جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

ابلاغ‌دستور رهبرانقلاب‌برای عفوصدهامحکوم

دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۴۱
کد مطلب: 338589
رئیس سازمان زندان‌ها گفت: از امروز دستور مقام معظم رهبری مبنی بر عفو ۸۷۸ محکوم به دادگستری‌های سراسر کشور ابلاغ می‌شود و بلافاصله سازوکار اجرایی آن آغاز می‌شود.
به گزارش جهان، غلامحسین اسماعیلی رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی در گفت‌وگو با فارس درباره موافقت رهبر انقلاب با عفو و بخشودگی ۸۷۸ محکوم به واسطه عید بزرگ میلاد رسول ختمی مرتبت گفت: این افراد از پیش براساس بررسی‌های انجام شده انتخاب شده و حائز عفو و بخشودگی تشخیص داده شده بودند.

وی ادامه داد: پس از آنکه رهبر معظم انقلاب با پیشنهاد رئیس قوه قضاییه برای بخشودگی و عفو این افراد موافقت کردند از امروز این موارد به دادگستری‌های سراسر کشور ابلاغ می‌شود.

اسماعیلی تصریح کرد: البته باید به این نکته توجه داشته باشید که همه این موارد منجر به آزادی زندانیان نمی‌شود برای مثال فردی به حبس ابد محکوم بوده است که حالا با توجه به این مورد حبس وی به ۱۵ سال تقلیل پیدا کرده است.

رئیس سازمان زندان‌ها خاطرنشان کرد: پس از ابلاغ به روسای دادگستری‌ها با توجه به بررسی‌های قبلی موارد عفو و بخشودگی به زندان‌های محل نگهداری محکومان اعلام می‌شود و سازوکار اجرای این ابلاغیه‌ها انجام می‌شود.

به مناسبت میلاد با سعادت حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص) و امام جعفر صادق (ع) رهبر معظم انقلاب اسلامی با پیشنهاد عفو و تخفیف مجازات ۸۷۸ نفر از محکومانِ محاکم عمومی و انقلاب، سازمان قضایی نیروهای مسلح و تعزیرات حکومتی موافقت کردند.

آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه به مناسبت میلاد پیامبر اعظم(ص) و امام جعفر صادق(ع) طی نامه‌ای به رهبر انقلاب اسلامی پیشنهاد عفو و تخفیف مجازات ۸۷۸ نفر از محکومان را که در کمیسیون مربوط، واجدِ شرایط لازم تشخیص داده شده‌اند، ارائه کرد که این پیشنهاد مورد موافقت رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار گرفت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *