پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

مخالفت فرماندار با حمل زباله تهران به پردیس

جمعه ۲۷ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۳۰
کد مطلب: 338052
این روزها زمزمه حمل زباله تهران به شهر جدید پردیس، دغدغه‏هایی را برای مردم و مسئولان این شهرستان نوبنیاد به وجود آورده است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، شهرستان پردیس با وجود همه تنگناها و مشکلاتی که این روزها به واسطه ساخت هزاران واحد مسکونی مهر با آن دست و پنجه نرم می‏کند، این روزها شاهد زمزمه‏ هایی برای حمل زباله تهران به این شهر جدید بوده که قرار است در آینده نزدیک جمعیت آن به بیش از ۶۰۰ هزار نفر برسد.

مخالفت قاطعانه فرماندار شهرستان پردیس

فرماندار شهرستان پردیس در این زمینه قاطعانه مخالفت خود را با حمل زباله تهران به شهر جدید پردیس اعلام کرد.

مهدی مهاجر ادامه داد: با این موضوع مخالفیم؛ چرا که شهرستان پردیس تنها نقطه استان تهران است که هنوز هوای مناسبی دارد و نباید این طبیعت را از بین برد.

فرماندار شهرستان پردیس تصریح کرد: با بارانداز کردن منطقه و حمل زباله تهران به پردیس مخالفیم.

مهاجر با اعلام لزوم تشکیل سازمان بازیافت در شهرستان پردیس، ثبت فوری آن را از مسئولان امر خواستار شد.

درخواست تهران برای اختصاص ۵۰ هکتار از زمین‏های پردیس

شهردار بومهن نیز در مورد محل دفن زباله و قبرستان عمومی، از فرماندار شهرستان پردیس خواستار همراهی و مساعدت شد.

فیروز جعفری اضافه کرد: فرماندار شهرستان پردیس با اعلام موضوع در جلسه مدیران شهرستان، از شرکت عمران شهر جدید پردیس و محیط زیست و دیگر ادارات مرتبط برای مکان‏یابی و تحویل زمین به بومهن خواستار همکاری شده است.

وی تصریح کرد: تهران ۵۰ هکتار از زمین‏های شهرستان پردیس را برای احداث مرکز بازیافت خواهان است.

پردیس؛ شهری با تنگناهای مختلف

شهر جدید پردیس در فاصله ۲۰ کیلومتری شمال شرقی شهر تهران یکی از شهرهای اقماری جدید است که بر اساس طرح جامع شهرسازی، این شهر تا ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و ۴۰۰ هزار واحد مسکن را می‏تواند در خود جای دهد.

شهرهای جدید اطراف تهران به عنوان یکی از راهکارهای دولت برای کنترل جمعیت در کلان شهر تهران پایه‏گذاری شدند تا در آینده سرریز جمعیتی را در خود جای دهند.

با وجودی که بیش از ۲۰ سال از عمر برخی از این شهرها می‌گذرد، همچنان ساکنان آن از برخی امکانات اولیه محروم هستند و به نظر می‌رسد دولت در ساخت مسکن مهر و یا شهرک‌های اقماری فراموش کرده که باید قبل از هر اقدامی ابتدا ظرفیت‏سازی کرده و امکانات اولیه را با مهندسی جمعیتی که قرار است در آن منطقه ساکن شوند، فراهم آورد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *