جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۷
۵۵

صدور مجوز برای آلبوم خواننده لس آنجلسی!

وزیر ارشاد کارت زرد گرفت
سه شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۳۰
کد مطلب: 335972
در حالیکه بحث نظارت در حوزه فرهنگی از سوی برخی مسئولان مورد تردید بود، خبری مبنی بر انتشار آلبوم موسیقی شادمهر عقیلی خواننده لس آنجلسی در ایران روی خروجی خبرگزاریها قرار گرفت.
صدور مجوز برای آلبوم خواننده لس آنجلسی!
به گزارش جهان، دفتر موسیقی وزارت ارشاد در حالی اقدام به صدور مجوز برای بازنشر آلبوم این خواننده لس آنجلسی در ایران کرده است که آلبوم ها و کنسرتهای این خواننده لس آنجلسی سمت و سوی سیاسی دارد و بعضا ضد نظام است.

گفتنی است آلبوم دهاتی با صدای شادمهر عقیلی که در سال ۷۸ روانه بازار شد اکنون توسط شرکت ایران‌گام و با طراحی جلد متفاوت به بازار فرستاده شده است.

اما برخی اقدامات تامل برانگیز وزارت ارشاد باعث شد تا امروز علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مجلس فراخوانده شود و به دلیل قانع نشدن نمایندگان کارت زرد از مجلس بگیرد.


علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس در پاسخ به سوال حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس مبنی بر تساهل و تسامح وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در برابر توهین به مقدسات از یک طرف و از سوی دیگر ترویج اباحه‌گری با پرداختن به موضوعات محل اختلاف و غیرضروری در پیش گرفته است، چیست، اظهار داشت: سوال آقای رسایی دارای دو بخش یعنی مربوط به تک خوانی بانوان و همچنین روزنامه بهار است.

وی ادامه داد: براسا آنچه در گزارش کمیسیون فرهنگی آمده است، بنده بدواً هیچ اظهارنظر ابتدایی نداشتم. پس از طرح برخی مسائل از طرف موسیقی‌دانان که در نهایت موجب موضع‌گیری آیت‌الله مکارم شیرازی و طرح این موضوع در جامعه شد، خبرنگاران از من این سوال را کردند که تک خوانی خانم‌ها چگونه است؟ من نیز نظر برخی از علما را ارائه کردم.

وزیر ارشاد افزود: در فتواهای علما قید این است که تک خوانی و جمع‌خوانی بانوان هیچ فرقی با یکدیگر ندارد یعنی مهم این است که مفسده‌انگیز نباشد. ولی برخی از رسانه‌ها تلاش کردند که قسمت دوم را حذف کنند و تنها بگویند که تک خوانی اشکالی ندارد در حالی است که آنچه مشهور است، قید مفسده‌انگیز است.

وی با اشاره به سؤال رسایی مبنی بر اینکه هر نوع خوانندگی خانم‌ها مفسده‌انگیز است، تأکید کرد: این نظری قابل احترام است، اما ما معتقدیم برخی موارد مثل همان تیتراژ لالایی که در پایان فیلم مختار خوانده شدو برای آن هم استفتایی صورت گرفت و گفتند که اشکالی ندارد ، موارد دیگری هم وجود دارد که مفسده‌انگیز نباشد.

جنتی با بیان اینکه در این زمینه مراجع مختلف یعنی حضرت امام(ره) و آیت‌الله اراکی در گذشته و سایر مراجع حاضر نظراتی دارند، گفت: آنچه برای ما دارای اهمیت است، نظر مقام معظم رهبری است و آن برای ما ملاک محسوب می‌شود.

وی در مورد خصوص بخش دیگری از سوال حمید رسایی در مورد روزنامه بهار اظهار داشتت: مقاله‌ای که در روزنامه بهار در آستانه روز عید غدیر منتشر شد، به هیچ عنوان قابل دفاع نیست چراکه آنچه در مقاله آمده بود، مخالف مذهب رسمی کشور محسوب می‌شود.

وزیر ارشاد با اشاره به مطرح شدن توهین مقاله بهار در هیئت نظارت مطبوعات گفت: در هیئت نظارت بر مطبوعات تصمیم بر این گرفته شد که روزنامه بهار توقیف شود و این اشد مجازات برای این روزنامه یعنی توقیف بود.

جنتی ادامه داد: در این خصوص آقای رسایی مطرح کرد که چرا نظر بنده در جمع اعضای هیئت نظارت این بوده که نباید روزنامه بهار توقیف شود و اینکه به اظهارنظر بنده در جایی دیگر استناد کرده که بنده نسبت به این توقیف اظهار تاسف کرده‌ام.

وی اظهار داشت: براساس توضیحات سردبیر روزنامه بهار توجهی به محتوای مقاله چاپ شده صورت نگرفت چراکه عنوان مقاله غلط‌ انگیز بوده که در مورد ولایت و رهبری امیرالمومنین (ع)‌ بود و فکر می‌کردند مقاله‌ای در آستانه عیدغدیر آمده که باید چاپ شود اما بعد از چاپ متوجه خطای خود شدند و بلافاصله مدیرمسئول روزنامه به خطای خود اعتراف و معذرت‌خواهی رسمی کرد و فردای آن روز نیز ۳ مقاله دیگر علیه آن مقاله چاپ شده منتشر شد.

وزیر ارشاد گفت: پس از آن مدیر مسئول روزنامه اعلام کرد که حاضر است خودش برای این خطای انجام شده روزنامه را برای مدتی تعطیل کند. لذا برخی اعضای هیئت نظارت متوجه شدند که این کار عامدانه و عالمانه انجام نشده است.

جنتی با بیان اینکه بر این اساس ۲ نظر در هیئت نظارت بود که در نهایت منجر به توقیف روزنامه بهار شد، اظهار داشت: من برای این موضوع اظهار تاسف کردم که نباید به سمت توقیف روزنامه‌ها رفت. چراکه راه‌های دیگری مانند تذکر شفاهی، کتبی و ارجاع به دادگاه و در نهایت توقیف و لغو پروانه وجود دارد و هنر این نیست که بلافاصله روزنامه‌ای را توقیف کنیم بلکه باید تا آنجایی که می‌توان موارد دیگر را اعمال کرد.

وی تأکید کرد: با توجه به عمدی نبودن انتشار این مقاله و اشتباه در انتشار، به نظر می‌رسید که این مورد جزء موارد تخفیف به شمار می‌رفت و نباید اشد مجازات را در نظر گرفته می‌شد. همچنین براساس آیین‌نامه داخلی مجلس آنچه نمایندگان می‌توانند از وزرا سوال کنند، در مورد وظایف وزیر و نه اظهار نظرش است. بنده وظیفه‌ام را به درستی انجام داده و موضوع را به هیات نظارت جهت بررسی ارجاع دادم که در نهایت به توقیف نیز منجر شد. ما باید تلاش کنیم بهانه‌ای به دست رسانه‌های بیگانه ندهیم که آن‌ها بگویند در ایران دائما روزنامه‌ها توقیف می‌شود و خبری از آزادی مطبوعات نیست.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از توضیحات رسایی اظهار داشت: من دغدغه آقای رسایی را نسبت به حفظ ارزش‌های اسلامی و دینی درک می‌کنم اما این احتمال را بدهید که کسی که فرزند حوزه علمیه و با سوابق مشخص قبل از انقلاب و بعد از انقلاب است، آن قدر دغدغه در مسئولیتش داشته باشد که از ارزش‌های دینی و انقلابی دفاع کند.

وی با بیان اینکه تمام تلاشمان در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پاسداری از ارزش‌های انقلاب و اسلام است، تأکید کرد: مقاله چاپ شده در روزنامه بهار به هیچ عنوان قابل دفاع نیست و به همین دلیل سرانجام به توقیف روزنامه بهار انجامید و اگر احساس می‌شد که انتشار مقاله در روزنامه بهار عمدی بوده، ممکن بود حتی به لغو امتیاز روزنامه بهار بینجامد.

وزیر رشاد با اشاره به اینکه قطعاً ما اجازه نمی‌دهیم در حوزه مطبوعات به مقدسات نظام دینی ما توهین شود، تصریح کرد: نماینده سؤال کننده این موضوع را مطرح کرد که بنده چرا از توقیف روزنامه بهار اظهار تاسف کردم. این موضوع به این دلیل بود که وقتی روزنامه‌ای توقیف می‌شود، حدود ۱۵۰ نفر بیکار می‌شوند؛ ما باید کاری کنیم که از جریمه‌های دیگر استفاده شود و یکی از پیشنهادات این بود که مدیرمسئول روزنامه بهار تغییر کند که این تنبیه بزرگی بود.

جنتی با اشاره به مطرح شدن موضوع تخلفات روزنامه ۹ دی در هیئت نظارت بر مطبوعات در روز گذشته گفت: این روزنامه‌ متعلق به آقای رسایی است. در این روزنامه ۴ مورد نشر اکاذیب، هفت مورد سیاه نمایی، یک مورد انتشار مطالبی علیه امنیت ملی و یک مورد توهین به مسئولان نظام با کشیدن کاریکاتور وزیر ارشاد در حالی که دست در دست شیطان دارد، منتشر شده است و براساس قانون این موارد باید به توقیف روزنامه منجر شود اما با این نگرش که باید توقیف کمتری انجام شود، روزنامه ۹ دی توقیف نشد.

وی ادامه داد: در مورد تک خوانی بانوان باید بگویم که حتی نمی‌توانیم یک مورد را ارائه کنیم که بانویی در جایی تک خوانی کرده است. ما مراقب این موضوع هستیم و اجازه نخواهیم داد که در این مورد کار خلاف شرع و مفسده انگیزی انجام شود و تلاشم بر این است که کاملاً نظرات مجلس و دغدغه‌های نمایندگان در نظر گرفته شود.

وزیر ارشاد در پایان با اشاره به پخش کلیپی از ترویج سطح زندگی غربی در برخی مطبوعات و در صحن علنی مجلس خاطرنشان کرد: آنچه پخش شد، تصویر بانویی است که در خارج از کشور تک خوانی کرده است و عکس را به گونه‌ای منتشر کرده‌اند که انگار در داخل کشور این اتفاق رخ داده است لذا اگر می‌توانید یک سند ارائه دهید که ما مجوز این کار را داده‌ایم و چنین اقدامی صورت گرفته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


آلبوم های قدیمی شادمهر مجوز دارند و انتشار دوباره ی یک آلبوم مجوز دار ممنوع نیست.

البته این روش شماست که مثلا الان فیلم های ارزشی قدیمی مخملباف را هم سانسور میکنید
Iran, Islamic Republic of
انسان فاسد رو نباید بهش فضای تبلیغ داد. مثل همین کار اشتباه. یا فیلمهای مخملباف که ظاهرا اخیرا بهایی شده و برای بهایی ها فیلم می سازه.
علی
United States
عکس این انسان فاسد رو بردارید
شما که ادعای ایمانت میشه چرا به این راحتی تهمت میزنی مگر از جزای قمامت نمی ترسی؟ و یا تضمینی گرفتی که تهمت بزنی مجازات نمیشی؟
اینکه این بشر علنا رفتارهای غیراسلامی می کنه و با زنان برهنه میگرده و خودشو اهل فسق و فجور نشونمیده تهمته؟!!!

از پاپ کاتولیکتر نشو برادر، وقتی خودش دوست داره اینطور شناخته بشه بیخود تبرئه اش نکن
United States
صد من یه غاز نباف
کدوم تهمت؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
اگه فاسد تهمت نیست پس چیست؟ یعنی ایرادی ندداره به شما بگم فاسد؟
United States
دوستدار رقاصه هست؟؟؟
می گی نه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟////
فاسد کسیه که ملیارد ملیارد پول مردمو میخوره ...
در حق شادمهر بی انصافی شده. البته این بی انصافی در زمان دوستان همین دولت انحام شده. در حال حاضر آهنگهایی تند از آهنگ های شادمهر مجوز می گیرند.
در ضمن شادمهر تا حالا آهنگی بر علیه نظام نخونده
مجید مجد
United States
باریکلا درست می گی اون میلیارد خوره فاسده اما دلیل نمی شه این باعث بشه فساد شادمهر از بین بره
جفتشون با هم فاسدن
بزار بکم راحتر صحبت کنیم، شادمهر هیچوقت در موزیک ویدئوهاش در کنار یک رقاص نخونده، بلکه شرکتی که اون موزیک ویدئو را ساخته تصاویرهاشونو کنار هم گذاشته.
ی جوون
داداش خبر نداری پس .....برو سرچ کن ببین با ابی چی خونده در مورد جنبش سبز
خودم
اول بدون بعد بگو .مطالعه و تحقیق در اظهار نظر الزامیست
Iran, Islamic Republic of
خرده اشتباهاتی دارد اما فاسد نیست.
United States
فاسد از نظر شما یعنی چی؟
کورش
خندیدم
اگه بهش توی ایران مجوز میدادن که اونطور فاسد نمیشد ...
Iran, Islamic Republic of
كجاي اخلاق است كه آدم هايي را كه تفكر غير اخلاقي دارند تبليغ كنند؟
به ارشاد باشد يك منبر هم به شيطان مي دهد
اگه اینجوره انتشار یه آلبومی که قبلا منتشر شده چه نیازی به انتشار مجددداره!
لابد وزارت ارشاد خواسته با این کار خودنمایی کنه نقل محافل رسانه ها بشه!
به عبارتی ژست اپوزیسیون بگیرن!
United States
شورشو در آورده این شادمهر
United States
کارای اون شکلیش در خارج از کشور خجالت اوره
افتضاااااااااااحه
سگهای زرد
چقدر سختگیر هستید بابا ، وقتی سگهای زرد رو تو بهشت زهرا که شهدای بخون خفته اونجا ارام گرفتن دفن می کنن زنده ها که دیگه جای خود داره ، داوطلبانه قبول کنید که اینا هم برگردن ...
قلمراد
آره انتظاری نیس دیگه از این گروه . وقتی سگای زرد................................
خودم
واقعا چرا افتادن به دنبال کسی که فقط و فقط ضد دین و نظامند این آقای خواننده ضد انقلاب واقعیه مثل موسوی و مخملباف و گلشیفته
این اهنگ هیچ موردی ندارد به بقیه اهنگهای شادمهر کاری ندارم ولی وقتی اهنگ دهاتی ایرادی برای نشر ندارد نمی توان ممنوع کرد
مردمی
عقاید خواننده هم مهم است این خواننده دیگر هیچ گاه نباید مجوز بگیرد همین و بس!
مردمی
هر دم از این باغ بری می رسد تازه تر از تازه تری می رسد.
همه می دونن تک خوانی مفسده انگیزه. نکنه ما مریخی هستیم و نمی فهمیم؟؟؟؟؟
اسم تیتراژ پایانی مختارم اون تک خوانی معروف نیست.
United States
خوانندش مورد داره
حالا خوبه شاد مهر عقیلی زمان اصلاحات از کشور رفت وگرنه میگفتن از سرمایه های کشور بوده که دولت دهم فراریش داده و ما باید برش گردونیم!

مثل قضیه سگ های زرد!
Iran, Islamic Republic of
... خجالت هم چیزخوبی است...
United States
که شادمهر نمی کشد
در استفتا مراجع، خواننده هم در حرام یا حلال شدن اهنگ نقش داره، ....
درسته سه عامل باعث حلال و حرام بودن موسیقی میشه : نفس آهنگ ، محتوای ترانه ، فردی که اونو می خونه. وقتی این اقا علنا تظاهر به گناه بکنه تکلیفش مشخصه
در ضمن انتشار البوم قدیمی این آقا درواقع نوعی تبلیغ برای این فرد محسوب میشه. آیا این کار باعث تشویق افراد بر ای دنبال کردن کارهای این فرد و گرایش بیشتر به اون نمیشه؟ در حالیکه الان وضعش با قبل فرق داره
Czech Republic
وقتی در شرع ما موسیقی لهو محسوب می شود چرا باید تلویزیون ما پر از موسیقی باشد و ما در وزارت ارشاد معاونت موسیقی داشته باشیم؟
واقعا هنوز آدمایی مثل شما با این تفکر تو ایران هستند؟!!! ...
Iran, Islamic Republic of
زنده باد طالبان.
United States
مرده باد فاسد و روشنفکری آمریکایی
بی ادعا
واقعا برای تو و امثالت که مخالف و منتقدتونو طالبان و افراطی می نامید متاسفم.


وای به زمانی که منکر معروف شود و معروف منکر



موسیقی علاوه بر این که از نظر شرع نهی شده یه امر بیهوده و مضره. می تونی از متخصصین بپرسی برات شرح میدن.
Iran, Islamic Republic of
شما پیش کدام استاد سلفی درس خواندی که طالبان شدی؟
بی ادعا
تو حتما پیش بی بی سی درس پس می دی نه؟؟؟؟
درست فهمیدم ؟؟که هموطنتو طالبان می نامی.
Iran, Islamic Republic of
اشتباه نکنید اجازه انتشار دوباره آلبوم شادمهر فتح بابی است جديد که بعدها ادامه دهنده هاش به استناد همین کار چیز دیگری. رو دوباره منتشر میکنند
ای شادمهر دیگه دیدنت توی این کشور محاااااااااله دیگه برگشتت خیاااله
rtyrt
این مملکت فقط جای امثال تو نیست که برای ایرانی های دیگه تعیین تکلیف میکنی که کی میتونه اینجا زندگی کنه یا کی نمی تونه.
ایران مال همه ایرانی هاست هم مال تو آدم بی خود هم مال خواننده لوس آنجلسی.
SAABER
Canada
...
هنر منهای اخلاق هنر یزیدی است...
...
حالا کی گفته شادمهر اخلاق نداره؟؟
چندنکته را برای اطلاعتان نوشتم
دفترموسیقی ارشاد هیچ مجوزی برای اینکارنداده چون مدیرارزشی و حزب اللهییش که از یادگاران دفاع مقدس و ایثارگراست را سالهاست میشناسم و بهش زنگ زدم پرسیدم تو همین تماس متوجه شدم که این انسان مخلص را هم همین امروز برکنار کرده اند- بد نیست به ایشان زنگی بزنید و هم ازین ماجرا دقیق مطلع بشید و هم در مورد رفتنش از ارشاد بپرسید. یاعلی
مسافر
یعنی واقعا الان تمام مشکلات فرهنگ و جامعه ما حل شده چسبیدید به یه آلبوم 10 سال پیش؟؟؟؟بابا کجایید شما....
ببتا
Iran, Islamic Republic of
بريدبابادنبال كارهاي اساسي مردم
بی ادعا
اساسی ترین مطالب همین چیزاس که بحث بحث عقیده هاست.

اساسی تر از این سراغ داری؟
قلمراد
قصه از نوع سگای زرده؟؟؟؟
بی ادعا
بقیشونم سر و کلشون پیدا میشه. صبر کنین و امیــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــدوار باشیــــــــــــــــــــــــــــن.
Iran, Islamic Republic of
شادمهرعقیلی یک خواننده و موسیقیدان مستعد و ظاهرا از خانواده شهداست.هنوز هم ترانه یاس ایشان از آثار ماندگار درباره حضرت زهرا است.
البته اشتباهاتی هم دارد اما فاسد خواندن ایشان واقعا بی انصافیست.
مرضیه
Iran, Islamic Republic of
بابا دیگه قاطی نکنید آهنگ رو به نیت حضرت زهرا نخونده صدا و سیما زمانی پخش کردند که این طوری به نظر رسید
مثل اینکه تو یه مصاحبه تلفنی از شبکه 3 برنامه پنجره این را گفته بوده؟!
Iran, Islamic Republic of
اندك اندك جمع مستان مي رسد
ددددنگ ددددنگ دددنگ !!!
واقعاااااااااااا!!!!!