جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۳

افشای نقش «بندر بن سلطان» در حمله تروریستی به سفارت ایران

پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۴۶
کد مطلب: 334948
سرکرده سعودی گروهکی که مسئولیت حمله تروریستی به سفارت ایران در بیروت را برعهده گرفت، از «بندر بن سلطان» رئیس سازمان اطلاعات عربستان سعودی فرمان می‌گرفت.
افشای نقش «بندر بن سلطان» در حمله تروریستی به سفارت ایران
به گزارش جهان، شبکه العالم از قول منابع آگاه لبنانی خبر داد: «ماجد الماجد» سرکرده گروهک تروریستی «عبدالله عزام» که اخیراً توسط نیروهای لبنانی دستگیر شده، با بندر بن سلطان و سازمان اطلاعات عربستان سعودی در ارتباط بود.

برخلاف تلاش رسانه‌های سعودی برای تشکیک در خبر دستگیری الماجد، وزیر دفاع لبنان دیروز خبر دستگیری این تروریست را تأیید کرد.

پس از دستگیری این فرد توسط نیروهای لبنانی، مسئولان امنیتی از او آزمایش دی ان ای به عمل آوردند تا از هویتش اطمینان یابند.

ماجد الماجد طی سال‌های اخیر در اردوگاه عین الحلوه در جنوب لبنان اقامت داشت و چند ماه قبل به سوریه رفت و با ابومحمد الجولانی سرکرده جبهه النصره بیعت کرد. ولی پس از کودتایی ناکام علیه الجولانی به بیروت بازگشت.

اداره اطلاعات ارتش لبنان در یک عملیات تعقیب و گریز دقیق توانست ماجد الماجد را که در یکی از بیمارستان های بیروت بود، شناسایی و دستگیر کند.

ماجد که در اثر جراحت در منطقه القلمون در ریف دمشق برای عمل جراحی به لبنان آمده بود، با اوراق شناسایی جعلی پذیرش شد اما هنگام ترک بیمارستان و در حالی که به همراه تعدادی از عناصر القاعده لبنان قصد بازگشت به سوریه را داشت، اطلاعات ارتش لبنان توانست از طریق یکی از گشتی‌های خود که در مناطق مرزی که برای وی کمین گذاشته بودند او را دستگیر کند.

ماجد عملیات حمله به سفارت ایران در بیروت را هدایت کرده و این فقط یکی از چندین اقدام تروریستی است که وی در آن دست داشته، و منتهی به صدور احکامی علیه او در دادگاه‌های مختلف گردید. وی از سوی نهادهای قضایی در لبنان، عربستان و آمریکا به اتهام تروریسم تحت تعقیب است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *