کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

انقلاب ایران به ولایت سفها پایان داد

4 بهمن 1392 ساعت 13:29

اعراب ادعا می‌کردند که گزینه آنها در قبال اسرائیل صلح است، در حالی که «صلح» با «سازش» و «سلام» با «استسلام» فرق زیادی دارند و آنان به دنبال و سازش خفت‌بار با آمریکا و اسرائیل بودند.


به گزارش جهان به نقل از تسنیم،تاج الدین هلالی، مفتی سابق استرالیا (امام جمعه سابق سیدنی) و رئیس و مؤسس مرکز تقریب مذاهب اسلامی در مصر در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، به ارائه سخنانی درباره نقش حساس ایران در جهان اسلام، عوامل برانگیخته شدن فتنه‌ها و اختلافات مذهبی در جهان اسلام، موانع وحدت اسلامی و عوامل مؤثر در بحران‌های کنونی منطقه و جهان اسلام پرداخت.

وی در ابتدای سخنان خود با استناد به آیات قرآن، به تشریح مفاهیم وحدت و تفرقه از منظر اسلام پرداخت و گفت: قرآن از دو نوع وحی یعنی وحی ربانی و وحی شیطانی نام برده است. وحی ربانی آسمانی قرآنی همان وحی‌ای است که خداوند آن را بر قلب پیامبرش نازل کرده و در آن، بر امت واحده و وحدت مسلمانان تأکید می‌کند، آنجا که می‌فرماید: «واعتصموا بحبل الله جمیعا ولا تفرقوا». قسم دوم وحی شیطانی است که قرآن در آیات شریفه‌ای چون «انّما یرید الشّیطان ان یوقع بینکم العداوهً و البغضاء فی الخمر و المیسر و یصدّکم عن ذکر الله و عن الصّلوة...» و «ان الشیاطین لیوحون الی اولیائهم لیجادلوکم» بدان اشاره کرده است.

امام جمعه سابق سیدنی ادامه داد: بنابر این شواهد قرآنی امت اسلام امروز با دو پروژه روبروست: اولین پروژه وحدت‌بخش است و از فرهنگ عزت و مقاومت در مقابل کفر و استبداد حمایت می‌کند. و پروژه دیگر در جهت ایجاد فتنه، تفرقه و خودبرتربینی است. پروژه فتنه و تقرقه مذهبی از سال ۶۰ هجری کلید خورد، زمانی که یزید بن معاویه با وجود مخالفت بسیاری از بزرگان صحابه برای خود عمارت و سلطنت تشکیل داد و از آن تاریخ، جامعه اسلامی با انحراف بزرگی روبرو شد و از آن زمان بود که ولایتعهدی آغاز شد. در چنین نظامی ملت‌ها به گله‌هایی تبدیل می‌شوند که یک خاندان به صورت موروثی بر آنها حکومت می‌کند.

وی تصریح کرد: این پروژه همان پروژه خودبرتربینی است که با وحدت اسلامی در تضاد است. بنابراین وحدت امت اسلامی یک سخن سیاسی، شیعی یا سنی نیست، بلکه امری قرآنی است. بنابراین وحدت فریضه‌ای است که قرآن و سنت و اجماع علمای اسلام بر آن تأکید کرده‌اند. وحدت نیز مانند اقامه نماز و روزه گرفتن، از فرائض و واجبات است؛ فریضه‌ای که امروز متأسفانه در میان مسلمانان فراموش شده و کمتر مراعات می‌شود. بی‌شک وحدت اسلامی امروز معروف‌ترین معروف‌ها و برهم زدن آن نیز منکرترین منکرات است. قرآن تصریح کرده که «کنتم خیر امه اخرجت للناس تامرون بالمعروف و تنهون عن المنکر» و اگر کسی بپرسد اولین معروف کدام است، بی‌شک «وحدت» است و بدترین و زشت‌ترین منکرات نیز بر مبنای قرآن در آیه شریفه «ولا تنازعو و تفشلو و تذهب ریحکم» همان تنازع و تفرقه‌افکنی است.

تاج‌الدین هلالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش مهم جمهوری اسلامی ایران در ایجاد وحدت میان مسلمانان گفت: اقدامات ایران برای ایجاد، حفظ و تقویت وحدت اسلامی، یک اقدام صرفا سیاسی، ایرانی یا شیعی نیست، بلکه ایران در واقع تکلیف الهی و قرآنی خود را انجام می‌دهد. و همانطور که در آیه پایانی سوره محمد(ص) تصریح شده، «وإن تتولو یستبدل قوماً غیرکم ثم لایکونوا أمثالکم؛ و اگر روى برتابید خدا جاى شما را به مردمى غیر از شما خواهد داد که مانند شما نخواهند بود»، حال که کشورهای عربی به سرنوشت جهان اسلام بی‌اعتنا شده و از مسئله فلسطین و مقاومت و وحدت اسلامی غافل شده‌اند، جمهوری اسلامی این تکلیف قرآنی و الهی را بر عهده گرفته است.

وی ادامه داد: برخی گمان می‌کنند که ملت ایران شیفته وحدت شده‌اند، و چرا شیفته نباشند وقتی قرآن و سنت این همه بر این موضوع تأکید کرده‌اند. زمانی که عرب‌ها مسئله فلسطین را فروخته و به فراموشی سپرده‌اند، راه دیگری نمی‌ماند که ایران این تکلیف الهی و قرآنی را بر دوش بگیرد و آرمان فلسطین را احیاء کند. اعراب ادعا می‌کردند که موضع و گزینه آنها در قبال اسرائیل و آمریکا سلام و صلح است، در حالی که «صلح» با «سازش» و «سلام» با «استسلام» فرق زیادی دارند؛ اعراب به دنبال استسلام و سازش خفت‌بار با آمریکا و اسرائیل هستند.

رئیس و مؤسس مرکز تقریب مذاهب اسلامی در مصر اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران باعث شد که ولایت و زعامت فقها بار دیگر به امت اسلامی برگردد و زمینه برای بازگشت به فهم صحیح و دقیق از کتاب و سنت فراهم شود. انقلاب ایران به ولایت سفها و انسان‌های پست پایان داد، کسانی که می‌خواستند سیاست‌های دشمنان اسلام یعنی آمریکا و اسرائیل را جایگزین مبانی و معارف اسلام کنند


کد مطلب: 339431

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/339431/انقلاب-ایران-ولایت-سفها-پایان

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com