چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۱
۱
آیت‌الله تسخیری در اختتامیه همایش بین‌المللی ناصر کبیر:

زمانی‌که‌حکومت شیعی درکل‌جهان برقرارشد

‌ناصرالحق حکومت علوی را در ایران برپا کرد
چهارشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۱۶
کد مطلب: 339173
عضو مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه در قرن چهارم پدیده ای به نام حکومت شیعی در کل جهان به وقوع پیوست، گفت: این حکومت در شمال ایران توسط حسن المزید، رشید المزید و ناصر کبیر به نام حکومت علوی برپا شد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، آیت‌الله محمدعلی تسخیری دقایقی قبل درآیین اختتامیه همایش بین‌المللی ناصر کبیر در مجتمع نفت این شهرستان با تقدیر از برگزار کنندگان همایش افزود: نهضت‌های علوی از طبرستان، دیلمان و گیلان یکی پس از دیگری انجام گرفت.

وی با اشاره به اینکه در قرن چهارم پدیده‌ای به نام حکومت شیعی در کل جهان به وقوع پیوست، خاطر نشان کرد: این حکومت در شمال ایران توسط حسن المزید، رشید المزید و ناصر کبیر به نام حکومت علوی برپا شد.

آیت‌الله ‌تسخیری تصریح کرد: تلاش‌های امام رضا(ع)در زمان خلافت حکومت عباسی نیز بسیار توانست در تبلیغ اسلام نقش حیاتی داشته باشد.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی عامل فراگیری فرهنگ شیعی در زمان ناصر حق را ضعف حکومت عباسی دانست و اظهار داشت: فعالیت ائمه در بین مسلمانان سبب شد تا فرهنگ شیعی در جهان اسلام به ثمر بنشیند.

وی اضافه کرد: وظیفه است تا عامل تحلیل رفتن حکومت شیعی در جهان بررسی و مطالعه بیشتری در این زمینه انجام شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


منطقه خاورمیانه و آسیای مرکزی کل جهان نیست