کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

باز هم یک بام و دو هوای اصلاح طلبان؛

وقتی مرگ ۳۰۰ انسان اتفاق بزرگی نیست اما مرگ ۲ نفر نیاز به استعفا دارد!

2 بهمن 1392 ساعت 14:57

مردم شاهد بوده اند در جریان اتفاقاتی که در گذشته دور و نزدیک رخ داده است، همیشه گفته اند رسیدگی می کنیم اما در انتهای کار بنده نیز به عنوان یک شهروند نفهمیده‌ام که نتیجه چه شد.


به گزارش جهان، مرگ دلخراش دو شهروند تهرانی در ساختمانی در خیابان جمهوری اسلامی بر اثر آتش سوزی، بهانه ای شد تا دوباره اصلاح طلبان آن روی ماهیت خود را نشان دهند. برخورد دوگانه تندروها با موضوعات غیرسیاسی همواره محل نقد صاحبنظران به این طیف بوده است.

در حالی که طی سالیان گذشته از جمله در دوران اصلاحات سوانح و فجایع به مراتب بدتری رخ داده بود و واکنش خاصی از سوی دولت مشاهده نشد و کسی نیز استعفا نداد اما اصلاح طلبان شورا که در روز انتخاب شهردار از اکثریت اعضای شورا شکست خوردند، به بهانه حادثه خیابان جمهوری خواستار استعفای شهردار پایتخت شدند. البته مشابه این رفتار تا همین چند ماه قبل از سوی جریان انحرافی نیز مشاهد می شد.

سقوط هواپیما، حادثه قطار نیشاپور در سال 82، تصادف اخیر دو اتوبوس اسکانیا در اتوبان تهران-قم و... از جمله حوادث سنگینی بودند که نه تنها استعفایی به دنبال نداشتند بلکه حتی اندکی اذهان فعالان و رسانه های اصلاح طلب را به خود مشغول نکرد.

واکنش ها در فضای مجازی
یک بام و دو هوای اصلاح طلبان با واکنش هایی نیز در فضای مجازی مواجه شد.

در این باره امید حسینی وبلاگ نویس با قراردادن عکس زیر در صفحه گوگل پلاس خود نوشت: چقدر نامردیه که جون آدمها، قربانی دعوای جناحی و عقده های سیاسی بشه. کشته شدن آدمهای بی گناه و هموطن های ما واقعا ناراحت کننده است و اگه کسی هم کم کاری کرده باید پاسخگو باشه، ولی این مسخره بازی ها چیه؟ شما از مردن آدمها ناراحت هستید؟ یه قطار تو نیشابور منفجر شد، یه روستا نابود شد، کلی آدم پودر شدند، بعد وزیرتون خم به ابرو نیاورد، حالا دنبال استعفای شهردار هستید؟ بخاطر این عکس واقعا معذرت می خوام. شیر کردم ببینم اینا غیرتی میشن و چهار تا فحش به دولت اصلاحات میدن یا نه؟


همچنین کبری آسوپار روزنامه نگار نیز در صفحه گوگل پلاس خود نوشت: احمد خرم، وزير راه خاتمي به خبرنگار شبكه يك گفت اتفاق خيلي بزرگي نبود؛ صداوسيما بزرگش كرد...
داشت در مورد پودر شدن 300 نفر انسان حرف مي زد!

اگر در شهرداري تهران و آتش نشاني زيردستش كسي در مورد كشته شدن دو زن در آتش سوزي خيابان جمهوري كم كاري كرده، بايد استعفا داده و با او برخورد شود؛ اما اگر كسي فكر مي كند روي جنازه ي اين دو زن عقده هاي قديمي اش از قاليباف و حرص شهردار شدن دكتر و شهردار نشدن محسن هاشمي را پياده كند و ما آنقدر احمق باشيم كه فكر كنيم دلش براي مردم و آن دو زن سوخته، كاملاً در اشتباه است...
مثلاً روزنامه هاي شرق و آفتاب يزد و شوراي شهري هايي كه خواستار استعفاي قاليباف شده اند؛ خوابش را ببينند...

واکنش قالیباف
محمدباقر قالیباف امروز در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره حادثه اخیر آتش سوزی در کارگاه تولیدی خیابان جمهوری، ابراز داشت: این حادثه بسیار دلخراش بود و از همان لحظات اولی که مطلع شدم، برای بنده نیز مثل همه عزیزان بسیار تلخ و غمناک بود.
 
شهردار تهران با بیان اینکه از دقایق اول تیم فنی ای را گذاشته ایم تا این موضوع را بررسی کنند، گفت: هیچ وقت نخواسته ایم اظهارنظر غیرکارشناسی انجام پذیرد و مطمئن هستم که حداکثر ظرف 15 روز آینده، نتایج این بررسی دقیق را به اطلاع مردم خواهیم رساند. البته ما این قول را به مردم می دهیم که رسیدگی این کار به صورت دقیق انجام می شود.
 
محمدباقر قالیباف ادامه داد: مردم شاهد بوده اند در جریان اتفاقاتی که در گذشته دور و نزدیک رخ داده است، همیشه گفته اند رسیدگی می کنیم اما در انتهای کار بنده نیز به عنوان یک شهروند نفهمیده‌ام که نتیجه چه شد. به عنوان مثال در حادثه برخورد دو قطار در نیشابور و همچنین فرود هواپیما در خارج از باند در اصفهان متوجه نشدیم چه کسی مقصر اعلام شد؟ در حوادث اخیر در جاده قم نیز تعداد کثیری از مردم در جریان آتش سوزی کشته شدند و مقرر شد که این حوادث به سرعت رسیدگی شود اما در آخر متوجه نشدیم که چه اتفاقی افتاد.
 
شهردار تهران تاکید کرد: من به مردم قول می دهم که نتیجه رسیدگی این حادثه ظرف 15 روز روشن شده و نتایج آن اعلام شود. همچنین اعلام نتایج نیز به گونه ای نباشد که در انتها اعلام کنند که راننده مقصر بوده است.
 
وی به رشادت‌های ماموران آتش نشانی در نجات جان شهروندان اشاره کرد و گفت: باز هم تاکید می کنم که درخصوص این حادثه نیز رسیدگی می کنیم و اگر تخلف و کوتاهی صورت گرفته باشد، حتما خاطی را معرفی می کنیم، با آن برخورد می کنیم و به مراجع قانونی ارجاع می شود، اما باید توجه داشت که هر گونه قضاوت زود هنگام در این زمینه درست نیست. چرا که در این موضوع نیز زمانی که کار کارشناسی صورت بگیرد و ابعاد مختلف آن مورد بررسی قرار گیرد، مشاهده می شود برخی حرف هایی که در این دو، سه روزه زده شد، حرف کارشناسی نبوده و بیشتر به دنبال جریانات دیگری بوده است. ما نیز در شهرداری ثابت کرده ایم به دنبال حاشیه ها نمی رویم بلکه به دنبال کارمان می رویم.

ماجرای حادثه قطار نیشاپور چه بود؟
فاجعه انفجار قطار نیشابور که بزرگترین سانحه راه آهن در ایران می‌باشد در روز ۲۹ بهمن سال ۱۳۸۲ و در زمان وزارت احمد خرم (عضو جبهه مشارکت) در دولت اصلاحات در نزدیکی ایستگاه خیام در ۱۷ کیلومتری نیشابور رخ داد که در آن ۲۹۵ نفر کشته و ۴۶۰ نفر زخمی شدند. اکثر کشته شدگان از نیروهای امدادی و انتظامی و نیز مردمی بودند که برای تماشای تصادف دو قطار با هم آمده بودند. شدت انفجار (که معادل ۱۸۰ تن TNT تخمین زده شده است) به حدی بود که چندین روستای اطراف آن تخریب گشت و حتی صدای مهیب آن در نیشابور هم شنیده شد. هیچگاه از سوی دولت وقت علت حادثه و مقصر آن اعلام نشد.


کد مطلب: 339133

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/339133/وقتی-مرگ-۳۰۰-انسان-اتفاق-بزرگی-نیست-اما-۲-نفر-نیاز-استعفا

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com