سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۱
۱۱

عکس / مزارِ سربازی که "سردار ِسینا" شد

يکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۵۳
کد مطلب: 337070
عکسی که می بینید، نمایی از مزار این شهید مبارزه با اشغالگری است. در ایران نیز خیابانی به نام "سلیمان خاطر" نامگذاری شده است.
به گزارش جهان نيوز، "سلیمان محمد عبدالحمید خاطــر" که در جهان اسلام با لقب "قهرمان سینا" شناخته می شود، او آخرین فرزند خانــواده‌اي درمنطقه «اکیاد» از اســتان شرقي مصر بود، سلیمان در منطقه "راس برجه" در جنوب "شبه جزیره سینا" به عنوان ســرباز ارتــش مصر محافظت از مرز مصر گردید. هنگامی که در ماه‌هاي آخر ســربازي به سر می‌برد، دچارحادثــه‌ای شد که مسیر زندگی و مرگش را دگرکون کرد، وی در ۱۴ مهــر ماه۱۳۶۴ هنگام غروب آفتاب‌، متوجه حضور ۱۲ نفر اسرائیلي شد که در حال نزدیک شــدن به محل نگهباني او بودند. محلي که "ســلیمان خاطــر" از آن نگهباني مي‌کرد یک منطقه نظامي بود که مهمات و ســلاح‌هاي خاص در آن نگهداري مي‌شــد و از حساسیت ویژه‌ای برخوردار بود و به همین خاطــر ورود تمام افراد بیگانه به آن ممنوع بود. ســلیمان با مشــاهده آنان به زبان انگلیسی  گفت: ایست ! عبور ممنوع!
اسرائیلي ها به هشدارهای او توجهي نکردند و او نیز پس از هشدار و شلیک تیر هوایی به سمت آنان آتش گشود. این شــلیک در غروب "صحراي سینا"، منجر به کشته شدن هفت اسرائیلي گردید. رژیم صهیونیستی "حسنی مبارک" این وظیفه شناسی "سلیمان خاطر" را با محاکمه و صدور حکم "حبس ابد" برای او پاسخ داد و سرانجام برای خوشایند سران صهیونیست، در 17 دی ماه 1364 ، او را در زندان، مظلومانه به شهادت رساندند و اعلام نمودند که خودکشی کرده است تا هم رضایت رژیم صهیونیستی را کسب نمایند و هم ننگ صدور حکم اعدام رسمی برای یک سرباز مسلمان مصری را به نام خود ثبت ننمایند.
"سلیمان خاطر" دادگاه خود را به صحنه ای با شکوه از غیرت اسلامی و مقاومت ضد صهیونیستی تبدیل نمود که در تاریخ ماندگار گردید. عکسی که می بینید، نمایی از مزار این شهید مبارزه با اشغالگری است. در ایران نیز خیابانی به نام "سلیمان خاطر" نامگذاری شده است.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


نام این شهید عزیز، نام یکی از خیابان های سنندج است
Iran, Islamic Republic of
سلام علیکم
در تهران هم یک خیابان به نام ایشان هست
در شهر ما هم به نام ایشون خیابون هست
چه شهری؟
مرگ بر اسرائیل
و مبارک!
هرجا قضیه کشت و کشتاره پای اسرائیلی ها و مبارک وجود داره
خدا لععنتشون کنه
خبر استثنایی بود جهان ممنون
به ماثابت کرد که چقدر مبارک خائنه
مجید مجد
United States
یعنی تا حالا ثابت نشده بود؟
آن هم با این همه ظلم به مردم مصر
س
Iran, Islamic Republic of
در شهر تبریز هم خیابانی در محدوده یکی از پادگانهای نظامی به این نام وجود دارد