جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

هشدار ایران به تکفیری های یمن

دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۵۰
کد مطلب: 338592
معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه ایران با اشاره به شهادت دیپلمات ایرانی در یمن گفت: ما به تمامی طرف‌هایی که از جریان‌های تکفیری در منطقه حمایت می‌کنند هشدار می‌دهیم که با آتش بازی نکنند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، حسین امیر عبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه در حاشیه مراسم ورود پیکر ابوالقاسم اسدی دیپلمات ایرانی که دو روز قبل در یمن به شهادت رسید، در فرودگاه مهرآباد در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: تیمی از سوی وزارت امور خارجه برای بررسی جزئیات کار تعیین شده‌اند. در یمن هم تیمی در وزارت امور خارجه آن کشور مستقر شده‌اند و با مشارکت جهات مختلف قضایی و امنیتی کار را دنبال می‌کنند.

وی همچنین ابراز داشت که به زودی هیأتی برای بررسی جزئیات حادثه ترور شهید اسدی راهی صنعا خواهد شد. ما به تمامی طرف‌هایی که از جریان‌های تکفیری در منطقه حمایت می‌کنند هشدار می‌دهیم که با آتش، بازی نکنند.

امیرعبداللهیان ادامه داد: تدابیر لازم درباره امنیت دیپلمات‌های ایران در یمن اندیشیده شده است اما مسأله‌ای وجود دارد که بخشی از آن به شرایط موجود در یمن و بخش دیگر آن به برخی مداخلات و تحرکات تکفیری‌های مرتبط با برخی از جریان‌های خارجی برمی‌گردد.

وی همچنین گفت: وزیر خارجه یمن بلافاصله پس از وقوع این حادثه تروریستی با آقای ظریف تماس تلفنی داشت و ضمن ابراز همدردی، توضیح داد که آنها در راستای وظایف قانونی خود اقدامات لازم را انجام داده‌اند اما شرایط در یمن، شرایط خاصی است. ما با درک این شرایط معتقد هستیم مسئولیت دولت یمن در این رابطه بسیار جدی است و باید هم نسبت به امنیت اتباع کشورمان و دیپلماتهایمان و هم نسبت به مجازات عاملان این حادثه اقدام کنند.

معاون وزیر خارجه ادامه داد: اقدامات و تدابیر لازم برای مقابله با تداوم چنین تحرکاتی اندیشیده شده است و برخی طرف‌هایی که از جریانات تکفیری در منطقه حمایت می‌کنند، در کنار دولت یمن که نمی‌شود مسئولیت آن را نادیده گرفت، مسئول هستند و با روشن شدن ابعاد دقیق تحقیقات نسبت به این پرونده و پرونده حادثه تروریستی علیه سفارت کشورمان در بیروت جزئیات بیشتری در اختیار افکار عمومی قرار خواهد گرفت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *