جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
سازمان بین المللی پشتیبانی از حقوق و آزادی‌ها:

وضعیت حقوق‌بشر بحرین رو به‌وخامت است

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۲ ساعت ۲۱:۲۸
کد مطلب: 334236
سازمان بین المللی پشتیبانی از حقوق و آزادی‌ها طی بیانیه ای اعلام کرد که بازداشت دبیر کل حزب الوفاق بحرین و بازجویی چند ساعته از وی نشان دهند این نکته است که وضعیت حقوق بشر در این کشور رو به وخامت است.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از مراه البحرین نوشت: سازمان بین المللی پشتیبانی از حقوق و آزادی‌ها و عضو ائتلاف دادگاه جنائی بین المللی احضار و بازجویی از شیخ علی سلمان دبیر کل حزب الوفاق بحرین در دادستانی کل این کشور را محکوم کرد.

این موسسه طی بیانیه خود اعلام کرده است که این رفتار رژیم آل‌خلیفه بسیار نگران کننده بوده و نشان دهند این نکته است که وضعیت حقوق بشر در این کشور به قدری وخیم شده است که نیروهای امنیتی و دادستانی برای از بین بردن جنبش حقوق بشر و جنبش‌های اعتراض آمیز با یکدیگر هم‌پیمان شده اند.

در ادامه این بیانیه آمده است که، دادستانی کل بحرین کلیه درخواست‌های نیروهای امنیتی را عملی کرده و حکم بازداشت معارضان را صادر می‌کند، دادستانی کل برای خاموش کردن معارضان آنان را به قوانین مختلف ارجاع داده و به زندان می‌برد.

سازمان پشتیبانی از حقوق و آزادی‌ها همچنینی اعلام کرده است، عدم فهم رژیم آل‌خلیفه در این مورد که بحرین عضو جامعه جهانی و سازمان ملل بوده و باید به کلیه قوانین جهانی پایبند باشد نگران کننده است.

در این بیانیه تاکید شده است که بازداشت و بازجویی از شیخ علی سلمان تنها به دلیل فعالیت مسالمت آمیز در زمینه حقوق بشر و درخواست اصلاحات طی خطبه‌ةای نماز جمعه صورت گرفته است.

عبدالله الشملاوی از وکلای مدافع بحرینی اعلام کرد که نیروهای امنیتی صبح امروز با ارسال احضاریه‌ای شیخ علی سلمان دبیر کل حزب الوفاق بحرین را بدون ذکر هیچ دلیلی، جهت پاره‌ای تحقیقات به مراکز امنیتی فراخوانده اند.

از سوی دیگر سایر گروه‌‌های معارضان اعلام کردند که احضار شیخ علی سلمان دبیر کل حزب الوفاق بحرین برای بازجویی از وی در دادستان کل گام جدیدی در راستای پیشبردن برخورد امنیتی با انقلاب و انتقام گیری‌های سیاسی از سران آن است.

این گونه رفتار‌های نا‌امیدانه تلاشی برای هدف قرار دادن جنبش‌ مردمی بحرین که در ۱۴ فوریه ۲۰۱۱ آغاز شده می‌باشد، این گروه‌ها به رژیم آل‌خلیفه هشدار دادند که با استفاده از برخورد‌های امنیتی با جنبش مردمی در حال سقوط به دره بحران اقتصادی، سیاسی و اجتماعی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *