پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۳
۱۲
توصیه مهم امام راحل برای این روزهای مسئولان؛

از خارج نباید ترسید؛ از داخل بترسید

دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۳۳
کد مطلب: 337230
این روزها عده‌ای عمدا و برخی هم سهوا بر این طبل می‌کویند که راه حل مشکلات داخلی را باید در رو یا زیر غربی‌ها و در ژنو جستجو کرد؛ آنان تلویحا و تصریحا مستحکم‌کردن سیاست‌های داخلی کشور را به سیاست خارجی و تحریم گره می‌زنند.
از خارج نباید ترسید؛ از داخل بترسید
به گزارش جهان، هشدارهای پی در پی و مستدل رهبر معظم انقلاب هم درباره توجه و تکیه به داخل کشور و مقدم دانستن آن نیز در همین راستا بوده است.

حضرت آیت الله خامنه ای در آخرین تذکر، روز پنج‌شنبه، 19 دی ماه، در دیدار هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم قم تاکید کردند: توصیه همیشگی من به مسئولین این است که برای رفع مشکلات کشور باید به نیروی درونی توجه شود و چشم به بیرون دوخته نشود ... باید امید ما به پشتیبانی و کمک الهی و نیروی داخلی ملت و کشور باشد و همین نگاه است که کشور را بیمه خواهد کرد.

این سخنان راهگشا، یادآورهای بیانات الهی امام راحل(ره) است. ایشان هم همواره با آن جملات شیرین و قاطع خود، بر تکیه مسئولان و امید مردم به توان و استعداد درون کشور تاکید می کردند.

برخی از بیانات رهبر کبیر انقلاب اسلامی در این باره در جلد ۱۲ صحیفه امام در صفحه ۹۴ آمده است. ایشان در اینجا خطاب به ملت و مسئولان تصریح می کنند که:

از خارج نترسید، تا داخل یک آسیبی نبیند، از خارج نباید ترسید؛ از داخل بترسید.

آمریکا از راه اساسی تر پیش آمده، و آن راه این است که ما را از باطن خودمان آسیب پذیر کند و ما را بگنداند از باطن خودمان. از اول هم اینها بناشان بر همین معناست.

الآن همه دستها در کار این معنا هست.

شاید این صحبتهایی که می‌کنند ما دخالت نظامی می‌کنیم، یا حصر اقتصادی می‌کنیم، برای این معنا باشد که اذهان ما را منصرف کنند به آن طرف، و از آن چیزی که در کشور خودمان دارد می‌گذرد غافل کنند.

اگر هم حصر اقتصادی بکند، ناجح نمی‌شود.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


درود ورحمت خدا بر حضرت امام. از علامه خبیث انگلیسی بترسید .نه از امریکا؟! جهان نیوز .
مسئولین ما نمی ترسن بلدن فقط!
متعجب
من متعجبم که چرا ما در قراردادهای خارجی همیشه ضعیف عمل میکنیم و با قرار دادن کلمات مبهم و دو پهلو مثل توافقنامه های هسته ای مرتب ضرر میکنیم و بلد نیستیم حق خودمان را بگیریم و یک قرارداد حرفه ای بنویسیم ، ولی... در داخل کشور در نوشتن قراردادها و مصوبه های دولت یا مجلس یا مناقصه ها و مزایده ها و....چنان حرفه ای میشویم که با قرار دادن انواع کلمات دوپهلو و چند پهلو و مبهم، دست انواع دلالان و دزدها و ویژه خواران و مفسدان را باز میگذاریم!
آیا این عجیب نیست!! آیا ما فقط بلدیم سر خودمان را کلاه بگذاریم؟!
میثم
Iran, Islamic Republic of
امریکا و اذنابش در داخل وخارج به لطف الهی ومدد امام زمان (عج) و یاری مومنین هیچ غلطی نمی توانند بکنند.
Iran, Islamic Republic of
منظور امام خطر تفرقه و جنگهای سیاسی داخل است....
آنقدرکه مولاامیرالمؤمنین ازداخلی ها وخواص ضربه خورد از بیرون وخارج نخورد اگرداخل باهاشون همراه بودند تاریخ جوردیگرمی شد ...
دهقان
... گوش شنوایی نیست یا بهتر که بگوییم بی بصیرتند
(مسئولین ) خدا را شکر که مردم فهیم و با بصیرتی داریم
United States
کو گوش شنوا؟
امامم دلم برات تنگه
مرسل مرادی نسب فرمرامی
آمریکا از دست ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر
شهید مظلوم
مرگ بر امریکا و اسرائیل
قابل توجه دولت تدبیر و امید