جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۳
۳۳
چند سوال از هاشمی رفسنجانی؛

چه كساني در كشور جلوي آگاهي مردم را گرفته‌اند؟

سه شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۳۸
کد مطلب: 337399
يك دهه پيش جماعتي رو سياه در همين مطبوعات كشور قلم مي‌زدند، اما همه آنها رفتند در راديو آمريكا، بي‌بي‌سي، راديو زمانه و رسانه‌هاي اروپايي و آمريكايي استخدام شدند. چه خوب بود آيت الله هاشمي رفسنجاني در ديدار با انجمن دفاع از آزادي مطبوعات موضع خود را در برابر اين جماعت رو سياه مشخص مي‌كردند كه بالاخره «با آنها» هستند يا «بر آنها»؟
چه كساني در كشور جلوي آگاهي مردم را گرفته‌اند؟
جهان نيوز- محمدكاظم انبارلويي: روزنامه شرق ديروز عكس صفحه اول خود را اختصاص به ديدار آيت‌الله هاشمي رفسنجاني با انجمن موسوم به دفاع از آزادي مطبوعات داد.

آقاي هاشمي رفسنجاني در اين ديدار گفت:
- تلاش براي بي‌خبر گذاشتن مردم، بيهوده است.
- هيچ سدي نمي‌تواند در دنيا جلوي آگاهي مردم را بگيرد.
- با زور و فشار نمي‌توانيم عقل كسي را هدايت كنيم.
- هيچ كس با زور، مومن نمي‌شود.
- كساني كه از بيان حقايق مي‌ترسند از سانسور در رسانه استفاده مي‌كنند.(۱)

نمي‌دانم مخاطب آيت الله هاشمي در اين ديدار كيست؟ او در مذمت چه كسي و كساني سخن مي گويد؟ چه كساني در جامعه ما تلاش مي‌كنند مردم را بي‌خبر نگه دارند؟ چه كساني در كشور جلوي آگاهي مردم را گرفته‌اند؟
چه كساني مي‌خواهند با زور و فشار، عقل مردم را هدايت كنند يا آنان را مومن كنند؟
چه كساني از بيان حقايق مي‌ترسند؟

همين چند روز پيش در معاونت مطبوعاتي جلسه داشتيم. در آنجا گفته شد؛ «اكنون ۲۰۰ روزنامه سراسري و ۴۸ خبرگزاري در كشور مجوز دارند و فعال هستند، در حالي كه در آمريكا ۲۲ روزنامه سراسري و ۲ خبرگزاري وجود دارد. اكنون ۶۰۰۰ نشريه در كشور مجوز دارند كه سه هزار نشريه چاپ مي‌شود.» نمي‌خواهم بگويم اين تعداد نشانه آن است كه كسي وجود ندارد جلوي آگاهي مردم را بگيرد يا عقل كسي را هدايت كند! اما در مظلوميت نظام همين بس كه گفته شود در ايران آزادي بيان و قلم نيست و ايران بزرگ‌ترين زندان خبرنگاران است! اما شمار و تعدد انتشار رسانه هاي مكتوب آن تنه به تنه كشورهاي پيشرفته مي زند.

يك دهه پيش جماعتي رو سياه در همين مطبوعات كشور قلم مي‌زدند، اما همه آنها رفتند در راديو آمريكا، بي‌بي‌سي، راديو زمانه و رسانه‌هاي اروپايي و آمريكايي استخدام شدند. مردم و نظام به آنها گفتند اگر براي آمريكايي‌ها و انگليسي‌ها كار مي كنيد دليلي ندارد در رسانه‌هاي ديداري و شنيداري و مكتوب ايران كار كنيد. آنها هم صادقانه پذيرفته‌اند و رفته‌اند همانجايي كار مي‌كنند كه قبلا «پناهنده فكري» بودند.

چه خوب بود آيت الله هاشمي رفسنجاني در ديدار با انجمن دفاع از آزادي مطبوعات موضع خود را در برابر اين جماعت رو سياه مشخص مي‌كردند كه بالاخره «با آنها» هستند يا «بر آنها»؟ چون همين اشرار مطبوعاتي بودند كه نظام را به «سانسور» و «تلاش براي بي‌خبر گذاشتن مردم» متهم مي‌كردند. آنها بودند كه به كفر، الحاد و نفاق خود اعتراف داشتند و با اعتراض به نظام مي‌گفتند «شما نمي‌توانيد با زور كسي را مومن كنيد.» مردم و نظام هم به آنها مي‌گفتند، نمي‌خواهيم كسي را با زور مومن كنيم.

فقط مي‌گوييم، شما اگر به نظام اعتقاد نداريد در مطبوعات خود اهانت نكنيد، دروغ نگوييد و تهمت و افترا نزنيد و حريم آزادي مردم را كه در قانون مطبوعات آمده رعايت كنيد. آنها بي‌پروا مي‌گفتند ما قانون مطبوعات را قبول نداريم. بعد رفتند دنبال اهانت به مقدسات مردم و تهمت زدن به نظام و مسئولين و برپايي فتنه سال ۷۸ و ۸۸.

شد آنچه نبايد مي‌شد! يك دفعه مردم چشم باز كردند ديدند وزير ارشاد دوران اصلاحات با جمعي مطبوعاتچي خود باخته در رسانه بي بي سي سخن مي‌گويند.

اعضاي محترم انجمن دفاع از آزادي مطبوعات در ديدار با آيت الله هاشمي به روايت شرق ديروز از «تعميق آزادي قلم در جامعه» سخن گفتند.حال ببينيم اين انجمن دفاع از آزادي مطبوعات چه كساني هستند و سابقه آنها در دفاع ازآزادي قلم در كشور چيست؟

يكي از اعضاي محترم اين انجمن، خانم فريبا داوودي مهاجر است كه با فتنه ۸۸ از كشور گريخت و در يك برنامه تلويزيوني در راديو فردا رسما كشف حجاب كرد و پناهندگي فكري و سياسي خود را به دشمن‌ترين دشمنان اين مردم نشان داد. از ديگر اعضاي محترم اين انجمن، محسن كديور و حسن يوسفي اشكوري هستند كه به حكم دادگاه انقلاب خلع لباس ‌شدند و سوابق معاندت آنها با مردم و نظام و آموزه‌هاي ديني امام خميني (ره) بر كسي پوشيده نيست.از ديگر اعضاي محترم اين انجمن، مرتضي كاظميان و علي اكبر موسوي خوئيني‌ مي‌باشند كه مدتهاست به خارج گريخته، ننگ پناهندگي را پذيرفته و در كشورهاي اروپايي و آمريكايي مشغول سير و سلوك سياسي هستند.

برخي ديگر از اعضاي محترم اين انجمن كه در ايران هستند و در همين عكس كه در روزنامه شرق به همراه آيت الله هاشمي رفسنجاني انداخته‌اند به جرم شركت در فتنه ۸۸ مدتها زنداني بودند.

سئوال بنده از آقاي هاشمي رفسنجاني اين است؛ اين انجمن با اين سوابق و بااين اعضايي كه در داخل و خارج، اوصافشان را گفتم چگونه مي‌خواهند مردم را از بي‌خبري در آورند؟! چگونه مي‌توانند مردم را آگاه كنند و جلوي سانسور را بگيرند؟! اينها با اين كارنامه فكري و سياسي نشان داده‌اند مي‌خواهند سانسور آمريكايي را در كشور حاكم كنند و مبلغ و مروج فرهنگ آمريكايي باشند. البته اين انجمن اين قدر صداقت دارد كه پنهان كاري نكنند لذا برخي از كادرهاي آنها در رسانه‌هاي آمريكايي عليه نظام و انقلاب بدون پرده پوشي رسما مي‌جنگند!

سئوال ديگر بنده اين است كه، وقتي برخي از اعضاي محترم اين انجمن در اين نشست گفتند؛ «مي‌خواهند براي تعميق آزادي قلم در جامعه» تلاش كنند، از آنها نپرسيدند اين آزادي قلم را چگونه مي‌خواهند در جامعه تعميق كنند؟ اينها دنبال چه آزادي هستند. اين تعميق يكبار در آشوب ۱۸ تير ۷۸ و يك بار هم در فتنه سال ۸۸ صورت گرفت و شما نتوانستيد مردم و نظام را به زانو در آوريد و آزادي آمريكايي را به جاي آزادي الهي و اسلامي جا بيندازيد. پس بياييد با تبري از رفقاي فراري به لندن، واشنگتن و پاريس در كنار مردم قرار بگيريد، از همين آزادي‌اي كه مردم و امام و رهبري به ارمغان آورده‌اند، دفاع كنيد و تهمت سانسور به نظام و مردم را ديگر تكرار نكنيد.

ديروز يك روزنامه اصلاح طلب از آقاي هاشمي رفسنجاني در صفحه اول خود تيتر زده بود؛ «اصولگرايان بايد اعتماد كنند و بيخودي بهانه نگيرند». وي اين سخن را در موردتوافقنامه ژنو گفته بود. ما به آقاي هاشمي رفسنجاني اعتماد داريم. فعلا غني‌سازي ۲۰ درصد را متوقف كردند و آن را به ۵ و ۵/۳ درصد فرو كاهيدند. اما آيا ايشان متوجه است كه آمريكايي‌ها در حال سرعت بخشيدن به چرخش سانتريفيوژهاي رسانه‌اي خود در داخل هستند؟ آيا ايشان متوجه است آمريكايي‌ها در حال غني‌كردن فتنه ۱۸ تير ۷۸ و فتنه سال ۸۸ براي خلق فتنه جديد هستند؟ آيا ايشان متوجه اين واقعيت است كه سانتريفيوژهاي رسانه‌اي از كار افتاده در داخل را مي‌برند واشنگتن، با تعميراتي در رسانه‌هاي خود به كار مي‌برند و برخي را در همين داخل تعمير مي‌كنند و در گردونه فتنه جديد مي‌خواهند به كار گيرند؟

پي نوشت:
۱- روزنامه شرق صفحه ۳ دوشنبه ۲۳/۱۰/۹۲
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مسعود
دير نيست زماني که خون شهيدان و خون دل مردم چنان گريبان آلت و ابزار معاندين ايران مظلوم را بگيرد...
مرسل مرادی نسب فرمرامی
خدا همه افرادی که به این مملکت و مردم خدمت می کنند، حفظ و همه افرادی که خیانت می کنند هدایت کند.
درود به هاشمی ...
انشائالله خدا شما را با این آقایان محشور فرماید
مجید مجد
United States
خب این چه معنی می ده که تا هر چی می شه درود بر فلانی و مرگ بر فلانی
خداییش منطق شما فقط همینه؟
یکم دانشتون رو ببرید بالا
علی
Iran, Islamic Republic of
درود شما چقدر اشناست. اهان یادم اومد ....
Iran, Islamic Republic of
درود بر هاشمی بزرگ سرور همه
علی
زمانی که مخالفین هاشمی در سایت های خبری هم افزایش پیدا می کند
هاشمی.... دیگه سرور؟!!!!
میثم
اقای هاشمی سلام.
واقعا برای ما هم سوال است چه کسانی نمی خواهند مردم بدانند و بیشتر بدانند ! چه کسانی؟
ا...
مجید مجد
United States
نه بعید می دونم برای ایشون سوال باشه مشخصه براشون
Iran, Islamic Republic of
این تعداد زیاد نشریه ... وجودشون باعث فشار بیشتر بر افکار عمومی و نقض انتشار آزاد عقایده. ...
درود بر امپراطور...
Iran, Islamic Republic of
منظورت امپراطوری ه..؟؟؟..
محمد
متأسفانه عده اى از حضرات از ضعف حافظه تاريخى مردم نجيب ايران حداكثر سوء استفاده را ميكنند بر كسى پوشيده نيست كه بدترين دوره سانسور خبرى ..على الخصوص در دانشگاه ها در زمان همين ایشون بوده است اين قضيه رو همه كسانى كه در اون دوره دانشجو بودن ميدونن حالا اينايى كه از ایشان حمايت ميكنن يا سنشون نميرسه...
اقای هاشمی سردمدار کسانیست که جلوی اگاهی مردم رو گرفته اند...
ایرانی
بنظرم هاشمی دچار ...گردیده است چون مادیگر جوان نیستیم که دوره ریاست جمهوری ایشان را ندیده باشیم . البته یادمان هست که فقط یک روزنامه منتقد بود که انهم بدستور مستقیم هاشمی تعطیل گردید وما به جوانهای امروزی هم امیدواریم که سخنان بدور از واقعیت هاشمی واطرافیانش را نمی پذیرند...
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
كجاي كاري برادر خود ايشان و خانواده شان...
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
حضرات فعلا"‌ در حال چينش نيروهاي كليدي در پست هاي حساس هستند و و نيز در حال رايزني با استكبار براي زمينه سازي...
نیش
فعلا که بزرگترین سانسور درباره توافق ژنو افتاده و ظاهرا حالا حالاها ادامه دارد رییس.
نیش
راستی شاید ما سنمون قد نده کسی یادش هست در دوران ریاست جمهوری آقای رییس اوضاع انتقاد از دولت و آزادی مطبوعات چه جوری بود؟
رضا
هاشمی رفسنجانی ..؟؟؟!!!
چرا از نويسندگان آمريكايي نمي گوييد كه چه سانسورهايي مي شوند، از مردم فقير آمريكا برنامه نمي سازيد
سانتریفیوژ رسانه ای آمریکا که در حال تعمیر شدن و چرخش دوباره است...
نويسنده محترم خوبه منظور دقيقشون از خبرگزاري و روزنامه ها در آمريكا روشن كنه....
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
ازخدابترسين...
جلال
Iran, Islamic Republic of
... سوسياليست ديروز و امپرياليست امروز!!!!
هاشمی بس کن دیگه ...
ایا تا به حال از خودمان پرسیده ایم چرا بعد از قضایای 88 رسانه ما اینقدر بی اعتبار شده .. ؟؟؟...
سعید
Germany
حرفی نیست قبول .. چرا به .. نمیگی از فعالیتهای سیاسی اقتصادیشون بگن مام روشن شیم ؟
رسول كاظمي
اقاي هاشمي كه . بر طبل وحدت مي كوبيدند چه شده كه در اين سالهاي اخير مكرر موضوعات ابهام افرين و جنجال بر انگيز و .. را مطرح مي كنند...
افروز
اقاي هاشمي يك واقعيت را گفته و ان اينكه رسانه هاي خبري چرا ماهيت كارگزاران را كه بنيان گذار سرمايه داران نو كيسه در زمان رياست جمهوري ايشان است بر ملانمي كنند ؟و هزاران چراي ديگر و اگر اين واقعيت ها به علت مصلحت انديشي سانسور نمي شد اكنون فتنه گران نمي توانستند بعضي از جوانان بي اطلاع را با اتهام به نظام اسلامي فريب دهند .
منصوری
Iran, Islamic Republic of
من نمی دانم ایشان هرچه پیرتر میشه....