جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

آغاز ثبت‌نام برای دریافت تلویزیون اینترنتی

يکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۲۶
کد مطلب: 336969
مجری پروژه تلویزیون تعاملی از ارائه این سرویس در فروردین ماه سال آینده خبر داد و گفت: ثبت نام برای دریافت تلویزیون اینترنتی و تعاملی (IP مدیا) در نیمه اول بهمن ماه در ۶ شهر آغاز می شود.
به گزارش جهان، حسین عبدالله زاده در گفتگو با مهر با بیان اینکه آمادگی ارائه این سرویس وجود دارد، افزود: از اواخر دی ماه تیزرهای تبلیغاتی ارائه این سرویس آماده شده و سازمان صدا و سیما و معاونت رسانه مجازی این سازمان در خصوص سرویس تلویزیون تعاملی و نحوه ثبت نام و مزایای آن به مردم اطلاع رسانی عمومی خواهند کرد.

وی افزود: پس از انجام اطلاع رسانی و توجیه مردم در استفاده از این سرویس در نیمه اول بهمن ماه ثبت نام برای دریافت این سرویس آغاز خواهد شد و مردم در شهرهای تهران، تبریز، اصفهان، مشهد، یزد و قزوین می توانند در این زمینه ثبت نام کنند.

عبدالله زاده ارائه این سرویس را سه ماه بعد از ثبت نام اولیه اعلام کرد و گفت: برای شروع ارائه این سرویس به ۲۰هزار کاربر در ۲۲ بهمن ماه تلویزیون تعاملی می دهیم اما برای پوشش ۱۰۰هزار کاربر پیش بینی می شود ارائه سرویس تا پایان فروردین ماه به طول انجامد.

مجری پروژه IP مدیا در مورد نحوه دریافت این سرویس نیز گفت: تلویزیون اینترنتی نیازمند یک ست آپ باکس و یک مودم ADSL بوده که تمام تلاشمان این است که ست آپ باکس ها را در داخل تولید کنیم، اما در شرایط فعلی با توجه به قیمت ارز ست آپ باکس ها حدود ۳۰۰هزار تومان قیمت داده می شود. همچنین این سرویس ماهانه ۱۵هزار تومان به عنوان حق اشتراک برای مشترکان هزینه دارد.

وی با بیان اینکه سرویس های جدید به مرور بر روی تلویزیون اینترنتی آماده می شود، افزود: قرار است هفته ای یک سریال و یک فیلم جدید بر روی این سرویس گذاشته شود و ارائه دهنده سرویس های این سیستم متفاوت از آنچه خواهد بود که در آرشیو صدا و سیما موجود است.

عبدالله زاده با تاکید بر اینکه هم اکنون حدود ۴میلیون نفر با استفاده از ست آپ باکس ها، کانال های تلویزیونی صدا و سیما را مشاهده می کنند، تصریح کرد: به طور قطع سیستم IPمدیا با توجه به ویژگی های خاص خود، جذابیت زیادی برای خانواده ها دارد و مخاطبان را جذب می کند.

به گفته مجری پروژه IPمدیا برای استفاده از این سرویس نیازی به اینترنت نبوده و تنها مشترک باید دارای مودم ADSL از یکی از شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنت باشد.

وی خاطرنشان کرد: این سرویس در عرض ۳۰ماه، ۵/۱میلیون مشترک قابل ارائه خواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *