پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

وقتی قوه قضائیه کارآفرین می شود

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۱۵
کد مطلب: 334320
نمایندگان مجلس در ماده‌ای، قوه قضائیه را مکلف کردند که برای محکومین مالی شغل ایجاد کند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه‌ای در جریان بررسی نحوه اجرای محکومیت‌های مالی، قوه قضائیه را مکلف کردند تا محکومین مالی را در مراکزی جدا از محکومان کیفری نگهداری کند و برای آنها زمینه انجام فعالیت‌های اقتصادی و درآمدزا را فراهم کند.

در ماده ۵ لایحه نحوه اجرای محکومیت‌های مالی که با تصویب نمایندگان روبرو شد، آمده است: قوه قضائیه مکلف است افرادی را که به استناد ماده ۳ این قانون (محکومین مالی) حبس می‌شوند جدای از محکومان کیفری و در مراکزی با عنوان «مرگز نگهداری محکومان مالی» که برای این منظور ایجاد می‌نماید نگهداری و با همکاری دولت (وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی) هزینه انجام فعالیتهای اقتصادی و درآمدزا را برای مبحوسین متقاضی کار فراهم کند.

شیوه نگهداری، به کارگیری، پرداخت و هزینه‌کرد اجرت این اشخاص مطابق آیین‌نامه‌ای است که به وسیله سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور و با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تهیه می‌شود و ظرف ۳ ماه بعد از لازم‌الاجرا شدن این قانون به تصویب رئیس قوه قضائیه می‌رسد.

این ماده با ۱۶۸ رای موافق بدون مخالف و با ۷ رای ممتنع از مجموع ۲۱۲ نماینده حاضر در صحنه به تصویب رسید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *