جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲
۴

ارائه سبد کالا با کارت بانکی دریافت یارانه

شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۲۵
کد مطلب: 336649
بانک مرکزی به دولت پیشنهاد داده که برای دریافت سبد کالایی یارانه مردم نیازی به تعبیه ابزار جدید نیست و با همین ابزارهای موجود مردم می توانند سبد کالایی خود را از فروشگاه های موجود دریافت کنند.
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران، براساس طرح دولت قرار بود کالاهای مشخص شده در سبد یارانه از طریق کارت الکترونیکی یا بن‌های الکترونیکی توزیع شود که به گفته یک منبع آگاه در وزارت صنعت، معدن و تجارت، این وزارتخانه تنها مسئولیت تأمین و توزیع کالاهای مشخص شده در سبد یارانه را دارد و در ارائه و تهیه کارتهای الکترونیکی هیچگونه نقشی ندارد.

وی افزود: براساس شنیده ها بانک مرکزی متولی طراحی و عرضه کارت‌های الکترونیکی می باشد.

این گزارش می افزاید، براساس آخرین اظهار نظر ناصر حکیمی مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی، قرار نیست کارت جدیدی در خصوص دریافت سبد کالایی یارانه ای به مردم داده شود.

حکیمی افزود: ترجیح ما این است که کارت هوشمند یا ابزار جدیدی برای دریافت سبد کالایی یارانه ای در اختیار مردم قرار نگیرد و از طریق کارت هایی که پرداخت یارانه صورت می گیرد کالا به مردم عرضه می شود.

وی ادامه داد: در صورتی که دولت نخواهد مبلغ سبد کالایی قابل برداشت باشد؛ شرایط فراهم است و ما می توانیم امکانات و اطلاعات موجود در سایت رفاهی در ارائه سبد کالایی را کمک کنیم.

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی با اشاره به اینکه بانک مرکزی به دولت پیشنهاد داده است که نیازی به ابزار جدید نیست، اظهار داشت: مردم می توانند سبد کالایی خود را از فروشگاه های موجود دریافت کنند و در واقع ابزارهای موجود بانکی جوابگوی روش پرداخت سبد کالایی دولت می باشد.

وی افزود: با این توصیف دیگر نیازی به ارائه کارت هوشمند نیست.

حکیمی ادامه داد: از طریق هوشمند سازی دستگاه های کارتخوان(pos) می توان امکان خرید هوشمند مردم را از فروشگاه برای دریافت سبد کالایی تأمین کرد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات بانک مرکزی با اشاره به توافق صورت گرفته با دولت برای ارائه سبد کالایی بدون ابزار جدید و کارت هوشمند اظهار داشت: با ابزارهای موجود و نیز هوشمندسازی دستگاه های کارت خوان می توان به راحتی تمامی کالاهای مشخص شده در سبد کالایی را به مردم عرضه کرد.

این گزارش می افزاید، چندی پیش بهمن حاجعلی مدیراجرایی طرح سبد کالایی با بیان اینکه این سبد به صورت رایگان و از اول بهمن ماه از سوی دولت به جامعه هدف در قالب هدیه تقدیم می شود اظهار داشت: ارزش سبد کالایی ۸۰ هزار تومان است و براساس توافق صورت گرفته با دولت برای هر خانوار ۱۰ کیلوگرم برنج، ۴ کیلو مرغ، دو شانه ۱۲ تایی تخم مرغ، یک بطری روغن مایع و ۸۰۰ گرم پنیر یواف است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


احسان
خدا را شکر که دولت قبل در این بی سیستمی، سیستمی را راه انداخت که آقایان بتوانند زنبیلشان را توزیع کنند وگرنه باید شش ماهی را منتظر چاپ وتوزیع کوپن میشدیم.
البته از آسیب های این سیستم عدم ایجاد اشتغال است آنهم برای کوپن فروشان.
Iran, Islamic Republic of
کاش اساسی فکر کنید واسه خانمی که طلاق گرفته و آبرومند زندگی میکند این 45500 چه دردی دوا می کند
محمود
Finland
یارانه من در دفتر چه بانکی واریز میشود نه در کارت بانکی پس من چگونه در یافت وبرداشت باید بکنم
حسین
عالیه