سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰
۱

کفاشیان: حق پخش را ندهند، می روم!

دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۵۰
کد مطلب: 337236
رئیس فدراسیون فوتبال تاکید کرد در صورتی که حق پخش تلویزیونی داده نشود، سلب مسئولیت کرده و دیگر به کارش ادامه نمی‌دهد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، علی کفاشیان گفت: برای حق پخش برنامه‌های خاصی را مدنظر قرار داده‌ایم و در صورتی که حق و حقوق فوتبال در فصل آینده پرداخت نشود من به شخصه دیگر نمی‌توانم کار کنم و مسئولیت را از خودم سلب می‌کنم.

وی افزود: به دلیل پرداخت نشدن پول‌ها بسیاری از بازیکنان را از دست می‌دهیم. یک بازیکن ما با پول‌های بسیار زیاد در کشوری آسیایی و لیگی دسته چندم بازی می‌کند و دو برابر پولی که در ایران می‌گیرد را در آنجا دریافت می‌کند. اگر قرار است فوتبال حرفه‌ای شود باید پرداخت‌ها نیز حرفه‌ای شود.

رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا طراحی نماد یوزپلنگ روی پیراهن تیم ملی با مشکل مواجه شده خاطرنشان کرد: طراحی یوزپلنگ بر روی لباس ما انجام شده و ۲۲ بهمن ماه قرار است از آن رونمایی شود. ما لباس را با طرح یوزپلنگ برای فیفا فرستاده‌ایم و ایران با همین پیراهن به جام جهانی خواهد رفت و مشکلی در این باره وجود ندارد. آنچه که انجام نشد تفاهمنامه‌ای بود که قرار بود بین خانم ابتکار و مسئولان فیفا انجام شود.

کفاشیان در خصوص توهین‌های سرخابی‌های پایتخت به یکدیگر در آستانه دربی عنوان کرد: این یک کار و عملکرد بسیار بد است که دو باشگاه شروع کرده‌اند و اینکه کدام داور چه کرده و چه نکرده مشکلی را حل نمی‌کند و تنها جو را آلوده می‌کند و در آستانه دربی حساسیت و استرس را افزایش می‌دهد. ما دوست داریم مدیران عامل دو تیم استرس ایجاد نکنند اما در صورتی که چنین اتفاقی رخ دهد کمیته انضباطی برخورد خواهد کرد.

وی درباره رای محسن قهرمانی گفت: در فدراسیون فوتبال و در پرونده‌های اینچنینی افرادی که قاضی هستند بر اساس دستورالعمل‌های موجود در فدراسیون فوتبال به ماجرا ورود می‌کند. کمیته انضباطی نسبت به هیچ‌کسی رحم ندارد.

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص بازی‌های تدارکاتی تیم ملی تصریح کرد: چند بازی تدارکاتی را در دستور کار داریم و برای آن برنامه‌ریزی انجام داده‌ایم و منتظر تصمیم کادر فنی هستیم.

کفاشیان اظهار داشت:‌ حدود یک میلیون دلار از پولمان در فیفا بلوکه شده و یک و نیم میلیارد دلار نیز در ارتباط با پروژه گل در فیفا مانده و قرار است جلسه‌ای با بانک مرکزی برگزار شود تا به این موارد رسیدگی شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا به گفته علیپور بازیکنان قلیانی محروم هستند، گفت: بازیکنان قلیانی محروم نیستند و باید به پرونده آنها رسیدگی شود و هنوز کسی از سوی فدراسیون فوتبال محروم نشده است.

رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که سرنوشت اسپانسر تیم ملی بستگی به مذاکرات ۱+۵ دارد، تصریح کرد: خدا ۱+۵ را هدایت کند اما تکلیف اسپانسرهای ما تا انتهای دی‌ماه مشخص می‌شود.

کفاشیان افزود:‌ حدود ۲۷۰ فرانک سوییس که متعلق به ۳۵ داور کشورمان است هنوز پرداخت نشده و ما برای دریافت این پول وکیل گرفته‌ایم اما هنوز خبری از پرداخت آن نیست.

وی در ادامه در خصوص بازی‌های تدارکاتی تیم ملی گفت: کی‌روش در حال حاضر در آفریقای جنوبی است و ما اردویی در این کشور برگزار خواهیم کرد که ۲ یا ۳ بازی تدارکاتی را در آن پیش‌بینی کرده‌ایم. اردویی را در ایران خواهیم داشت که برای آن هم دو سه بازی تدارکاتی در نظر خواهیم گرفت که کشورهای خوبی برای این بازی‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند که به ایران خواهند آمد.

رئیس فدراسیون فوتبال افزود: اردوهای مرحله بعدی ما در اروپا و آمریکای جنوبی خواهد بود و به برزیل خواهیم رفت. در مجموع ۷ تا ۹ بازی تدارکاتی خوب برای تیم ایران در نظر گرفته خواهد شد.

کفاشیان با بیان اینکه دیدارهای ایران مقابل گینه و کویت قطعی شده است خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم دیدارهای دیگری را برای تیم ملی در نظر بگیریم.

وی در مورد تنش‌ها میان دو باشگاه استقلال و پرسپولیس تاکید کرد: نباید به این تنش‌ها دامن زده شود چرا که باعث می‌شود بازی جذاب از آب در نیاید و در صورتی که این دو باشگاه به این روند ادامه دهند ما حتما به آنها تذکر خواهیم داد.

رئیس فدراسیون فوتبال بر استفاده از داور ایرانی در دربی تاکید کرد و گفت: داوران ما توانایی قضاوت این بازی را دارند.

کفاشیان درباره درخواست باشگاه پرسپولیس برای تکرار بازی مقابل سپاهان تصریح کرد:‌ این نظر باشگاه پرسپولیس است اما از نظر من رایی که رئیس کمیته انضباطی داده باید اجرا شود که البته می‌توانند درخواست استیناف هم بدهند.

وی در مورد اینکه وقتی از پرداخت نشدن یک سوم تعهدات باشگاه‌ها به بازیکنان صحبت کرده منظورش جواد نکونام بوده گفت: هم جواد نکونام، هم پژمان منتظری و مجتبی جباری به این دلیل از فوتبال باشگاهی ما رفتند. ما باید به این موضوع توجه کنیم که دلیل این اتفاقات یا سوء مدیریت بوده و یا مشکلات مالی که تحقیقات ما نشان می‌دهد مشکلات مالی در کار بوده است.

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص محرومیت‌های تیم زیر ۲۲ سال بار دیگر تاکید کرد: تاکنون هیچ فردی در این زمینه محروم نشده و پرونده در حال بررسی است. در مورد کادر سرپرستی تیم هم بحث محرومیت نبود و این تصمیم مدیریتی ما بود که آنها به این سفر نروند. در مورد بازیکنان هم هیچ اسمی نباید مطرح شود البته اتفاقی که افتاده کار پسندیده‌ای نبوده اما هنوز هیچ نامی مشخص نشده و پرونده در حال بررسی است. بعد از آن هم باید آیین‌نامه انضباطی هم بررسی شود که آیا بحث محرومیت وجود دارد یا نه.

وی ادامه داد: من به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال از اختیاراتم است که بازیکنی را از تیم ملی محروم کنم اما در مورد قانون باید دید آیین‌نامه انضباطی به چه شکل است.

کفاشیان در واکنش به اینکه برخی مسئولان در باشگاه‌ها عنوان کردند باید بازیکنانی که قلیان کشیده‌اند با شلنگ آن می‌زدند گفت: شاید هم قلیان چوبی بوده است! من سررشته خاصی از قلیان ندارم، تنها مادر بزرگم قلیان می‌کشید که حتی بوی آن حال من را بد می‌کرد. من خودم سیگار هم نکشیده‌ام و تنها ورزش کرده‌ام.

کفاشیان در مورد اینکه آیا واقعا اگر با حق و حقوق فوتبال از جمله رقم حق پخش تلویزیونی موافقت نشود در فوتبال ادامه کار نخواهد داد تاکید کرد: به هر صورت اگر این شرایط باشد من نمی‌توانم به وظایفم در فوتبال عمل کنم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


خواهش میکنم صدا و سیما حق پخش ندهد تا جماعتی راحت شوند