جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

افشای بندهایی ازتوافقنامه احتمالی ژنو۲

خروج کناره گیری اسد از دستور کار/جنگ تدریجی علیه تروریست ها با همکاری حامیان سابق آن ها
سه شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۴۹
کد مطلب: 338932
یک پایگاه خبری عرب زبان در آستانه برگزاری کنفرانس ژنو۲ با موضوع بحران سوریه اعلام کرد که به برخی بندهای احتمالی که قرار است در ژنو ۲ به تصویب برسند دست پیدا کرده است.
به گزارش جهان،‌ رهیاب نیوز به نقل از پایگاه خبری شام تایمز نوشت: در آستانه برگزاری کنفرانس ژنو۲ با موضوع بحران سوریه اعلام کرد که به برخی بندهای توافقنامه احتمالی که قرار است در اجلاس ژنو ۲ به تصویب برسند دست پیدا کرده است.

این پایگاه خبری به نقل از برخی منابع دیپلماسی تاکید کرد که هدف اصلی کنفرانس در درجه اول مبارزه با تروریسم خواهد بود.

همچنین محورها و تصمیمات پیش بینی شده برای این کنفرانس با محور مبارزه با تروریسم به عنوان یک خطر جهانی خواهد بود و جزئیات اقدامات براساس توافق نامه احتمالی به شرح زیر منتشر شده است:

۱-کنفرانس پیش رو به منظور اعلام جنگ علیه تروریسم در سوریه خواهد بود و موضوع کناره گیری بشار اسد یا تغییر مهم در ارکان نظام حاکم در سوریه مد نظر نخواهد بود.

۲-جنگ علیه تروریسم در سوریه نه به صورت یکباره بلکه تدریجی خواهد بود.

۳-گروههای شبه نظامی تندرو که در حال حاضر در سوریه متمرکز شده اند از نظر شدت خشونت و میزان تهدید جامعه جهانی و منطقه درجه بندی می شوند و پس از آن هدف قرار می گیرند : داعش،جبهه النصره،احرار الشام،صقور الشام، جیش الاسلام و سایر گروهکهای ترریستی هدف قرار خواهند گرفت.

۴-جنگ علیه تروریسم با کمک کشورهایی صورت خواهد گرفت که نیروهای مخالف نظام سوریه را حمایت می کردند و هر گروه تحت نظر سازمانهای اطلاعاتی خود فعالیت خواهد کرد.

۵-گروههایی که علیه تروریستها می جنگند باید به طور متناوب عقب نشینی هایی از مناطق جنوب بویژه دمشق و ریف به نفع نظام انجام دهند تا پس از بازیابی نیرو به فعالیت خود ادامه دهد.

۶-جنگ رسانه ای بزرگی علیه این گروهکها شکل خواهد گرفت. شبکه های الجزیره و العربیه هم در راستای همین هدف علیه این گروهکها تبلبغ خواهند کرد و در کنار ان جنگ رسانه ای ضد نظام سوریه را نیز ادامه خواهند داد تا متهم به یکسونگری نشوند.

۷-تلاش خواهد شد تا از فتاوای علما نیز در این باره استفاده شود و آنها نیز وارد جنگ علیه تروریسم شوند.

۸-تلاشهایی برای متوقف کردن حمایتهای مالی و تسلیحاتی این گروهها انجام خواهد شد و در صورت غیرممکن بودن ، این کمکها به گروههایی در سوریه اعطا خواهد شد که علیه گروههای دیگر می جنگند.

۹-این گروههای تروریستی باید به وسیله یکدیگر نابود شوند.

۱۰-جامعه جهانی ملزم به حمایت مادی از سوریه و واحد پول آن خواهد شد.

۱۱-مخالفان سوری خارج نشین از درگیری بین این گروهها برای گذر از مطالبات در ژنو ۲ استفاده خواهند کرد.

۱۲-نظام ملزم خواهد شد تا انعطاف و پذیرش بیشتری نسبت به کنفرانس ژنو و نتایج ان نشان دهد تا گروههای دیگر نیز با آن مخالفت نورزند.

۱۳-رهبری سیاسی با مشارکت مخالفان معتدل خارج نشین دوباره سازی خواهد شد و تا حد امکان تغییری در رهبری نظامی و امنیتی داده نخواهد شد.

به نظر می رسد با توجه به اینکه خطر تروریسم و افراط گریان در یک قدمی غربی ها احساس می شود آن ها نیز به این نتیجه رسیده اند که باید هر چه سریع تر در مقابل اقدامات تندروهای القاعده و داعش در سوریه بایستند و گرنه در آینده ای نزدیک تروریسم گریبان آن ها را نیز خواهد گرفت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *