چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۶
۷

انتقاد حاج منصور از یک فرقه انحرافی

شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۳۵
کد مطلب: 338341
مراسم قرائت دعای کمیل در حرم سیدالکریم حسنی علیه السلام شهر ری با مداحی استاد حاج منصوور ارضی در بامداد روز جمعه برگزار شد.خبرنگار وارث: مراسم قرائت دعای کمیل در حرم سیدالکریم حسنی علیه السلام شهر ری با مداحی استاد حاج منصور ارضی در بامداد روز جمعه برگزار شد.
انتقاد حاج منصور از یک فرقه انحرافی
به گزارش جهان به نقل از وارث، بنابراین گزارش، این مراسم با قرائت آیاتی از کلام الله مجید و همچنین قرائت دعای توسل توسط برادر یزدانی خرم آغاز شد و سپس حاج منصور ارضی سخنان خود را پیرامون زیارت پیامبر اکرم (ص) و حضرت صادق (ع) و همچنین موضوع برائت آغاز که در ادامه بخش هایی از آن را می خوانید.

- در باب زیارت اهل بیت علیهم السلام نکات نورانی فراوانی است که اگر کسی خواهانش باشد در مسیر زندگی بسیار کمکش می کند.

- در زیارت پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله داریم که " وَنَصَحْتَ لاِمَّتِكَ " اینکه مردم را نصیحت می کردند و این ویژگی رهبر جامعه است. البته مهم است که مردم و امت هم نصیحت پذیر باشند که اگر در غفلت قرار بگیرند، پذیرش این نصیحت برایشان سنگین است و همین باعث ضربه به خودشان می شود.

- پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله تا آخرین لحظه عمرشان هم می خواستند امتشان را نصیحت کنند. هر چند عده ای نگذاشتن و بیماری ایشان را بهانه کردند. خیلی خوب است که ما حداقل گوش شنوا داشته باشیم!

- حتما زیارت پیامبر صلوات الله علیه و آله و زیارت امام صادق علیه السلام را بخوانید. ارزش دارد. نکات معرفتی این زیارات دست ما را می گیرد.

- برائت را می شود به شکل های مختلف ابراز کرد. شاد کردن دل مومن و خانواده حتی می تواند با خرید یک جعبه شیرینی، ویا با دستگیری از یک نیازمند باشد، ولی عده ای کاری را که مورد نکوهش است انجام می دهند و سرکرده شان همان آقای سید صادق است و سید محمد و عده ای هم متاسفانه فتوای اینان را اجرا می کنند و حتی اربعین هم بدنبال این آقا رفتند.

- این عده ای که بدنبال فرقه گرایی هستند حتی معنای واقعی برائت را هم نمی فهمند. زمان امام صادق علیه السلام ایشان مجبور به تقیه بودند و می فرمودند: ما تقیه می کنیم، حالا شما می گویید؟

- این حرکاتی که بعضی از هیئتی ها انجام می دهند ما را به منجلاب می کشاند.

- اعترافات ریگی را همه خوانده اید. اینکه جهت تحریک نیروهایش برای بریدن سر شیعیان فیلم این مراسمات و سخنرانی های بعضی از مجالس و بعضی از ازاین آقایان را می گذاشت تا آنها را تحریک کند. هم این است که مقام معظم رهبری و دیگر مراجع هم فرمودند که خون شیعه بر گردن کسانی است که اینطور فرقه گرایی می کنند و تفرقه می اندازند.

- به این فکر کنیم که ما با چه باری به دیدار خداوند می رویم. روی ایمانمان فکر کنیم. همین ما مذهبی ها، ما دیندار ها، نمی توانیم ۵ دقیقه با خدا مناجات کنیم. طرف میگوید، نمی توانم خدا رو ببینم! مشکل هم همین جاست که نمی توانی خدا رو ببینی. شیطان سوار شده. ما همه چیز را می بینیم غیر از خدا!

- عالم محضر خداست و ما چقدر راحت در محضر خدا گناه می کنیم.

- رفیق! تا الان داریم خودمونو گول می زنیم تا نتوانیم به خدا درست صحبت کنیم نمی توانیم به امام حسین (ع) و پیامبر (ص) هم صحبت کنیم و از طرفی تا نتوانیم به امام زمان (عج) و پیامبر صحبت کنیم نمی توانیم به خدا صحبت کنیم، اصلاً برای همین می گویند قبل از خواندن هر دعا صلوات بفرستید. صلوات خوش یک توسل است برای راه دادن به درب خانه خدا.

- ماه ربیع ماه شادی حضرت زهرا(س) است. آیا ما شاد شدیم؟ شادی کردیم؟ خوده حضرت زهرا سلام الله علیها شاد هستند. اینکه عده ای شادی ربیع را هم بهانه های عزاداری می کنند، در واقع می خواهند از بندگی فرار کنند. اهل بیت (ع) فرمودند که شادی کنید.

- کم کم سفره مناجات دارد از شهر های ما کم می شود. شما نگاه کنید چند مراسم کمیل تو همین شهر تهران بود که جمع شده.

رفقا از شهرستان های دور، ۹ -۸ ساعت رانندگی می کنند می آیند، پای مناحات و دوباره همین راه را بر می گردند و هیجکسی هم نمی فهمد!

- قبلا چقدر ما مناحات خوانی کمیل داشتیم. درگیری بود برای برگزاری مناحات اما الان ...


در ادامه حاج منصور ارضی به مناحات خوانی و قرائت دعای کمیل پرداخت که در ادامه شعر مناحاتی ایشان را می خوانید:

یا شب افغان شبی یا سحر آه سحری

می کند زین دویکی بر دل جانان اثری


در هوای تو به بی پا و سری شهره شدم

یافتم بر سرکوی تو عجب پا و سری


آنچه خود داشتم اندر سر سودای تو رفت

حالیا بر سر راهت منم و چشم تری


سال ها حلقه زدم بر در میخانه تو

تا ز رحمت گشودند به رویم دری


روزی از حال دلم می شوی آگه صیاد

که به کنج قفسم نیست به جز مشت پری


صوت
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


چه عجب سیاست بازی نکرده و حرف های مورد نیاز را زده در هر صورت آفرین به ایشان
علیرضا آتوت
حاج آقا همه حرفهاشون اعم از سیاسی و اعتقادی از روی مصلحت و امثال شما صلاحیت اظهار نظر در مورد این عمار نظام و نوکر مخلص اهل بیت (ع) رو ندارید
چقدر هستند که از حاجی عقده دارند روز محشر همه در یک صحنه ایم
مثل همیشه به جا حرف زدن
ایشان دیگر انتقادی به دولت ندارند؟!!!
سعید
حاجی دوست داریم خدا پشت و پناهت و همیشه نفست گرم
مهدی
حاجی نفسش حقه خدا حفظش کنه