پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

لورفتن‌میلیونهاشماره کاربران یک‌سرویس‌چت

چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۰۰
کد مطلب: 334813
شماره تلفن و نام ۴.۶ میلیون کاربر اسنپ چت توسط هکرها منتشر شد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، جزییات اطلاعات تماس تقریبا ۴.۶ میلیون کاربر اسنپ چت بر روی فضای مجازی توسط هکرها منتشر شده است.

هکرهایی که اقدام به این کار از گوشی‌های کاربران کرده‌اند، دو رقم آخر شماره‌ها را به واسطه اینکه خطوط کاربران با مزاحمت روبرو نشود سانسور کرده اما گفته‌اند که اطلاعات منتشر نشده‌ای از حساب‌های هک شده نیز دارند که ممکن است به فراخور زمان و بسته به تقاضاها اقدام به انتشار آن‌ها کنند.

همراه افشای شماره تلفن‌ها، نام کاربران نیز منتشر شده که هر کس با جست‌وجویی ساده بین شماره‌ها قادر به شناسایی اطلاعات شخصی و هویتی خود است.

این اطلاعات بر روی پایگاه SnapchatDB قرار گرفته و هکرها هدف از انجام این کار را هوشیاری و آگاه‌سازی هر چه بیشتر مردم عنوان کرده‌اند.

آن‌ها معتقدند که چندان میلی برای افشای اطلاعات نداشته‌اند اما از این جهت که کمپانی‌های بزرگ بدانند که با اطلاعات هویتی و شخصی مردم چطور رفتار کنند، اقدام به این کار کرده است.

اغلب نام‌های کاربری افشا شده در شبکه‌های اجتماعی نیز به کار گرفته شده و در واقع کاربران این سرویس از همان نام در فیس‌بوک هم استفاده کرده‌اند و این موجب می‌شود که به راحتی بتوان شماره ان‌ها را از روی اکانت شبکه اجتماعی‌شان استخراج کرد.

این باگ که نهایتا منجر به این خسارت عظیم شده، در ماه آگوست توسط موسسه امنیتی جیبسون گزارش شده بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *