شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱
۱۶
حجت الاسلام پورمحمدی:

پیگیری‌جدی پرونده‌هاشمی

جمهوری اسلامی در محاکمه سران فتنه مصلحت را در نظر می گیرد
جمعه ۲۷ دی ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۵۷
کد مطلب: 338022
وزیر دادگستری با اشاره به محاکمه سران فتنه گفت: جمهوری اسلامی در محاکمه سران فتنه مصلحت را در نظر می گیرد.
پیگیری‌جدی پرونده‌هاشمی
به گزارش جهان به نقل از مهر، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی پنچشنبه شب در همایش بزم اندیشه در محل موسسه خدمات مشاوره‌ای آستان قدس، اظهار کرد:‌ پرونده سران فتنه و مفسدان اقتصادی به صورت جدی پیگیری می شود و قوه قضائیه با فتنه‌گران و مفسدان هیچ خرده حسابی ندارد و به صورت قاطع و محکم پرونده‌ها را پیگیری کرده البته برخی پرونده‌ها پیچ دارند.

غرب خود ناقض حقوق بشر است

پورمحمدی با اشاره به اینکه غرب خود ناقض حقوق بشر است، تصریح کرد: غرب، خود به مبانی حقوق بشر ضربه زده و در مقابل دنیا نیز در برابر فضای مبهم قرار نگرفته بلکه دنیا در برابر فرهنگ شفاف و روشنی قرار می‌گیرد و حقوق بشر را شفاف و بر مبنای انسانی آن دریافت می‌کند، این همان حقوق بشر در دین مبین اسلام است.

وی گفت: پیامبر مکرم اسلام انسان را با رحمت و مکارم اخلاقی یاد می کند و این همان تعریف روشن و شفاف ما از حقوق بشر است.

حجت الاسلام پور محمدی بیان کرد: مسائلی نظیر هسته‌ای و تروریسم و دعواهای سیاسی در رده دوم و سوم قرار دارد و در حقیقت غرب و فلسفه معاصر تفکر خود را در میان زرق و برق توسعه و پیشرفت به دنیا تحمیل می‌کند و این همان اقدامی است که معنای ضد حقوق بشری می دهد.

وزیر دادگستری مسئله حقوق بشر را دستاورد دنیای معاصر دانست و افزود: میوه چشم گیر تحولات انسان مدارانه، دموکراسی است و نظریات افرادی همچون فوکویاما و هانگتینتون در زمینه نقش انسان و حقوق بشر تا قرن ۲۱ برجسته و دارای اهمیت بود و امروز متفکران غربی این مواضع را رد کرده اند.

انقلاب اسلامی رویدادی بزرگ در عرصه جهانی است

وی تاکید کرد: موضوع حقوق بشر جزء جنجالی ترین، بحث انگیزترین و پیچیده ترین مسائلی است که هنوز در مورد آن اختلاف نظر وجود دارد.

وی با اشاره به فلسفه های مدرن و پست مدرن بیان کرد: این فلسفه ها ناقص بوده و نمی تواند تعریف روشنی از حقوق بشر ارائه دهد طوری که اگر آن‌ها هزاران تعریف از انسان داشته باشند ما را با هزاران تعاریف ناقض مواجه می‌کنند.

وزیر دادگستری با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی اتفاقی بزرگ در عرصه جهانی است، عنوان کرد: انقلاب اسلامی بر مبنای منطق حق و انسان که برگرفته از وحی و اسلام بود حرکت کرد و بر این اساس در انقلاب اسلامی انسان شخصیتی جامع و واقعی بوده که به دنبال تحقق حق خود است و این موضوع مهمترین موضوع تنازع و درگیری میان ما و فلسفه معاصر و غرب است.

تعریف جامع و کامل از حقوق بشر

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی از حقوق بشر تعریفی جامع و کامل دارد و در این تعریف جامع از وحی و اسلام کمک گرفته‌ و در همین راستا امروز در کشور ما فرهنگ،‌ تفکر و ذهنیتی پدید آمده که مسئله حقوق بشر را در غرب و فلسفه معاصر نشانه رفته و همین نشان گرفتن ما سبب این تنازع و درگیری در مسئله حقوق بشر شده است.

وی با بیان اینکه ایران کانون دستاوردهای غرب را نشانه گرفته، گفت: در حال حاضر فناوری‌ها و شبکه‌های اینترنتی که غرب برای ایجاد یک دهکده واحد راه انداخته بلای جان خودش شده و امروز به واسطه همین فناوری‌ها اذهان جهان نسبت به این مسئله آگاهی یافته‌ که ایران به غرب و فلسفه معاصر هجوم و زیرسوال برده است.

وی با اشاره به توافق ژنو بیان کرد: جمهوری اسلامی نمی خواهد تا ابد با دنیا قهر کند بلکه می خواهد از حقوق و منافع خود دفاع کند لذا در عین حفظ حیثیت و عزت با دنیا داد و ستد و مراوده خواهیم داشت البته ما به دنبال مراوده و ارتباط مشروع هستیم چرا که ارتباط و مراوده با اسرائیل را نامشروع می‌دانیم.

توافق ژنو جهانی است

وی تصریح کرد: مذاکرات جای چانه‌زنی بوده و این توافق یک توافق جهانی است و ما باید قبول کنیم که با یک لشکر فنی چانه می‌زنیم.

پورمحمدی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص محاکمه سران فتنه گفت: امروز تمامی قطب‌های سلطه و قدرت جمهوری اسلامی را نشانه گرفته‌اند و در چنین شرایطی ما بحث مصلحت کشور را در نظر می گیریم.

پرونده هاشمی به صورت جدی پیگیری می شود

وزیر دادگستری تصریح کرد: پرونده مهدی هاشمی و یا مفسدان اقتصادی به صورت جدی پیگیری می‌شود و قوه قضائیه با فتنه‌گران و مفسدان خرده حسابی ندارد و به شکل عادلانه و محکم پرونده‌ها را پیگیری کرده هر چند برخی پرونده‌ها پیچ دارند.

پورمحمدی گفت: دولت به مسئله برخورد با مفاسد اقتصادی توجه ویژه دارد و هر هفته با اعضای دولت جلسه‌ای با موضوع برخورد با مفاسد اقتصادی برگزار می کند.

وزیر دادگستری عنوان کرد: دستگاه قضایی به تمامی پرونده‌ها رسیدگی می‌کند البته باید توجه داشت که حجم ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی بالاست طوری که در سال گذشته ۱۰ میلیون پرونده به سیستم قضایی وارد شد.

جمهوری اسلامی به فناوری هسته‌ای بر مبنای تفکر توحیدی دست یافت

وی در خصوص مذاکرات هسته ای نیز بیان کرد: جمهوری اسلامی به فناوری هسته‌ای بر مبنای تفکر توحیدی دست یافته و امروز این موضوع موجب نگرانی و هراس دشمنان نظام اسلامی شده و در حال حاضر یکی از مطالبات مورد تاکید مقام معظم رهبری توسعه علمی در کشور است.

وی عنوان کرد: امروز توسعه علم و فناوری جمهوری اسلامی به شدت غرب را نگران و مضطرب ساخته است.

پورمحمدی از تحت تعقیب قرار گرفتن پرونده‌های خشونت و افراطی‌گری بین‌المللی خبر داد و تصریح کرد:‌ آزادی بیان در جمهوری اسلامی به معنای واقعی کلمه وجود دارد چرا که در زمان انتخابات تمامی کاندیداها در قالب مناظره تلویزونی زنده و آزادانه مجال گفت‌وگو داشتند.

آزادی بیان به معنای انجام اقدامات براندازانه و خرابکارانه نیست

وی یادآور شد: آزادی بیان و نقد به معنای انجام اقدامات براندازانه و خرابکارانه نیست و براساس قوانین کشور و قوانینی که در دنیا حاکم است، با چنین اقداماتی برخورد می شود.

وی یکی از توفیقات رئیس جمهور در سفر به نیویورک را صدور قطع نامه ضد خشونت و افراطی گری دانست و گفت: ما در این قطعنامه به دنبال تعقیب پرونده‌های خشونت و افراطی‌گری بین‌المللی هستیم.

وزیر دادگستری عنوان کرد: خشونت‌ها و افراطی‌گری‌ها زیر نظر آمریکایی‌ها و اسرائیل است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


وزیر دادگستری تصریح کرد: پرونده مهدی هاشمی و یا مفسدان اقتصادی به صورت جدی پیگیری می‌شود....


خدا کنه
15 ساله
یعنی به عمر ما قد می ده؟
خداییش جدی محاکمه می شن؟؟؟؟
هموطن عزیز بشنو ولی در مورد سران فتنه مخصوصا هاشمی ها باور نکن.
کی محاکمه می شن؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
وقت گل ني!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
از اولشم به دولت احمدی نژاد نمی اومد ....
میلاد
مهدی هاشمی با توجه به پروندش ... محسوب میشه و باید ...بشه.البته اگه قانون در موردش اجرا بشه
... سران فتنه اصلا محاکمه نمیشن اگه مردم عادی بودن الان اعدام شده بودن ولی اینا هیج به هیچ
ناامید
Germany
جناب اقایان لطفا خودتان را اذیت نکنید ...
فرید
Germany
خوبه اصلا جرات کرده اسمشو به زبون اورده اگه شانس بیاره سر این تندروهای یهو پاش پیچ نخوره....
فعلا که 5 ساله فقط شعار برخورد با فتنه گران را میشنویم!!!!
چرا موسوی و کروبی محاکمه نمیشن؟
الان اونوقت چجوری هست که فرزندان آقای هاشمی در دولت پست میگیرند؟! یکی میره تو سازمان محیط زیست و یکی دیگه میره تو داانشگاه آزاد!
Iran, Islamic Republic of
مهدی ه ... و محاکمه؟! و مجازات ......!! این حرفها برای انبساط خاطر مناسبه.
تا که جدی چگونه باشد؟ آنهم پسر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، ملت از سال 88 تاکنون منتظر حرف جدی شما در این مورد می باشد.
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
خوبه كه كشور جمهوري اسلاميه كه در يك سال 10 ميليون پرونده در محاكم قضايي به ثبت مي رسه...