جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

احتمال تصویب تحریم‌های جدید ایران در سنا

شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۴۰
کد مطلب: 336763
پروفسور نیکلاس اونف بنیانگذار نظریه اجتماعی(سازه انگاری) روابط بین‌الملل و استاد دانشگاه کالیفرنیای جنوبی در گفتگو با خبرگزاری مهر تصویب تحریم های جدید علیه ایران در سنای آمریکا را محتمل دانست.
به گزارش جهان، پروفسور "نیکلاس اونف" در پاسخ به پرسش مهر در خصوص افزایش شمار سناتورهای حامی اعمال تحریم های جدید علیه ایران و مخالفت کاخ سفید با این اقدام کنگره گفت: از نقطه نظر یک تئوریست و ناظری که به خوبی از این اقدام مطلع است حدس می زنم که این پیش نویس در سنا تصویب شود. زیرا برخی از سناتورها با اندیشه اینکه "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا آن را وتو خواهد کرد به آن رای می دهند و اگر اوباما با مصوبه سنا مخالفت کند، آنگاه قانونگذاران نیازمند کسب حمایت بیشتر برای تصویب دوباره تحریم ها خواهند بود و این در حالی است که سیاست های فعلی آمریکا در مورد ایران بدون تغییر خواهند ماند.

بنیانگذار نظریه اجتماعی روابط بین‌الملل و استاد دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، در ادامه عنوان داشت : از آنجا که این گفته یک دانشمند است نباید آن را زیاد جدی گرفت.

نیکلاس اونف بنیانگذار نظریه اجتماعی روابط بین‌الملل (سازه‌انگاری) است. وی استاد روابط بین‌الملل دانشگاه بین المللی فلوریدا و دانشگاه کالیفرنیای جنوبی در آمریکاست. از او آثار و کتابهای بی‌شماری در حوزه روابط بین‌الملل به چاپ رسیده است. جهانی که ما می‌سازیم، روابط بین‌الملل در جهان برساخته، عامل زبانی و سیاست در جهان برساخته از جمله آثار او به شمار می‌روند.

به گزارش مهر، در همین رابطه "جی کارنی"سخنگوی کاخ سفید (مسئول مطبوعاتی کاخ سفید) نیز روز گذشته اعلام کرد که هنوز امیدواریم و فکر می کنم به دلیل تبعاتی که این تحریم ها بر روی مذاکرات در حال انجام داشته و امکان حل مسالمت آمیز آن را از بین می برد، کنگره از تصویب تحریم های جدید خودداری کند.

کارنی در اظهارت خود گفت: هنوز امیدواریم و فکر می کنم به دلیل تبعاتی که این تحریم ها بر روی مذاکرات در حال انجام داشته و امکان حل مسالمت آمیز آن را از بین می برد، کنگره از تصویب تحریم های جدید خودداری کند.

..........
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *