دهد مانند گذشته ارتباط خود را با آنان حفظ کند از طرفی آمریکا هنوز در افغانستان پذیرفته نشده و برای تثبیت خود نیاز به کمک طالبان و پاکستان دارد.

به گفته اکمل علیمی، توافق پشت پرده بین آمریکا و پاکستان وجود دارد، بسته شدن مسیر ناتو توسط پاکستان یک حرکت سیاسی برای امتیاز گیری بیشتر از آمریکا بود و عملیات ارتش در وزیرستان شمالی در واقع جایگزینی برای حمله پهپادهای آمریکایی به این منطقه از پاکستان می‌باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *