سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۳
۱
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

نکندچرخ‌سانتریفیوژوزندگی‌مردم‌باهم ازکاربیافتد

چهارشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۲۰:۰۸
کد مطلب: 339176
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: نباید به گونه‌ای شود که هم چرخ سانتریفیوژها و هم چرخ زندگی مردم از کار بیفتد.
به گزارش جهان، احمد شوهانی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، در خصوص اظهارنظر رئیس جمهور مبنی بر اینکه می‌خواهیم چرخ سانترفیوژها و زندگی مردم با هم بچرخد، اظهار داشت: باید به دولت فرصت داد؛ من با این اظهار نظر که هم‌اکنون گرفتاری‌های مردم زیاد است، مشکلات اقتصادی به شدت وجود دارد و بیکاری زیاد است، موافق هستم. البته دولت و مردم تحت فشار هستند.

وی ادامه داد: پیامی که دکتر روحانی داد به این دلیل است که تحریم‌های ظالمانه برداشته شود تا چرخ زندگی مردم بچرخد، ولی نباید به گونه‌ای شود که ما هر دو را از دست بدهیم. یعنی هم چرخ سانترفیوژها و هم چرخ زندگی مردم از کار بیفتد. به هر حال دولت تازه شروع کرده و امیدوارانه در حال تلاش کردن است تا با تدبیر خود سیاست خارجی را حل کند هر چند کشورهای طرف غربی ما قابل اعتماد نیستد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: هنوز زود است قضاوت کنیم که هم چرخ سانترفیوژها و هم چرخ زندگی مردم نمی‌چرخد؛ در مورد توافق نامه ضمن اینکه اصل آن مورد تأیید مقام معظم رهبری و مجلس شورای اسلامی است، ولی باید این طرف نیز مردم و نمایندگان مردم را در جریان توافق نامه بگذارد و جزئیات و روند اجرایی را بالاخص مطرح کنند، چرا که نگرانی ایجاد کرده است و برخی‌ها می‌گویند که ما برای فعالیت‌های هسته‌ای هزینه زیادی پرداخت کرده‌ایم و شهید داده‌ایم، ولی با مقاومت ایستاده‌ایم و تأکید دارند که این‌ دستاوردها نباید از دست برود.

شوهانی گفت: روز گذشته آقای عراقچی در کمیسیون امنیت ملی حضور یافت و بر خطوط قرمز و رعایت مصالح نظام تأکید کرد و گفت که هیچ چیز تعطیل نشده است و ساختار فعالیت‌های اصلی ما سر جایش است و ساختار تحریم‌ها شکسته شده است.

وی در خصوص ادعای غنی سازی ۲۰ درصد در طول ۲۴ ساعت تأکید کرد: آقای صالحی می‌گوید که در بحث موضوع هسته‌ای نیازمند بیرون نیستیم و دانشمندان، مکان و دستگاه‌های لازم را در اختیار داریم و هر زمان به این نتیجه برسیم که غربی‌ها به تعهدات خود عمل نمی‌کنند، می‌توانیم غنی سازی ۲۰ درصد را انجام دهیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهار داشت: ما غنی سازی ۲۰ درصد را کنار گذاشته‌ایم، ولی منتظر این هستیم که ببینیم طرف غربی چه کار می‌خواهد انجام دهد؛ طرف غربی باید تحریم‌های ظالمانه که به ناحق بوده بردارد و باید خروجی مثبت را دید؛ من با این نظر که دولت راست‌گویان باید به مردم به صورت شفاف صحبت کند، موافق هستم و ایران باید همه چیز را با مردم در میان بگذارند؛ ولی آن طرف قضیه این است که مردم انتظار دارند، تحریم‌ها برداشته شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حسین
اکر غنی سازی 20% را دوباره شروع کنیم دو سال طول می کشد تا بتوانیم دوباره ذخایری را که قبلا داشتیم و در این 6 ماه تبدیل خواهیم کرد دوباره احیا کنیم. غرب بعد از اطمینان از نابود شدن این ذخایر رویکردها و گزینه های خشن تری را روی میز خواهد گذاشت.