کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

زمان بررسی بودجه ۹۳ در کمیسیون تلفیق

۱۱ وزیر کابینه به مجلس می روند

11 دی 1392 ساعت 18:15

جلسات کمیسیون ها تخصصی مجلس در هفته آینده برگزار می شود بر اساس آن کمیسیون تلفیق بررسی بودجه سال ۹۳ را اغاز کرده و مسئولان اجرایی کشور نیز با حضور در کمیسیون های مختلف پاسخگوی سوال نمایندگان هستند.


به گزارش جهان به نقل از مهر، جلسات کمیسیون های تخصصی مجلس درهفته آتی برگزار می شود.

حضور رئیس سازمان بازرسی در کمیسیون اصل نود

اعضای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، هفته آینده میزبان رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کل کشور و رئیس سازمان بازرسی کل کشور و معاونان وی هستند.

همچنین اعضای کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس نیز طرح اصلاح موادی از قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، طرح الحاق یک تبصره به ماده(۹۳) آیین‌نامه داخلی، طرح استمرار حقوق مکتسبه غیرمالی نمایندگان، طرح حق شکایت نمایندگان مجلس در تمامی مراجع قضائی و اداری و طرح اصلاح آیین‌نامه داخلی مجلس درخصوص نحوه اولویت‌بندی موافقان یا مخالفان جهت اظهارنظر در صحن علنی را بررسی می‌کنند.

همچنین هیئت تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت صنعت، معدن و تجارت در سه‌شنبه هفته آینده پیرامون محورهای تحقیق و تفحص از عملکرد این وزارتخانه درخصوص واردات کالاهای استراتژیک و تنظیم بازار این کالاها و همچنین ارائه گزارش کارگروه‌های منتخب و کارشناسان به این هیئت تشکیل جلسه می‌دهند.

پاسخ گویی وزیر علوم به سوال هشت نماینده در کمیسیون آموزش

اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز طرح نظام جامع آموزش و تربیت فنی و حرفه‌ای و مهارتی و طرح ارتقای بهره‌وری در نظام آموزش و پرورش کشور بررسی خواهند کرد و کارگروه‌های آموزش و پرورش، تحقیقات و فناوری، علوم انسانی و اسلامی شدن دانشگاه‌ها، آموزش‌های مهارتی و آموزش عالی و آموزش پزشکی کمیسیون آموزش و تحقیقات نیز در روز دوشنبه تشکیل جلسه می‌دهند. همچنین اعضای این کمیسیون میزبان وزیر آموزش و پرورش هستند تا پاسخگوی سؤالات ایرج ندیمی نماینده لاهیجان، امیرحسین قاضی‌زاده نماینده مشهد به نمایندگی از ۱۵ نماینده و حسینعلی شهریاری نماینده زاهدان باشد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز برای پاسخگویی به سؤالات حامد قادرمزی نماینده قروه و دهگلان به نمایندگی از ۴‌نماینده، مقداد نجف‌نژاد نماینده بابلسر و حسین آذین نماینده رفسنجان و انار به نمایندگی از ۴ نماینده به کمیسیون آموزش و تحقیقات می‌رود.

حضور وزیر تعاون و ارتباطلات در کمیسیون اجتماعی

اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس نیز در روز یکشنبه هفته آتی طرح خدمات‌رسانی به ایثارگران و طرح تعیین حدود اختیارات سرپرست وزارتخانه‌ها را بررسی خواهند کرد. لایحه تعیین وظایف و اختیارات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در دستورکار جلسه روز سه‌شنبه این کمیسیون قرار دارد. همچنین کمیسیون اجتماعی مجلس میزبان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستند تا پاسخگوی سؤالات علی ایران‌پور نماینده مبارکه، ایرج ندیمی نماینده لاهیجان، عباسعلی منصوری‌آرانی نماینده کاشان، غلامرضا اسدالهی نماینده تربت‌جام و محمدرضا پورابراهیمی نماینده کرمان باشد.وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز برای پاسخ به سؤال فرهاد بشیری نماینده پاکدشت عصر روز سه‌شنبه به کمیسیون اجتماعی می‌رود.

جمع بندی گزارش کمیسیون اقتصادی از لایحه بودجه ۹۳

اعضای کمیسیون اقتصادی در هفته آینده جمع‌بندی گزارش کمیسیون درخصوص لایحه بودجه سال۱۳۹۳ کل کشور برای ارائه به کمیسیون تلفیق را ادامه داده و لایحه اصلاح قانون مالیاتهای مستقیم را بررسی می‌کنند.وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز برای پاسخ به سؤالات ایرج ندیمی نماینده لاهیجان، مهناز بهمنی نماینده سراب، نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه(دومورد) و محمدحسن آصفری نماینده اراک(دومورد) به کمیسیون اقتصادی مجلس می‌رود.وزیر کشور نیز عصر سه‌شنبه میهمان اعضای این کمیسیون است تا به سؤال عوض حیدرپور نماینده شهرضا پاسخ دهد.

حضور وزیران کشور و اطلاعات در کمیسیون امنیت ملی

اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی روز یکشنبه میزبان وزیر کشور برای پاسخگویی به سؤالات حسن پوربیگلری نماینده سقز و بانه، حسین طلا نماینده تهران، محمد علی‌پور نماینده ماکو، محمدجواد نظری‌مهر نماینده کردکوی، ابراهیم آقامحمدی نماینده خرم‌آباد، سیدمحمد بیاتیان نماینده بیجار، رمضانعلی سبحانی‌فر نماینده سبزوار و فتح‌اله حسینی نماینده قصرشیرین هستند. دعوت از وزیر اطلاعات برای پاسخ به سؤالات احمد آریایی‌نژاد نماینده ملایر، ابراهیم آقامحمدی نماینده خرم‌آباد، حمید رسایی نماینده تهران و سیدباقر حسینی نماینده زابل و زهک نیز در دستورکار روز سه‌شنبه کمیسیون امنیت ملی قرار دارد.

آغاز رسیدگی به لایحه بودجه ۹۳

اعضای کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال۱۳۹۳ کل کشور، با تشکیل جلسات خود از شنبه هفته آتی، پس از رسیدگی و تصویب آیین‌نامه داخلی کمیسیون، بررسی کلیات لایحه بودجه سال۱۳۹۳ را آغاز می‌کنند.

اعضای کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس عصر روز یکشنبه میزبان وزیر اطلاعات هستند. عصر روز سه‌ شنبه نیز وزیر کشور برای پاسخگویی به سؤالات چند نمایندگان مجلس و همچنین سوالات مطروحه درباره تحقیق و تفحص از استانداری اردبیل به کمیسیون شوراها می‌رود.

بررسی طرح اداره صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و طرح یک فوریتی حمایت از مالکیت صنعتی در دستورکار جلسه روز یکشنبه کمیسیون صنایع و معادن قرار دارد.و اعضای این کمیسیون روز سه‌ شنبه میزبان وزیر صنعت، معدن و تجارت هستند تا به سؤالات علی ایرانپور نماینده مبارکه (۴ فقره)، سیدعبدالکریم هاشمی نماینده میناب، آقای نادر قاضی‌ پورنماینده ارومیه (دو فقره)، قاسم جعفری نماینده بجنورد، عبدالکریم رجبی نماینده مینودشت و شهباز حسن‌پور نماینده سیرجان و بردسیر پاسخ دهد.

اعضای هیات تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت ملی مس ایران نیز با تشکیل جلساتی در هفته آینده ضمن بررسی موضوعات مرتبط با تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت ملی مس با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و مسئولان اجرایی، نشست مشترکی نیز با مدیرعامل و مسئولان‌ شرکت ملی مس خواهند داشت. اعضای هیئت تحقیق و تفحص از صنعت فولاد کشور روز دوشنبه برای بررسی اطلاعات و آمارهای واصله از شرکت ملی فولاد ایران تشکیل جلسه می‌دهند.

همچنین وزیر نیرو نیز روز سه‌ شنبه برای پاسخ به سؤالات یونس اسدی نماینده مشکین‌ شهر، غلامرضا اسداللهی نماینده تربت جام، محمد دامادی نماینده ساری، علی ایرانپور نماینده مبارکه، حسینعلی حاجی نماینده شاهین دشت، عبدالکریم رجبی نماینده مینو دشت و محمدقسیم عثمانی نماینده بوکان به کمیسیون عمران می‌رود.

کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس نیز بررسی طرح آیین دادرسی جرائم نیروهای مسلح و دادرسی الکترونیکی و طرح جرم سیاسی را در دستورکار دارند. اعضای این کمیسیون روز سه‌ شنبه میزبان وزیر کشور برای پاسخگویی به سؤال علی ایرانپور نماینده مبارکه و وزیر دادگستری برای پاسخ به سوالات کریمی قدوسی نماینده مشهد و علی‌اصغر زارعی نماینده تهران هستند.

اعضای کمیسیون کشاورزی هم میزبان وزیر جهاد کشاورزی هستند تا به سؤالات محمد دامادی نماینده ساری (به نمایندگی از سه نفر از نمایندگان)، کمال علیپور نماینده قائم‌شهر (به نمایندگی از ۸ نفر از نمایندگان)، محمدحسن آصفری نماینده اراک، محمد حسن‌نژاد نماینده مرند و جلفا (دو فقره سؤال)، ایرج ندیمی نماینده لاهیجان و سیاهکل (دو فقره سؤال)، امیر خجسته نماینده همدان، حمیدرضا مشهدی عباسی نماینده دماوند و فیروزکوه و سیدناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان پاسخ دهد.

رسیدگی به درخواست تقاضای تعدادی از نمایندگان درخصوص تحقیق و تفحص از عملکرد اداره منابع طبیعی استان آذربایجان شرقی نیز در دستورکار جلسه روز سه‌شنبه کمیسیون کشاورزی قرار دارد.


کد مطلب: 334821

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/334821/زمان-بررسی-بودجه-۹۳-کمیسیون-تلفیق

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com