پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۶
۵

دستگیری بابک زنجانی امیدوارکننده است اما...

سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۳۶
کد مطلب: 334558
اگر از بنده بعد از ده سال حضور در مجلس بپرسید راه حل درست مبارزه با مفاسد اقتصادی چیست، خواهم گفت هر راه حلی جز با شروع از برخورد با مسوولان متخلف در کشور، فرزندان و اطرافیان سودجوی آنها آب در هاونگ کوبیدن است.
دستگیری بابک زنجانی امیدوارکننده است اما...
به گزارش جهان، دکتر علیرضا زاکانی، نماینده مردم تهران در مجلس در صفحه گوگل پلاس خود نوشت:

بسم الله الرحمن الرحیم

خبر دستگیری بابک زنجانی مجدداً بارقه های امید مبارزه بی اغماض با مفاسد اقتصادی را در اذهان روشن ساخت و کم تحرکی مسوولان کشور در برخورد با عناصر سودجو را اندکی جبران نمود.

اما به نظر بنده کار مبارزه با مفاسد اقتصادی، اقداماتی بسیار عمیقتر و قاطع تر از سوی مسوولان سه قوه طلب می نماید.

اگر از بنده بعد از ده سال حضور در مجلس بپرسید راه حل درست مبارزه با مفاسد اقتصادی چیست، خواهم گفت هر راه حلی جز با شروع از برخورد با مسوولان متخلف در کشور، فرزندان و اطرافیان سودجوی آنها آب در هاون کوبیدن است.

تا دولت، دستگاه قضایی و مجلس از خودشان شروع نکنند و افراد متخلف و یا زمینه ساز فساد را (هر چند کم تعداد) طرد ننمایند و با آنها برخورد قاطع نکنند، کار بی تاثیر یا بسیار کم تاثیر است زیرا حکایت ماجرا همان بهره گیری از دستمال آلوده ای است که با آن نمی توان شیشه ای را پاک کرد.

پاسخ زاکانی به حامی بابک زنجانی

به گزارش جهان، پس از انتشار این یادداشت، یکی از بازدیدکنندگان در حمایت از زنجانی نظراتی را منتشر کرد و مفسدان را به دو دسته خوب و بد تقسیم کرد که با واکنش زاکانی مواجه شد. زاکانی در پاسخ به این فرد نوشت:

به نظر من فساد چپ و راست نمی شناسه، آدم های فاسد در هر لباسی بدنبال منافع خویش هستند و مهمترین راه رسیدن به اهدافشان را نیز آلوده کردن دیگران و بازکردن دایره فساد می دانند.

موثرترین راه، برخورد غیرسیاسی و با اشد مجازات با کسانی است که صاحب قدرتند تا برای دیگران درس و عبرت شود.

در خصوص سایرین نیز به هیچ وجه نباید اغماض کرد ولی قدرتمندان می بایست در اولویت برخورد باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
احسنت
اول از مجلس
بی زحمت درمورد مهدی هاشمی هم توضیح بدید چرا فراموش شده
Iran, Islamic Republic of
درود بر زاکانی امید است با خاطیان و دست اندازان به بیت المال قاطعانه بر خورد شود تا عبرتی با شد و دیگر کسی نتواند از خون پاک شهدا سو استفاده کند
مهدی هاشمی کی مجازات میشه؟
با سلام
چرا کشور ما نمی تواند مثل کشور چین درمبارزه با مفاسد اقتصادی عمل کند انها هیچ رودربایستی با کسی ندارند وطرف را محاکمه میکنند