پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۹
۴۶

گنجی: منظور آیت‌الله خامنه‌ای، خاتمی بود

دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۲ ساعت ۰۱:۰۱
کد مطلب: 337121
در پی انتشار فایل صوتی خاتمی که می‌کوشید مسئولیت رفتارهای ساختارشکنانه را به گردن برخی روزنامه‌نگاران بیندازد و خود را تبرئه کند، اکبر گنجی از خاتمی خواست مسئولیت شکست‌های اصلاح‌طلبان را به عهده بگیرد.
گنجی: منظور آیت‌الله خامنه‌ای، خاتمی بود
به گزارش جهان به نقل از کیهان، خاتمی در این فایل صوتی ضمن بیان اینکه «من نمی‌گویم در انتخابات ۸۸ تقلب شده» می‌افزاید: «وقتی یک خرده فضا باز شد هر کسی یک ادعایی می‌کند، بنده بدبخت بیچاره هم آمده‌ام سر کار و حرف‌هایی که نتایج آن ممکن است مشترک باشد و مبانی آن کاملا مختلف است، صحبت کرده هر کسی می‌آید یک حرف‌هایی می‌زند و من باید تاوان به حسین شریعتمداری بدهم که بله شما گفتید که علیه خدا هم می‌توان تظاهرات کرد، این را اصغرزاده گفته به من چه؟ یا شما گفتید امام خمینی به موزه تاریخ سپرده شود، آن را گنجی گفت، من با گنجی اختلاف‌نظر داشتم. یا این که در عاشورا علیه امام حسین شعار دادند، خوب غلط کردند، این را چرا به حساب من می‌گذارید؟ شاید ما نقص‌مان این بود که روشن‌تر مطالب خود را نگفتیم.»

اکبر گنجی‌ در واکنش به این اظهارات در وبسایت رادیوزمانه نوشت: اگر به توجیهات خاتمی در ۱۶ سال گذشته بنگرید، نکته جالب توجهی مکشوف‌تان خواهد شد. او هیچ‌گاه هیچ مسئولیتی درخصوص شکست اصلاح‌طلبان نپذیرفته و همیشه گناه شکست را به گردن دیگران - آن هم چند فعال رادیکال جامعه مدنی- می‌اندازد اما هر کس قدرت را در دست می‌گیرد، باید پاسخگو باشد. میزان پاسخگویی متناسب با قدرتی است که در اختیار دارد.

این اصلاح‌طلب متواری می‌افزاید: فرو کاستن یک پدیده بزرگ - یعنی حرکاتی که به دوم خرداد ۱۳۷۶، مجلس ششم و شورای شهر اول منتهی شد و سپس به شکست اصلاح‌طلبان و اخراج آنان از نظام انجامید (یعنی حداقل یک دوران ۸ ساله) - به علتی واحد، نهایت ساده‌نگری، نگاه غیرعلمی و ایدئولوژیک است. من خود بارها این سخن را شنیده‌ام که «اکبر گنجی باعث شکست اصلاحات شد». آیا مدعایی از این مضحک‌تر می‌توان بیان کرد؟ مگر یک فرد چقدر قدرت دارد که به تنهایی شورای شهر، قوه مقننه و قوه مجریه را از دست اصلاح‌طلبان درآورد؟

اکبر گنجی، بازیچه دست ژنرال‌های تندرویی نظیر سعید حجاریان و علوی‌تبار و تاج‌زاده، سپس به مواضع صریح مدیرمسئول کیهان درباره عملکرد خیانت‌آلود خاتمی اشاره می‌کند و می‌نویسد: آیت‌الله خامنه‌ای پیش از این گفت «در جلسات خصوصی می‌گویند تقلب اتفاق نیفتاده بود». این سخنان معطوف به خاتمی است، برای این که خاتمی در جلسات خصوصی چنان سخنانی بر زبان رانده است. نظام از خاتمی می‌خواهد که به طور علنی عذرخواهی کند. انتشار سخنان خاتمی، تأیید نظر آیت‌الله خامنه‌ای است.

همکار سابق نشریات زنجیره‌ای خاطر نشان کرد: از نظر نظام و کسانی چون حسین شریعتمداری که نماینده ولی‌فقیه در کیهان است، خاتمی باید به طور رسمی تقلب را رد کند و به دلیل همراهی و همدلی با موسوی و کروبی عذرخواهی نماید؛ به همان شکل که برخی وزرای پیشنهادی دولت جدید اعتراف کردند در انتخابات سال ۸۸ تقلب نشده بود. حاکمیت، رفتارهای دوگانه خاتمی را نمی‌تواند بپذیرد. او چند بار با خانواده موسوی و کروبی دیدار کرده بلکه حتی به دیدار نسرین ستوده و برخی زندانیان دیگر «فتنه» رفته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


...
حرف های دلخواهتان را منتشر کردید
Iran, Islamic Republic of
آقای خاتمی یک سرمایه ارزشمند سیاسی برای ملت ایران است از خداوند تبارک و تعالی خواهانیم که این وجود شریف را از گزند حوادث ایام مصون و محفوظ نگاه دارد ./
جوووووووووووووون
صهبا
خدا رحمت کنه باباش را اگه زنده بود میزان ارزشمندی خاتمی برای نظام را ازش سوال می کردیم
Germany
اقای خاتمی اینطوریا هم که شما می گی نیستن
سید خندان محمد خاتمی عزیز خدا یارو نگهدارت
سام
United Arab Emirates
حتما
محمد
زنده باد منادی زندگی ،خاتمی بزرگ
اشتباهی مثبت زدم ....
جهان دمت گرم که حرف دل مردم رو پخش می کنی
موافق و مخالف البته با احترام و بدون توهین در کنار هم در باره خاتمی کامنت گذاشتن منتشر کردی
کامنت منو هم منتشر کن
آره واقعا
ان...اسم خودشا گذاشته سايت خبري فقط موافق منتشر مي كنه من براشون نوشتم يعني تو اين مملكت شما 1 مخالم نداريد!!!؟
Iran, Islamic Republic of
و باز هم گنجی و اصلاح طلبان!
خاتمی یادت باشه اینجا ایران اسلامیه
این ها به قرائت های جدید از دین اعتقاد دارند یعنی شما هر فکری که داری می توانی به آن لباس دین بپوشانی تا اشکال شرعی آن بر طرف شود!
Iran, Islamic Republic of
درسته که گنجي با اين حرفها داشته خودشو تبرئه مي کرده اما اين حرفش درسته و خودش هم قبول کرد که عددي نيست...
Iran, Islamic Republic of
خارج از همه انتقادات بجایی که از دوران اصلاحات و خیانت گسترده اطرافیان دولت به نظام شده بی انصافی است که خاتمی را جزو معاندین بدانیم.
ایشان هم مثل هر کسی میتواند خطاهایی بکند اما در کلیت کار انسان سالم و محترمیست.
بنده اگر با قاتلی هم فکر باشم به زعم شما آدم خوبی خواهم بود؟!
...
محمود
با این تفاسیر نمی توانید در اردوگاه اصلاح طلبان تفرقه ایجاد کنید
قبول نمی کنه؟
.... خاتمی که خلقی خلاص شونددددددددددد
maryam
Iran, Islamic Republic of
خاتمی دوستت داریم بیا مارا نجات ده
مگه روحانی داره نجات تون نمیده؟!
نه نداریم
محسن
Iran, Islamic Republic of
خواص بی بصیرت.
مایه ی ننگ ملت
گنجی کیه که شما خبرش رو پوشش می دهید؟!
مجید
Iran, Islamic Republic of
رفتار اقایان با منا فقین چه تفاوتی دارد چه خیانتهای که برای رسیدن به قدرت نسبت به نظام و شهدا و امام نکردند سوال است چرا نظام با اینها برخورد نمی کند 0
ali
Iran, Islamic Republic of
خیلی ساده با یک مثال براتون روشن کنم.کسی که با حرام و دزدی و چپاول درامد کسب کنه و بده زن و بچش از زن و بچه خیری نمیبینه و همینها تو روش وای میسن...
Iran, Islamic Republic of
درود برخاتمی صادق
شرمنده اشتباه مثبت دادم.
من هم اشتباهی به این دومی منفی دادم
س
منم اشتباهی به سومی منفی دادم
Iran, Islamic Republic of
خدا عاقبتشو بخیر کنه
Germany
وقتي خودش نخواد، به زور كه نميشه
Iran, Islamic Republic of
اگه معنی صداقت اینه من خائنم
جناب آقای خاتمی در حمایت از حرمت شکنان عاشورا واقعا صادقانه عمل کردند! ...
نگفته چرا؟
Iran, Islamic Republic of
گنجی همون اکبر گنجی فراریه؟
امید رهگذر
Iran, Islamic Republic of
هشت ماه وقت داشتند در کشور آشوب به پا کنند ولی پنج دقیقه وقت نداشتند تا با انتشار یک بیانیه، مرز خود را با فتنه گران جدا کنند؟ از زیباییهای روز قیامت، جدا شدن صف دروغگویان و راستگویان است. خدا به همه ما رحم کند.
سید علی میرداماد
مشکل این آقایان این است که هیچوقت جرات نکرده اند صریح حرف بزنند چه ان وقت که علیه نظام انتقادات و ایراداتی داشتند و به اصطلاح دنبال اصلاحات بودنند که بالاخره نفهمیدیم دنبال اصلاح چه چیزی هستند و چه در زمان فتنه که به دلیل ملاحظه کاری با برخی عناصر حرفهای خود را نزده اند و الان پس از سالها ان هم در جلسات خصوصی پرده برداری میکنند
...
الان خاتمی و گنجی ارتباط دارن به نظر شما؟
محمود
... کمی هم چشمهایتان را باز کنید و با قدم زدن بین مردم کوچه و خیابان ببینید مردم شیفته پاکی و صداقت و ادب .. هستند
امید رهگذر
Iran, Islamic Republic of
به جای مردم حرف نزن، حرف خودت را بگو. من هم می توانم خلاف ادعای شما را مطرح کنم، ولی قابل اثبات نیست. همانگونه که نظر شما هم به این شکل، قابل استناد نمی باشد.
گنجی بره خودشو جمع کنه
آقای خاتمی باید نسبت به کاراشون پاسخگو باشن
Iran, Islamic Republic of
سلام دوستان چه اصلاحات و چه اصولگرا ، آقای خاتمی به انقلاب و نظام سال 88 جفا کرده به دروغ حامی تقلب شد و شد انچه شد از بی اعتمادی به نظام ، دو دستگی تا تحریم های سخت و یکسال کشور رو عقب انداختن . خون صدها بیگناه به ناحق ریخته شدن پس اگر خاتمی را دوست دارید نظر شخصی را دخیل نکنید